הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: הפגנות נרחבות נגד ישראל לציון שנה ל-7 באוקטובר
קבוצות רבות המתנגדות לישראל מתכננות הפגנות ביום שני בפרט, במיוחד הארגון הלאומי "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (NSJP), אשר מארגן "שבוע זעם" ארצי בקמפוסים

ניו יורק נערכת להפגנות נרחבות נגד ישראל המתוכננות ליום השנה הראשון להתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

הפגנות צפויות כבר בשבת, לקראת יום השנה לפיגוע הטרור ההרסני, עם אירועים מתוכננים בטיימס סקוור, מחוץ למטה גוגל במנהטן ובפארק קורט סקוור בקווינס.

קבוצות רבות המתנגדות לישראל מתכננות הפגנות ביום שני בפרט, במיוחד הארגון הלאומי "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (NSJP), אשר מארגן "שבוע זעם" ארצי בקמפוסים החל מה-7 באוקטובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המשתתפים מתבקשים "להתעמת עם כוחות האימפריאליזם והציונות ולתת לעולם לדעת שניו יורק עומדת לצד המאבק ההרואי [של הפלסטינים] מול השמדה"

 

בינתיים, אחד מהארגונים הקולניים ביותר נגד ישראל, "Within Our Lifetime" (WOL), קרא למפגינים "להציף את ניו יורק למען פלסטין" לציון יום השנה להתקפה שהרגה כ-1,200 אנשים בישראל.

רק בשבוע שעבר, מאות מתומכי WOL התאספו להפגנה מחוץ למלון לואוס ריג'נסי ניו יורק, שם שהה ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו לפני נאומו באו"ם למחרת בבוקר.

"ביום שני ה-7 באוקטובר הציפו את ניו יורק למען פלסטין, עמדו לצד עזה והרימו את העם הפלסטיני המתנגד לרצח עם בכל האמצעים הנחוצים מאז 1948," כתב הארגון בפוסט ברשת X.

"התקשרו למקום העבודה ולבית הספר, צאו לרחובות והצטרפו אלינו במהלך היום."

WOL ביקש מהמשתתפים "להתעמת עם כוחות האימפריאליזם והציונות ולתת לעולם לדעת שניו יורק עומדת לצד המאבק ההרואי [של הפלסטינים] מול השמדה"

ההפגנות צפויות להתפרס ברחבי העיר בין השעות 13:00 ל-18:00, כולל בוול סטריט, עיריית העיר, וושינגטון סקוור פארק, יוניון סקוור, גרנד סנטרל, טיימס סקוור וקולומבוס סרקל.

מקורות אכיפת החוק אמרו כי השוטרים יהיו בכוננות מלאה, כולל עבודה במשמרות נוספות ובימי החופשה שלהם, וכי כמה מכללות יכפילו את האבטחה שלהן.

יום השנה צפוי להחריף את המתיחות הקיימת בקמפוסים - שהתגברה עוד יותר בעקבות התקפת הטילים חסרת התקדים של איראן נגד המדינה היהודית.

כמה סטודנטים מאוניברסיטת ניו יורק הודו ביום שישי ל"פוסט" כי למרות שאינם יודעים הרבה על הנושא ואין להם קשרים משמעותיים לאזור, הם יגיעו כדי "לחוות [את ההפגנות] בעצמם."

"אהיה שם. אין לי משפחה בעזה וזו לא תרבות המשפחה שלי, אבל יש לי חברים שהושפעו מהמלחמה," אמר סטודנט אחד.

"אני לא מרגיש מספיק מחונך כדי לדעת בדיוק מי צודק ומי טועה בזה, אבל אם הם נלחמים למען החופש של מישהו, אז הם מפגינים מהסיבות הנכונות, לדעתי," אמר אחר.

 

"ביום שני ה-7 באוקטובר הציפו את ניו יורק למען פלסטין, עמדו לצד עזה והרימו את העם הפלסטיני המתנגד לרצח עם בכל האמצעים הנחוצים מאז 1948," כתב הארגון בפוסט ברשת X

 

סטודנט חילופין באוניברסיטה היוקרתית הוסיף כי "אמריקה חולה כרגע" וצריכה להיות מאוחדת.

משטרת ניו יורק (NYPD) אמרה מוקדם יותר השבוע כי היא מגבירה את האבטחה בבתי כנסת ובמסגדים לקראת ראש השנה - חג בן יומיים המציין את השנה החדשה היהודית שהחל ביום רביעי בערב.

ראש העיר אריק אדמס הכריז על אמצעי הזהירות הנוספים במסיבת עיתונאים מוקדם יותר באותו יום, אליה הפנתה העיר כאשר נשאלה על ההפגנות הקרבות.

"בעוד אנו מכירים בכך שהעיר תכבד ותגן על זכותם של אנשים להפגין בשלום, תהיה אפס סובלנות כלפי אלה שיפרו את החוק, יפריעו לתנועה ויגרמו נזק לרכוש תוך כדי כך," אמר אדמס.

ראש העיר אמר כי איומים על אנשים במקומות עבודתם, מקומות תפילה או בכל מקום אחר לא יסבלו, והדגיש כי ה-NYPD עובדת עם שותפי אכיפת החוק ברמה העירונית, המדינתית והפדרלית.

מיקומים רגישים יקבלו מצלמות נוספות להשלמת 80,000 המצלמות במערכת מודעות התחום של ה-NYPD, אמרו גורמים רשמיים.

"יהיו הרבה הגנות שתראו, ויהיו הרבה שלא תראו. תהיה לנו נוכחות בכל מקום ונוכחות אמיתית, נראית של כוח אדם במדים," הוסיף אדמס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE