הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אנשי ביטחון מסרבים לאבטח מוסדות יהודיים בשל "דילמות מוסריות"
תופעה הולכת וגוברת ומדאיגה מאוד נראית בין שורות המשטרה בהולנד, שם כוחות מסרבים למלא את תפקידם בהגנה על כל הציבור

קצינים במשטרת הולנד מסרבים להגן על אתרים יהודיים, כך סיפרו שני שוטרים לעיתון המקומי Nieuw Israëlisch Weekblad  מוקדם יותר השבוע.

מרסל דה וירד ומישל תיבום, המייצגים את רשת השוטרים היהודים, הביעו דאגה מהשינויים שהם רואים בכוח המשטרה.

"יש עמיתים שכבר לא רוצים להגן על אתרים או אירועים יהודיים. הם מדברים על 'דילמות מוסריות', ואני רואה מגמה מתפתחת לוותר על כך. זה באמת יסמן את תחילת הסוף. אני מודאג מכך", אמר תיבום.

נוסף לטענותיו של תיבום, דה וירד אמר: "אנחנו רואים שההנהגה מתקשה עם זה. במיוחד עכשיו, עם הסכסוך במזרח התיכון, אנחנו מסתכנים בסטייה ממה שאנחנו אמורים לייצג כקולקטיב. אנחנו צריכים להמשיך לדון בזה זה עם זה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטרים בהולנד מסרבים להגן על מוסדות יהודיים | צילום: רויטרס

 

דה וירד טען גם שרבים מהשוטרים הצעירים שהוא פגש היו בורים לגבי ההיסטוריה של המדינה, כולל תפקיד המשטרה במלחמת העולם השנייה.

השוטרים הצביעו על חלק מחברי כוח המשטרה שהביעו שאינם רוצים להיות מוצבים במוזיאון השואה הלאומי ההולנדי באמסטרדם וסירבו לקבל אוכל ושתייה מהמקום.

מירי ביינטייס, דוברת כוח המשטרה, אמרה לעיתון 'דה טלחרף' שהיא שמעה על שוטרים שמעלים התנגדויות מוסריות, ואישרה שאין "מדיניות נוקשה".

"אנחנו מתחשבים בהתנגדויות מוסריות בעת יצירת לוחות זמנים. אבל אם יש משימה דחופה, אתה תוצב, בין אם אתה רוצה ובין אם לא", היא אמרה. "מצפים ממך להתנהג באופן מקצועי. אחרים לא אמורים להבחין בשום דבר".

ביינטייס טענה ששוטרים נאלצו לשמור על מוסדות ואירועים שהם מצאו כמתנגדים להם מוסרית בנסיבות אחרות.

"זה כואב להם כשהקוראן נשרף, אבל באותו זמן, הם עדיין צריכים להגן על האנשים שעושים זאת", הדגישה ביינטייס.

על פי העיתון 'בריסל סיגנל', נציבת המשטרה הלאומית ההולנדית ג'ני קנול טענה: "שוטרים הם בני אדם ויש להם זכות לדעות ורגשות משלהם." עם זאת, היא הדגישה, " כשמדובר בביטחונם של אנשים, זו העדיפות העליונה שלנו. אנחנו כאן בשביל כולם. זהו היסוד של עבודתנו כשוטרים".

ניין קוימן, נשיאת איגוד המשטרה הלאומי ההולנדי, הוסיפה: "אם אתה ממשיך לוותר לכולם, אין לזה סוף. אתה בשירות החברה וחייב להיות מסוגל להתרחק משיקולים ורגשות אישיים. גישה מקצועית".

קון סימרס, בכיר נוסף באיגוד, אמר: "זה בלתי מקובל שיש שוטרים שמסרבים לבצע משימות והוראות, כמו הגנה על מוסדות יהודיים, נוצריים, אסלאמיים, הפגנות, או אירועים חברתיים. המשטרה היא עבור כולם. התנגדויות מוסריות יכולות להתקיים וניתן להביע אותן, אבל אם אתה לא מוכן להגן על כולם, אז בחרת במקצוע הלא נכון".

חבר הפרלמנט ההולנדי חרט וילדרס, ידיד קרוב של מדינת ישראל, גינה שוטרים שמסרבים לשמור על מוסדות יהודיים.

 

 

"בלתי מקובל. אם שוטר לא רוצה לשמור על אתרים יהודיים, זו עילה לפיטורין", כתב וילדרס בחשבון ה-X שלו.

כל זאת כאשר האיומים בניצבים בפני יהודי הולנד מתגברים.

בהולנד, כמו בשאר התפוצות, אירועים אנטישמיים עלו משמעותית אחרי טבח ה-7 באוקטובר - עלייה של מעל 800%, לפי המרכז למידע ותיעוד על ישראל.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE