הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאבוקדו ועד פסטו: כמה מהמאכלים שנחשבים בריאים – אבל יגרמו לכם להשמין
או לפחות לא יעזרו לכם לרדת במשקל, שכן לחם מחמצת הוא עדיין לחם, ופודינג זרעי צ'יה מלא בדבש, סירופ מייפל וחלב קוקוס העתירים בקלוריות

אוכלים נכון ועדיין לא מורידים במשקל?

הדיאטנית והתזונאית המוסמכת אילנה מולשטיין אמרה שהסיבה יכולה להיות פער בין מה שאנחנו תופסים כתזונה בריאה לבין תזונה שתומכת בירידה במשקל.

מולשטיין אמרה: "יש בהחלט הבדל גדול בין בריא לבין בריא לירידה במשקל. אני רואה כל כך הרבה אנשים מתקשים עם זה", ושיתפה רשימה של שישה מוצרים "בריאים" שיש להפסיק או להפחית מהם אם אתם מחפשים לרדת במשקל.  

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

גרנולה

מולשטיין הגדירה גרנולה כמקבילה הקלורית ל"עוגיה מרוסקת", ואמרה שכוס אחת של הדבר הפריך הזה יכולה להכיל עד 600 קלוריות.

היא הסבירה שבעוד שהשיבולת שועל בגרנולה עשויה להיראות כבחירה בריאה, היא "בדרך כלל מעורבבת עם חמאת אגוזים, שמנים, סירופ מייפל, דבש, שבבי שוקולד וקוקוס".

למעשה, מערכת דירוג תזונתית מאוניברסיטת טאפטס דירגה פעם גלידה כבריאה יותר מגרנולה.

קורטני סמית', דיאטנית רשומה, מומחית לסוכרת ומייסדת Keys to Nutrition, אמרה בעבר ל'פוסט' שגרנולה היא "הילת בריאות", כלומר היא משווקת כבריאה אך עלולה לגרום יותר נזק מתועלת.

היא טענה: "גרנולה עשויה להיראות כאופציה בריאה לדגני בוקר, אך היא מכילה כמות גדולה של סוכר מוסף, המשמש ליצירת הגושים".

ממרחי אגוזים

בעוד שאגוזים שלמים מכילים חלבון, מולשטיין טענה שחמאת אגוזים "אינה מקור חלבון".

היא המליצה למי שבדיאטה להוסיף את חמאות האגוזים האלה לרטבים, שייקים ומוקפצים כדי להגביר את הטעם ולספק למנה שומנים בריאים, אך להימנע מלהפוך אותם לארוחה עיקרית.

"אם אתם מנסים לאכול חמאת בוטנים בשביל חלבון ואתם אוכלים כריך חמאת בוטנים וריבה, אתם מקבלים הרבה קלוריות, הרבה פחמימות... ומעט מאוד חלבון בסך הכל".

חמאת בוטנים מבחינה היסטורית היא מעוררת מחלוקת. חלק מהמומחים אומרים שהיא מכילה שומנים בריאים שיכולים לתמוך בירידה במשקל, בעוד שאחרים טוענים שהממרח תורם לעלייה במשקל מבלי משים.

לחם מחמצת

לחם מחמצת, כוכב הפחמימות של סגרי הקורונה, איבד חלק מהזוהר שלו לאחר המגפה.

מולשטיין ציינה שבעוד שמחמצת עוברת תסיסה ויש לה אינדקס גליקמי נמוך יותר מלחמים אחרים, היא "עדיין מכילה קלוריות" והיא "עדיין לא כרובית".

היא הצביעה על לקוחות שאופים כיכר ביתית מדי שבוע ואוכלים כל פרוסה: "זה באמת לא עובד עבור הירידה במשקל שלהם. אבל זה הדבר האחרון שהם חושבים שהוא הבעיה כי הוא הוצג כמזון כל כך בריא".

 

 

אבוקדו

אבוקדו הוא מזון-על מוכר. מלא בשומנים בריאים וסיבים תזונתיים, אבוקדו ביום קושר לשינה טובה יותר ותפקוד קרדיווסקולרי משופר. עם זאת, מולשטיין אמרה שהפרי הירוק והעסיסי הזה תורם לעלייה במשקל.

"רוב הנשים צריכות רק כמות שומן של אבוקדו אחד ביום", אמרה מולשטיין, שהדגישה כי מתינות היא המפתח כשמדובר בצריכה: "אני בד"כ ממליצה על כרבע עד שליש אבוקדו בכל פעם".

פסטו

לפי מולשטיין, יש סיבה שעובדי גן החיות קראו לאחרונה לפינגווין תינוק עם עודף משקל בשם פסטו. הרוטב והממרח מבוססי הבזיליקום מוכנים באופן מסורתי עם מרכיבים עתירי שומן כמו שמן זית, גבינת פרמזן ואגוזי צנובר.

היא שיתפה: "כשאתם טובלים את זה עם הלחם שלכם, וזה הופך למופרז, זה תוספת עם קלוריות גבוהות מאוד".

לגרסה הביתית הבריאה יותר שלה, מולשטיין מגדילה את תכולת הבזיליקום ומחליפה את הגבינה והאגוזים בשילוב של מיץ לימון, יוגורט יווני ושמרי תזונה.

"אני יודעת שזה נשמע כפירה לחלק מהשפים, אבל אם אתם באמת מנסים לקבל את הטעם, יש דרכים להכין פסטו רזה יותר", היא הסבירה.

פודינג זרעי צ'יה

ידועים בתכונות האנטי-דלקתיות והתומכות בעיכול שלהם, זרעי צ'יה עשירים בסיבים מסיסים וחומצות שומן אומגה-3 ונחשבים לזרע קדוש בקרב חובבי הבריאות.

עם זאת, מולשטיין אמרה שההכנה הפופולרית של פודינג זרעי צ'יה כוללת לעתים קרובות ממתיקים כמו דבש, סירופ מייפל וחלב קוקוס, מה שהופך את החטיף לעתיר קלוריות, דל בחלבון ויותר לקינוח מאשר לבחירה בריאה כמנה עיקרית.

"בסך הכל, זו לא הבחירה הרזה ביותר אם אתם מנסים להוריד קילוגרמים במשקל ולשמור על מסגרת רזה יותר", היא אמרה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE