הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: תמיכה נרחבת בהצעת חוק 36 להחמיר ענישה על פושעים
60% מהבוחרים תומכים בהצעה 36, למרות התנגדות מצד המושל גווין ניוסום ומנהיגים דמוקרטים אחרים

סקר חדש שנערך על ידי מכון UC Berkeley לחקר ממשל בשיתוף עם ה"לוס אנג'לס טיימס" חושף תמיכה משמעותית בהצעת חוק 36 בקליפורניה, למרות התנגדות מצד המושל גווין ניוסום ומנהיגים דמוקרטים אחרים. הצעת החוק, שתופיע בפתק ההצבעה בנובמבר, מציעה להטיל עונשים חמורים יותר על גניבות קמעונאיות ועבירות הקשורות לסם פנטניל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעניין לציין כי בוחרים שחורים מתנגדים להצעה וטוענים כי ההצעה תפגע באופן לא הוגן במי שאינו לבן

 

60% מהבוחרים הסבירים תומכים בהצעה 36, עלייה קלה מהסקר הקודם באוגוסט. התמיכה חוצה קווים מפלגתיים, עם רוב הרפובליקנים והעצמאים תומכים בחוזקה, וכן פלח ניכר מהדמוקרטים. התמיכה נרחבת בקרב גברים ונשים, וכל קבוצות הגיל, אם כי צעירים מתחת לגיל 30 הביעו את התמיכה הנמוכה ביותר.

מעניין לציין כי בוחרים שחורים מתנגדים להצעה, בעוד רוב הבוחרים הלבנים, הלטינים והאסייתים-אמריקאים תומכים בה. המתנגדים טוענים כי ההצעה תפגע באופן לא הוגן במי שאינו לבן.

הסקר מצא כי הענישה החמורה יותר לעבריינים חוזרים היא המניע העיקרי לתמיכה, יותר מאשר הרצון להגביר את התביעות הכלליות או להרתיע פשיעה עתידית. עם זאת, כמעט מחצית מהנשאלים תומכים בשיקום וטיפול לעבריינים ראשונים כדרך הטובה ביותר לשפר את מערכת המשפט הפלילי בקליפורניה.

הבוחרים חלוקים באשר להשפעת הצעה 36 על בעיות חסרות הבית וההתמכרות לסמים, כאשר 42% אינם מאמינים שהיא תפחית בעיות אלו, לעומת 39% שמאמינים שכן.

בנוסף, הסקר בחן את התמיכה בהצעות חוק נוספות. התמיכה בהצעה 32, שמטרתה להעלות את שכר המינימום, ירדה מתחת ל-50%. כעת רק 46% מהבוחרים תומכים בהעלאת שכר המינימום, ירידה מ-52% באוגוסט. ההצעה זוכה לתמיכה רבה יותר באזורים עירוניים כמו מפרץ סן פרנסיסקו ומחוז לוס אנג'לס.

התמיכה בהצעה 33, שמטרתה להרחיב את סמכות הממשל המקומי להנהיג פיקוח על שכר דירה, נותרה פושרת. רק 37% מהבוחרים אמרו שיצביעו בעד ההצעה, ירידה מ-40% באוגוסט.

מארק דיקמילו, מנהל הסקר, ציין כי "הבוחרים נחושים להעביר את הצעה 36" וכי "יש דברים שהבוחרים חושבים עליהם שכנראה הפוליטיקאים לא העריכו נכון". מנגד, אנתוני יורק, דובר הקמפיין נגד הצעה 36, טען כי הצד המתנגד עשה "עבודה יעילה בהטעיית הבוחרים" וכי תפקידם בשבועות הקרובים הוא "לספר להם מה באמת מאחורי הצעה 36".

הסקר נערך באופן מקוון באנגלית ובספרדית בין ה-25 בספטמבר ל-1 באוקטובר בקרב 3,045 תושבי קליפורניה הנחשבים סבירים להצביע בבחירות בנובמבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE