הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופת הוריקן חזקה נוספת מאיימת על פלורידה
עדיין מתמודדת עם הלן, פלורידה עשויה לחוות בקרוב פגיעה חמורה מסופה שאמורה להפוך להוריקן מילטון.

תחזיות חדשות מצביעות על סכנה גוברת של פגיעת הוריקן נוספת בפלורידה, פחות משבועיים לאחר שהוריקן הלן גרם להרס נרחב באזור. המרכז הלאומי להוריקנים החל להוציא התרעות לגבי מערכת טרופית במפרץ מקסיקו, שצפויה להתפתח להוריקן עוצמתי ולהגיע לחופה המערבי של פלורידה בשבוע הבא.

המערכת, שתיקרא מילטון אם תתפתח לסופה טרופית, צפויה להתעצם במהירות בסוף השבוע ולהגיע לחוף פלורידה ביום רביעי כהוריקן חזק. אזור הפגיעה הפוטנציאלי משתרע מצפון לטמפה ועד נייפלס ומרקו איילנד בדרום, עם השפעות אפשריות מדרום ג'ורג'יה ועד לפלורידה קיז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מיקום הנחיתה המדויק עדיין אינו ודאי, כאשר מודלים שונים מציעים תרחישים שונים. סופה חזקה יותר עשויה לנחות צפונית יותר, אולי באזור טמפה, בעוד שסופה חלשה יותר עשויה לנחות דרומית יותר

 

הסכנה העיקרית נובעת משלושה גורמים:

  1. גלי גשם כבדים צפויים לפקוד את פלורידה עוד לפני הגעת הסופה העיקרית, מה שירווה את הקרקע ויגביר את סכנת ההצפות.
  2. תחזיות המודלים מצביעות על התעצמות משמעותית של הסופה, עם אפשרות להגעתה כהוריקן חזק.
  3. סופת הוריקן עלולה לגרום לגאות סערה מסוכנת באזורים שכבר נפגעו מהצפות חופיות במהלך הוריקן הלן.

המרכז הלאומי להוריקנים מעריך כי הסופה תתקרב לחופי פלורידה כהוריקן בדרגה 2 גבוהה, עם רוחות שיא של כ-175 קמ"ש. עם זאת, ייתכן שתחזית זו תתעדכן כלפי מעלה. טמפרטורות המים במפרץ מקסיקו עדיין גבוהות מאוד, מה שמספק אנרגיה רבה להתפתחות הסופה.

מיקום הנחיתה המדויק עדיין אינו ודאי, כאשר מודלים שונים מציעים תרחישים שונים. סופה חזקה יותר עשויה לנחות צפונית יותר, אולי באזור טמפה, בעוד שסופה חלשה יותר עשויה לנחות דרומית יותר.

 

עדיין מנסים להתאושש מהלן

 

הסכנות העיקריות כוללות:

  • גשמים כבדים והצפות החל מיום ראשון ועד יום חמישי, עם כמויות גשם העשויות להגיע לעשרות סנטימטרים באזורים מסוימים.
  • גאות סערה שעלולה לגרום להצפות חמורות לאורך החוף.
  • רוחות הוריקן חזקות שעלולות לגרום נזק משמעותי.
  • סכנת טורנדו, במיוחד בדרום ובמזרח לנקודת הנחיתה של הסופה.

תושבי פלורידה מתבקשים להכין תוכנית חירום, לעקוב אחר הנחיות הרשויות המקומיות ולהתעדכן בתחזיות. זאת במיוחד לאור העובדה שרבים עדיין מתאוששים מהנזקים שגרם הוריקן הלן לפני פחות משבועיים.

במקביל, שני הוריקנים נוספים, קירק ולזלי, נעים באוקיינוס האטלנטי אך אינם מהווים סכנה ליבשה. עם התפתחותן של סופות אלו, עונת ההוריקנים של 2024 מתקרבת לרמות פעילות נורמליות עד גבוהות מעט מהממוצע, מה שעשוי לאשש חלקית את התחזיות המוקדמות לעונה סוערת.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE