הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדיקת מעבדה גילתה כי בתחתוניות של Carefree כימיקל הגורם לסרטן
הכימיקל יכול להישאר בגוף עד 50 שנה ומגביר את הסיכוי שלילדים יהיה משקל נמוך בלידה ועיכובים בהתפתחותם, ובנוסף סרטן כליות, ערמונית או אשכים

בדיקת מעבדה עצמאית חשפה את נוכחותה של חומצה פרפלואורואוקטנואית (PFOA) בתחתוניות של Carefree, על פי תלונה שהוגשה לבית המשפט העליון של לוס אנג'לס על ידי Ecological Alliance LLC. חשיפה ל-PFOA קושרה לבעיות בריאות שונות בבני אדם, כולל נזק לכבד, עלייה ברמות הכולסטרול, השפעות על ההתפתחות, שיבוש במערכת החיסון, וסיכון מוגבר לסרטנים מסוימים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחתוניות Carefree מהוות חשש בריאותי משמעותי בשל המגע הממושך שלהן עם אזור הנרתיק, שהוא רגיש מאוד לספיגת כימיקלים מזיקים ישירות למחזור הדם

 

התביעה הוגשה נגד Edgewell Personal Care Brands LLC, הבעלים של תחתוניות Carefree. נציג של Edgewell לא הגיב מיידית לבקשת תגובה מ-City News Service.

כאחד המותגים המובילים במדינה, תחתוניות Carefree מהוות חשש בריאותי משמעותי בשל המגע הממושך שלהן עם אזור הנרתיק, שהוא רגיש מאוד לספיגת כימיקלים מזיקים ישירות למחזור הדם, טוענת התביעה.

עורך הדין וינית דובי, המייצג את Ecological Alliance LLC בתביעה, אמר שהחברה מקונטיקט צריכה לסלק את ה-PFOA מהתחתוניות שלה או להוסיף תווית על האריזה המזהירה את הצרכנים.

"PFOA היא רעלן רבייה ידוע ואף כמות אינה נחשבת בטוחה," אמר דובי. "זה עניין של בריאות הציבור. כימיקל סינתטי זה מצטבר לאורך זמן בגוף האדם, ומוביל להשפעות שליליות על הרבייה כמו ירידה בפוריות והפרעה הורמונלית. בנוסף, הוא יכול להגביר לחץ דם בנשים הרות. נשים משתמשות במוצר זה למשך 8 עד 10 שעות בכל פעם, מה שמוביל לחשיפה מתמשכת ל-PFOA, אולי על בסיס יומיומי."

PFOA יכול להישאר בגוף עד 50 שנה ומגביר את הסיכוי שלילדים יהיה משקל נמוך בלידה ועיכובים בהתפתחותם, וכן מגביר את הסיכויים לפתח סרטן כליות, ערמונית או אשכים, טוענת התביעה.

"ברמה הלאומית, יש מודעות וביקורת גוברות על מוצרי טיפוח אישי המכילים PFOA וחומרים אחרים מקבוצת PFAS," אמר דובי. "Carefree מייצרת את מוצריה בארה"ב, וצרכנים עשויים לצפות שמוצר אמריקאי מצליח יעמוד, אם לא יעלה, על התקנים המחמירים ביותר של בריאות ובטיחות. עם זאת, כפי שתביעה זו מדגימה, גם מוצרים מתוצרת מקומית עלולים להוות סיכונים משמעותיים לצרכנים כאשר כימיקלים מזיקים כמו PFOA נוכחים."

מחקרים אחרונים העלו חששות לגבי נוכחות של מתכות רעילות ו"כימיקלים נצחיים" בטמפונים. מחקר שפורסם ב-2024 מצא שמותגים רבים של טמפונים, הן בארה"ב והן באירופה, הכילו מתכות מזיקות כמו עופרת, ארסן וכספית. PFAS (חומרים פר- ופוליפלואורואלקיליים) נמצאים בשימוש נרחב במוצרי צריכה בשל תכונותיהם הדוחות מים. טמפונים ומוצרי היגיינה נשית אחרים, הבאים במגע ממושך עם רקמה רגישה, עלולים להוות סיכונים משמעותיים בשל חשיפה זו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE