הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: הוריו של עומר נאוטרה שנלקח כבן ערובה לפני שנה, חוששים שיחזור הביתה רק בארון
עומר, מפקד טנק צעיר בצה"ל, שנלכד במארב של חמאס ביום הפלישה הקטלנית יציין ב-14 באוקטובר את יום הולדתו השני בשבי

עומר נאוטרה, צעיר בן 22 מפליינוויו, ניו יורק, נחטף על ידי חמאס ב-7 באוקטובר 2023, בקרבת בסיס צה"ל שבו שירת. הוריו, רונן ואורנה נויטרה, מביעים חשש עמוק לגורלו בעוד המלחמה נכנסת לשנתה השנייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המשפחה מתמודדת עם המציאות הקשה שחמאס אינו מעניק יחס מועדף לחטופים האמריקאים

 

עומר, מפקד טנק צעיר בצה"ל, נלכד במארב של חמאס ביום הפלישה הקטלנית. מאז, הוריו נאבקים באי-ודאות ובפחד לגבי מצבו ועתידו. "האם הוא יחזור בשקי גופות? האם זה יקרה בעוד שלוש שנים?" שואל רונן בכאב.

המשפחה מציינת בעצב כי ב-14 באוקטובר, עומר יחגוג את יום הולדתו השני בשבי. ההורים מזכירים את השיחה האחרונה עם בנם, שעות ספורות לפני חטיפתו, בה דיברו על יום הולדתו הקרב.

רונן ואורנה הצטרפו למשפחות של שישה אמריקאים נוספים הכלואים בעזה, ופועלים ללא לאות בירושלים ובוושינגטון כדי לקדם את שחרור יקיריהם. הם מביעים תסכול מכך שלמרות אזרחותו האמריקאית של עומר, הדבר לא הביא לשחרורו המהיר כפי שקיוו בתחילה.

המשפחה מתמודדת עם המציאות הקשה שחמאס אינו מעניק יחס מועדף לחטופים האמריקאים, כפי שהוכח במקרה הטרגי של הרש גולדברג-פולין, אזרח ישראלי-אמריקאי שנהרג בידי החוטפים.

למרות הקושי, ההורים מנסים לשמור על אופטימיות. הם מתארים את עומר כ"הבחור הכי ידידותי בעולם" ומקווים שהוא משתמש בכישוריו החברתיים כדי לרכוש את אמון חוטפיו ולשמור על רוחם של החטופים האחרים.

 

האפשרות לאיחוד משפחתי עם עומר נראית רחוקה כרגע, כאשר המשא ומתן בין ישראל לחמאס קפוא על רקע ההסלמה המתמשכת בין ישראל לאיראן ושלוחיה

 

המשפחה ממשיכה במאמציה להעלות את המודעות למצבו של עומר ושל שאר החטופים. הם משתתפים בראיונות רבים ומשתמשים בכל הזדמנות כדי לקדם את שחרורם של החטופים.

עם זאת, האפשרות לאיחוד משפחתי נראית רחוקה כרגע, כאשר המשא ומתן בין ישראל לחמאס קפוא על רקע ההסלמה המתמשכת בין ישראל לאיראן ושלוחיה. למרות הצהרות ממשל ביידן על המשך מאמצים לקידום עסקת חילופי שבויים, נראה כי הן ישראל והן חמאס אינם ממהרים לקדם את ההצעה.

"הילד שלנו הוא קלף מיקוח בסיוט גיאופוליטי הזה, ואנחנו, המשפחות, פשוט צפים על הגל הזה," אומרת אורנה. "אנחנו מנסים לא לטבוע."

בעוד המשפחה מציינת 366 ימים לשביו של עומר, הם ממשיכים להיאבק ולקוות ליום שבו יוכלו סוף סוף לחבק את בנם בשנית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE