הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי תצפית על דרום אמריקה - חשש בארה"ב: ירידה ביעילות החיסון נגד שפעת
דוח חדש שפורסם על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, הראה כי חיסון השפעת במדינות בחצי הכדור הדרומי היה פחות יעיל בכ-20 אחוזים השנה

יעילות החיסון נגד שפעת השנה הייתה נמוכה יותר בדרום אמריקה מאשר בעונה הקודמת, כך דווח ביום חמישי על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), דבר שמעלה חשש לגבי ההגנה שהחיסון יכול להציע להאמריקאים בחורף הקרוב.

יעילות החיסון הייתה 34.5% נגד אשפוז, לפי הערכות ביניים ממאמר חדש שפורסם על ידי דוח השבועון לתחלואה ותמותה של ה-CDC, בקרב קבוצות בסיכון גבוה כמו ילדים צעירים, אנשים עם מצבים קודמים ומבוגרים. זה אומר, אנשים מחוסנים בקבוצות אלו היו פחות ב-34.5% סיכוי לחלות קשה דיו להיכנס לבית החולים מאנשים שלא התחסנו.

בשנה שעברה, ה-CDC העריך כי יעילות החיסון בדרום אמריקה הייתה 51.9% נגד אשפוז בקרב קבוצות בסיכון. מחקר של אותה קבוצה שבדק נתונים מ-2013 עד 2017 העריך כי יעילות הייתה סביב ה-43% עבור ילדים צעירים שהתחסנו במלואם ו-41% עבור מבוגרים.

נתונים אלו מגיעים מרשת מחקר שתואמת על ידי ארגון הבריאות של פאן-אמריקה, כולל ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, פרגוואי ואורוגוואי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הירידה הגדולה ביותר ביעילות השנה עשויה להיות תוצאה של מספר פחות של מקרים כתוצאה מ-A(H1N1)pdm09, זן  שהתפשט מאז מגפת שפעת החזירים H1N1 ב-2009. בעבר, חיסוני שפעת בדרך כלל הוכיחו יעילות טובה יותר נגד H1N1 מאשר H3N2.

בעוד ש-H1N1 שלט כמעט בכל ההדבקות בשנה שעברה בדרום אמריקה, השנה ארגון הבריאות העולמי מסר כי היו יותר זיהויים של תת-סוג H3N2 של שפעת.

אם חצי הכדור הצפוני יראה דפוסים דומים של זני נגיפי שפעת, כתבו מחברי המחקר כי "רשויות הבריאות עשויות לצפות לרמות דומות של הגנה".

דובר ה-CDC אמר כי יעילות החיסון עבור H1N1 הייתה "בטווח" של העונות הקודמות.

"בסך הכל, חיסון השפעת הפחית את הסיכון לאשפוז בכשליש, שיכול היה להשפיע משמעותית על נטל המחלה. קבלת חיסון שפעת יכולה להציע הגנה משמעותית נגד תוצאות קשות", אמר דיוויד דייגל, דובר ה-CDC, בדוא"ל.

פקידים בארה"ב לעיתים קרובות מסתכלים על מדינות חצי הכדור הדרומי כדי לקבל תצפית לגבי איך עונת השפעת השנה עשויה להתנהל, מאחר וחורפם מתרחש בזמן הקיץ בחצי הכדור הצפוני.

ה-CDC אמר באוגוסט כי עונת השפעת של חצי הכדור הדרומי השנה הייתה "דומה לעונות שפעת קודמות", אך גם הצביע על דיווחים על אשפוזים חריפים במיוחד בשל שפעת שדווחו מצ'ילה, אקוודור ואורוגוואי.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE