הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
100 מצלמות לזיהוי לוחיות רישוי יוצבו בסן פרננדדו ואלי
המצלמות מאפשרות לשוטרים לסרוק ולקלוט נתוני לוחיות רישוי בזמן אמת, מה שעוזרלזהות כלי רכב הקשורים לפעילויות פליליות

מנהיגי העיר ובכירי אכיפת החוק התכנסו ביום חמישי להכריז על השקת תוכנית להתקנת 100 מצלמות לקריאת לוחיות רישוי בעמק סן פרננדו. הרשויות מאמינות כי המצלמות יסייעו למשטרה לעקוב אחר עבריינים.

בכירים אמרו כי לכמה שכונות מצפון לרחוב רינלדי בפורטר ראנץ' יש את שיעורי הפשיעה הגבוהים ביותר בעיר, ולכן כבר הותקנו מספר מצלמות באזור. "בשנה שעברה, מחוז דבונשייר דיווח כי בתים מצפון לרחוב זה ממש חוו עלייה של 103% בפריצות לבתים," אמר חבר המועצה של מחוז 12, ג'ון לי, באירוע.

עשרות קוראי לוחיות רישוי אוטומטיים נוספים, או ALPRs, יותקנו בצמתים מרכזיים ברחבי צפון מערב עמק סן פרננדו עד סוף השנה, כולל בפורטר ראנץ', צ'טסוורת', נורת'רידג', גרנדה הילס, ווסט הילס ונורת' הילס. חבר המועצה לי הקצה 500,000 דולר לפרויקט, ובכירי אכיפת החוק אמרו כי זה לא יכול היה להגיע בזמן טוב יותר. מחלקת המשטרה של לוס אנג'לס סובלת ממחסור בכוח אדם, עם כ-9,000 שוטרים מושבעים, המספר הנמוך ביותר של שוטרים ביותר משני עשורים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המצלמות יכולות לשלוח התראות לשוטרים עם מחשבים ברכב המחוברים למערכת בזמן אמת

 

"אני מבטיח לכם, לזה תהיה השפעה על הפשיעה," אמר מפכ"ל המשטרה הזמני של לוס אנג'לס, דומיניק צ'וי, באירוע. "ALPRs מאפשרים לשוטרים לסרוק ולקלוט נתוני לוחיות רישוי בזמן אמת, מה שעוזר לנו לזהות כלי רכב הקשורים לפעילויות פליליות."

לאחר שנתוני הרכב נקלטים על ידי המצלמות, הם נשלחים למערכת מחשוב של המשטרה שלדברי הבכירים מוגנת מבחינת פרטיות.

"רק קבוצה מאוד ספציפית של חוקרים במשטרת לוס אנג'לס יכולה להשתמש במערכת לביצוע חיפושים," אמר לי.

כרגע יש בעיר 160 מצלמות, ולמשטרת לוס אנג'לס יש 1,500 כלי רכב המצוידים בטכנולוגיה זו. שוטרים עם מחשבים ברכב יכולים לקבל התראות ומידע על כלי רכב הקשורים לחשודים מבוקשים, מכוניות גנובות, נעדרים ועוד.

מרתה קרסקו, שביתה נפרץ פעמיים, לאחרונה באפריל, אמרה שהיא מאחלת שה-ALPRs היו מותקנים מוקדם יותר. "הם גררו את הכספת דרך המרפסת שלי," היא הסבירה. "המשטרה העריכה שהרכב שנמלט היה ממש מול הבית שלנו. אם המצלמות האלה היו במקום, הם כנראה היו תופסים את כל השודדים מהבית שלי."

בעוד שהמפכ"ל צ'וי שיבח את השימוש ב-ALPRs, ואמר שבמחוז הדרומי של משטרת לוס אנג'לס המצלמות עזרו לפתור כמה מקרי רצח בפרופיל גבוה, יש מבקרים של הקוראים האוטומטיים.

חבר מושבעים גדול במחוז סקרמנטו דיווח מוקדם יותר השנה כי חוקרים ממחלקות המשטרה והשריף שיתפו באופן לא תקין נתוני לוחיות רישוי ואולי מידע רגיש אחר השייך לנהגים במחוז עם סוכנויות אכיפת חוק מחוץ למדינה, דיווח הלוס אנג'לס טיימס.

ארגוני פיקוח ללא מטרות רווח, כולל ה-ACLU וקרן החזית האלקטרונית, הגישו בקשות לחוק חופש המידע נגד מספר סוכנויות אכיפת חוק בקליפורניה, כולל נגד מחלקות המשטרה והשריף של לוס אנג'לס, בנוגע לאחסון ושימוש בנתונים שנקלטו על ידי ALPRs.

באוקטובר אשתקד, התובע הכללי של קליפורניה, רוב בונטה, הוציא שני חוזרים לגבי האחריות שיש לסוכנויות אכיפת החוק במדינה להגן על המידע וכן "מדיניות בנוגע לשימוש בנתונים שנאספו או נגישים דרך מערכת קריאת לוחיות הרישוי האוטומטית."

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE