הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעסיקים בארה"ב הוסיפו 254,000 משרות חדשות בספטמבר להפתעת כולם
נתוני התעסוקה המצוינים של ספטמבר מצביעים על כלכלה יציבה והאטה בעליית הריבית של הפדרל ריזרב, לדברי אנליסטים

שוק העבודה האמריקאי הפגין עוצמה מפתיעה בספטמבר, עם תוספת של 254,000 משרות חדשות, לפי נתוני לשכת הסטטיסטיקה של העבודה. מספר זה עלה על הציפיות ומהווה את הקריאה החזקה ביותר מאז מרץ. שיעור האבטלה ירד באופן בלתי צפוי ל-4.1%, לעומת 4.2% באוגוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הענפים המובילים בתוספת המשרות היו תעשיות המזון והמשקאות, שירותי הבריאות, הממשל, הסיוע החברתי והבנייה

 

הענפים המובילים בתוספת המשרות היו תעשיות המזון והמשקאות, שירותי הבריאות, הממשל, הסיוע החברתי והבנייה. תעשיית האירוח הוסיפה 69,000 משרות, מספר מרשים בהשוואה לממוצע החודשי של 14,000 בשנה האחרונה.

השכר הממוצע לשעה עלה ב-0.4% ל-35.36 דולר, מה שמתורגם לעלייה שנתית של 4%. נתונים אלה עלו על תחזיות הכלכלנים. בנוסף, שיעור האבטלה בקרב עובדים שחורים ירד ל-5.7%, ובקרב עובדים היספנים ל-5.1%.

דו"ח התעסוקה החזק הזה שינה את הציפיות לגבי מדיניות הריבית של הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי האמריקאי). רוב הכלכלנים כעת צופים שהפד יאט את קצב הורדות הריבית, ויוריד רבע נקודת אחוז במקום חצי נקודה בפגישתו הבאה בנובמבר. חלק אף מטילים ספק אם הפד יוריד את הריבית בכלל.

השווקים הגיבו בחיוב לדו"ח התעסוקה, עם עליות במדדי S&P 500, דאו ג'ונס ונאסד"ק. רבים מאסטרטגי השוק אופטימיים לגבי המשך הרווחים, מציינים את הרקע החיובי של כלכלה מתרחבת, שוק עבודה חזק, והפדרל ריזרב שעבר ממדיניות של העלאת ריבית להורדתה.

עם זאת, ישנן דאגות לגבי אינפלציה. העלייה בשכר, יחד עם המתיחות במזרח התיכון שהובילה לעליית מחירי הנפט, מעוררת חששות שהאינפלציה עלולה לחזור. הסכם השכר המרשים של עובדי הנמלים (עלייה של 62% על פני שש שנים) מזכיר גם כן שהאינפלציה עדיין עלולה להוות בעיה עבור הפד.

למרות זאת, המצב הכללי נראה חיובי. הכלכלה האמריקאית מתרחבת, שוק העבודה יציב ואף חזק, והפדרל ריזרב עבר ממדיניות של העלאת ריבית להורדתה. זהו רקע מצוין להחזקת מניות, לפי כריס זקרלי, מנהל ההשקעות הראשי ב-Independent Advisor Alliance.

לסיכום, דו"ח התעסוקה של ספטמבר מציג תמונה חיובית של שוק העבודה האמריקאי, עם צמיחה חזקה במשרות ועלייה בשכר. אך הוא גם מעלה שאלות לגבי המדיניות העתידית של הפדרל ריזרב והאפשרות לחזרת האינפלציה. השווקים הגיבו בחיוב לנתונים, אך ממשיכים לעקוב אחר התפתחויות עתידיות בכלכלה ובמדיניות המוניטרית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE