הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האריס בירכה על תמיכתם של בכירים רפובליקנים – מה שהכעיס ארגונים מוסלמים
המועמדת הדמוקרטית אירחה בעצרת את ליז צ'ייני והודתה לה ולאביה, סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני, על תמיכתם בה. אלא שקואליציה מוסלמית גינתה זאת בחריפות

קואליציה של ארגונים פוליטיים מוסלמיים גינתה את סגנית הנשיא קמלה האריס על בריתה עם החברה לשעבר בקונגרס, ליז צ'ייני, ואביה, סגן הנשיא לשעבר, דיק צ'ייני – שניהם רפובליקנים שמתנגדים בחריפות לדונלד טראמפ.

האריס השתתפה אתמול באירוע משותף עם הסנאטורית הרפובליקנית לשעבר, שם היא שיבחה אותה ואת אביה על הנכונות שלהם לעמוד לצידה למרות שהם משתייכים למפלגות שונות.

"יש רבים שיודעים שזה לא נכון ואז יש את אלה שיש להם את האומץ לדבר על כך בקול רם", אמרה האריס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האריס מארחת את ליז צ'ייני בעצרת בחירות | צילום: AP

 

עם זאת, האירוע לא התקבל בטוב על ידי כוח המשימה לבחירות המוסלמיות האמריקאיות 2024, קואליציה של שבעה ועדות פעולה פוליטיות גדולות המתמקדות בנושאים מוסלמיים.

בהצהרה, הקבוצה גינתה את החיבוק של "הגזענית האנטי-מוסלמית והמגנה על עינויים" ליז צ'יינה, ואמרה כי המהלך ידחוק צעירים וקבוצות מיעוט להתרחק מלהצביע להאריס.

כוח המשימה אמר: "סגנית הנשיא האריס לא הייתה צריכה לארח אירוע מסע בחירות לצד ליז צ'ייני, גזענית אנטי-מוסלמית ותומכת מלחמה ימנית קיצוניצ שממשיכה לתמוך בפומבי בפשע של עינויים. התנגדותה הנוכחית של ליז צ'ייני לדונלד טראמפ אינה מסלקת את גזענותה או מוחקת את תמיכתה בעינויים. החלטת מסע הבחירות של האריס לתת במה לצ'ייני היא עלבון לכל אמריקאי שעבד להתנגד למדיניות הפלילית של ממשל בוש-צ'ייני ולכולם ברחבי העולם שמתו עקב מדיניות זו".

"סגנית הנשיא האריס כבר איבדה תמיכת מפתח בקרב צעירים, מוסלמים אמריקאים, אפרו-אמריקאים, ערבים אמריקאים ואחרים בשל סירובה להציג כל תוכנית לסיום פשעי המלחמה ורצח העם המתמשכים על ידי ממשלת ישראל בעזה. חיבוק אנשי פשע מלחמה כמו ליז צ'ייני רק ידחוק את הבוחרים הללו עוד יותר הרחק".

מסע הבחירות של האריס, כמו של ביידן לפני כן, נתקל בקשיים בקשריו עם הבוחרים המוסלמים מאז ההסלמה בסכסוך בעזה ב-7 באוקטובר שנה שעברה.

מועמדת המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין, נקטה עמדה נחרצת לסיום המלחמה ולהפחתת הקשרים של ארה"ב עם ישראל, שזיכתה אותה בחלקים מהקול המוסלמי במדינות מפתח בעת שהפחיתה את התמיכה בהאריס.

בוויסקונסין, מדינה חיונית לניצחון של האריס, 44% מהמצביעים המוסלמים תומכים בשטיין, לעומת 39% להאריס ורק 8 אחוזים לטראמפ. בבחירות האחרונות ב-2020, הנשיא ג'ו ביידן זכה ב-86 אחוז מקולות המוסלמים ברחבי הארץ, עם רק 8 אחוזים שתמכו בטראמפ.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE