הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ים מקדונל נבחר למפכ"ל החדש של משטרת לוס אנג'לס
קארן באס שמקבלת מנהיג מנוסה לקראת האתגרים הביטחוניים העצומים של גביע העולם והמשחקים האולימפיים הקרבים, אכזבה חלק מהציבור שקיווה כי באס תמנה את המפכ"ל הלטיני או האישה הראשונה לתפקיד

ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן באס, בחרה ביום שישי את ג'ים מקדונל לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא של העיר, ובכך סיימה תהליך חיפוש שנמשך חודשים ארוכים. המינוי מסמן עידן חדש באחת ממחלקות המשטרה הגדולות בארצות הברית.

מקדונל, איש אכיפת חוק ותיק, סייע בעבר ביישום צו הסכמה פדרלי כסגן מפכ"ל משטרת לוס אנג'לס (LAPD) ומאוחר יותר נבחר לתפקיד השריף של מחוז לוס אנג'לס. בבחירתו, באס מקבלת מנהיג מנוסה לקראת האתגרים הביטחוניים העצומים של גביע העולם והמשחקים האולימפיים הקרבים.

עם זאת, מינויו של מקדונל, שהוא לבן, הפתיע ואכזב חלק מהציבור שקיווה כי באס תמנה את המפכ"ל הלטיני או האישה הראשונה לתפקיד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מינויו של מקדונל מסמן תחילת עידן חדש ב-LAPD, עם אתגרים משמעותיים בפניו, כולל שיפור המורל, הגדלת כוח האדם, והתמודדות עם סוגיות ביטחון מורכבות לקראת אירועי הספורט הגדולים הצפויים בעיר

 

במסיבת עיתונאים, באס ציינה כי דיברה עם רבים מעמיתיו לשעבר של מקדונל, שתיארו אותו כאדם ישר ו"איש של יושרה". היא הדגישה כי תכונות מנהיגות אלה חיוניות להמשך שינוי המחלקה תוך התמודדות עם האתגרים הקרובים והרחוקים.

מקדונל שירת ב-LAPD במשך 28 שנים, לעתים קרובות כפניה הציבוריות של המחלקה. לאחר ניסיון כושל לכהונה שנייה כשריף, הוא לקח תפקיד באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC). למרות שנחשב למועמד פוטנציאלי להחליף את המפכ"ל הקודם, מישל מור, מקדונל שמר על פרופיל ציבורי נמוך יותר ממועמדים אחרים.

מקדונל ציין כי החל את הקריירה שלו באקדמיה של ה-LAPD לפני 43 שנים, והביע את מטרותיו הכוללות הגדלת כוח האדם של המשטרה "חזרה לעוצמה מלאה באמצעות גיוס ושימור" ועריכת שינויים "להבטחת נוהלי שיטור מכבדים וחוקתיים".

הוא עדיין זקוק לאישור מועצת העיר, אך האישור צפוי להתקבל בקלות. המועמדים הסופיים האחרים היו סגנית המפכ"ל אמדה טינגירידס ורוברט "בובי" ארקוס, שעזב את המחלקה ב-2018 ועבר לתפקיד בכיר במשרד התובע המחוזי של לוס אנג'לס.

באס הדגישה את רצונה שהמפכ"ל הבא יתמקד בשיפור המורל של השוטרים, תוך הסרת מכשולים בגיוס ל-LAPD. היא ציינה את תפקידו של מקדונל בהכנות לאולימפיאדה 2028 וגביע העולם 2026 כגורם מכריע בבחירתו.

איגוד השוטרים של לוס אנג'לס הביע תמיכה בבחירתה של באס, באומרו שהיא מראה על מחויבותה לשיפור כוח האדם במשטרה, העלאת מורל השוטרים ותיקון "תהליך משמעת שבור".

כמפכ"ל, מקדונל ניצב בפני משימה קשה של המשך רפורמות קודמו בנושאי דה-אסקלציה ועצירות תנועה, תוך התמודדות עם בעיות מושרשות יותר. המחלקה חסרה מאות שוטרים לעומת לפני שנתיים, ומאמצי הגיוס טרם נשאו פרי.

למרות שרוב קטגוריות הפשיעה האלימה כעת שוות או נמוכות מהמספרים בתקופה המקבילה אשתקד, שורה של אירועים בולטים הפכו את הפשיעה הגוברת לנושא קבוע בחדשות הערב וברשתות החברתיות.

מקדונל אמר כי הוא רוצה "להפוך את המחלקה למודל עבור האומה", ותיאר את עצמו כנלהב מהאתגר לאחר שנים הרחק מניהול סוכנות אכיפת חוק.

מבקרים טוענים כי מקדונל היה מנהיג יעיל אך לא עשה מספיק כדי לטפל בבעיות שעלו במהלך הממשל הקודם. עם זאת, עמיתים רבים שיבחו את ניסיונו העשיר והמנהיגות המוסרית שלו.

למרות האכזבה בקרב חלק מהקהילה הלטינית על כך שלא נבחר מועמד לטיני, באס הבטיחה להמשיך לשים לב לייצוג, במיוחד באוכלוסייה הלטינית.

מינויו של מקדונל מסמן תחילת עידן חדש ב-LAPD, עם אתגרים משמעותיים בפניו, כולל שיפור המורל, הגדלת כוח האדם, והתמודדות עם סוגיות ביטחון מורכבות לקראת אירועי הספורט הגדולים הצפויים בעיר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE