הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האבא של השווארמה- יש מסעדה ישראלית חדשה בעיר
קפצתי לבקר במסעדת ״ביג דאדי שווארמה״ החדשה שנפתחה בסטודיו סיטי וגיליתי את אחת השווארמות הטובות בעיר . בנוסף, מבחר עשיר של אוכל ישראלי בהשראת המטבח העיראקי: קובות, סביח, שיפודים ובשרים איכותיים, ואבא גדול אחד עם אהבה עצומה לאוכל . ביקור חובה

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כל ישראלי שחי בגולה יודע, אין כמו מנת שווארמה טובה כי לרפא, אפילו זמנית, את הגעגוע לישראל.
בשנים האחרונות נדמה כי השווארמה מתחילה להדביק פערים בצעדי ענק אל מול הפלאפל והחומוס כאוכל הרחוב הישראלי האהוב ביותר.
לוס אנג׳לס התברכה בשלל מסעדות ישראליות עם שווארמה טובה, אך נדמה ששחקן חדש הגיע לשכונה והוא הולך להציב רף גבוה מאוד: הכירו את ״ביג דאדי שווארמה״.

 


הכל התחיל מאהבה לאוכל, אבי ביבי נהג להזמין אליו חברים הביתה לערב שווארמה. הוא היה מוציא לחצר גלגל שווארמה ענק מלא בבשר איכותי עם התיבול הסודי שלו. מפגש השווארמה הקבוע שלהם הפך לאירוע ממכר ומענג, עד שיגאל, לימים שותפו, אמר לו:״הייתי מוכן להשקיע מיליון דולר כדי לאכול את הפיתה שווארמה שלך, בוא נפתח מקום ביחד״. אבי ענה: ׳עזוב אותי מזה, למי יש כוח״. אבל החיים והאהבה לאוכל חזקים יותר מהכל, ואחרי חודשים רבים של השקעה ותכנון הם פתחו בגאון את ה- ״ביג דאדי שווארמה״.

למה ביג דאדי? אבי מספר ״כי אני גדול מכל האוכל שאני מבשל כל היום ויש לי מלא ילדים וגם נכדים אז כולם התחילו לקרוא לי ביג דאדי - אין לי בעיה, אני מקבל את זה״.
כל כך הרבה נסיון יש במקום הזה - לאבי היו מספר מסעדות שווארמה לפני שעבר לאל איי ואת הפס במסעדה מנהל חתנו של אבי; שמשפחתו היא הבעלים של ״בית הלאפה״ ברמלה- מוסד שווארמה מוכר ואהוב בישראל לשעבר.

הביא את השווארמה הישראלית ללוס אנג׳לס
קשה לפספס את המסעדה החדשה שמתפרסת על מתחם ענק ברחוב ונטורה המרכזי בסטודיו סיטי.
אצל ביג דדי הכל בגדול. מתחם רחב ידיים מואר היטב ומסכי וידאו לכל אורך המסעדה בעיצוב מודרני. במרכז המטבח עומדים להם בגאווה 3 גלגלי שווארמה ענקיים המעניקים תחושה שנכנסתי לאימפריית בשר וותיקה שקיימת כבר שנים.
הגעתי למסעדה בזמן שהיא עושה את צעדיה הראשונים (עדיין ב״סופט אופניניג״). המסעדן אבי ביבי, מבעלי המקום, הוא האיש מאחורי האוכל. הוא פתח את ״ביג דאדי״ אחרי קריירה של 35 שנה בישראל בה התמקד בעבודת עם בשרים, בעיקר שווארמה, אחרי שכאמור, ניהל מספר מסעדות שווארמה, פתח אולמות אירועים מצליחים בפתח תקווה, בהם היה אחראי בלעדי על התפריט. אבי: ״אנשים אומרים לי הבאת את האוכל של ישראל לאל איי״.


האמת, נדמה שצודקים. מלבד השווארמה בתפריט תוכלו להנות מעוד עשרות מנות ישראליות שכולנו אוהבים. אבי גדל בבית עיראקי בו אוכל הוא אחד הדברים החשובים. לאביו, פואד ז״ל, הייתה מאפיה בפרדס כץ, ובהמשך עבד במכירת פיתות בעבודת יד בשכונת התקווה. כילד, אבי היה מגיע לצפות בסקרנות באביו, ללמוד ממנו ולחלום. היום, במן סגירת מעגל מופלאה, הוא מכין את פיתות הלאפה שלו בעצמו בעבודת יד, טרי טרי, במקום, כמו שלמד.


בחזרה לשווארמה, על הגלגלים הענקיים תמצאו שווארמת עגל עסיסית, שווארמת הודו + מיקס בשרים בתיבול מיוחד (שהמסעדה לא מגלה) וגם שווארמת פרגית מסורתית. אבי: ״ב-ביג דדי אנחנו מאמינים להביא ללקוחות שלנו את מנת השווארמה הטובה ביותר באיכות ובכמות. אנחנו משתמשים בבשרים הכשרים הכי טובים שאפשר למצוא בארצות הברית, חלק מלוס אנג׳לס וחלק אנחנו מזמינים מניו יורק. לדוגמא: לפעמים קשה להשיג כאן שקדי עגל או נתח קצבים אז יש לנו ספקים בניו יורק. יש לנו תיבול מיוחד ואני באופן אישי, משתמש בכל המתכונים המיוחדים שהכנתי עם השנים. מבחינת הכמות, אנחנו דואגים לפנק בכמות גדולה ונדיבה של שווארמה שכל הלקוחות שלנו יהיו מרוצים״.

נפלאות המטבח העיראקי
בימים אלו אבי שוקד על הדרכת הצוות הגדול שלו במסעדה וממש כמו ביג דאדי, הוא מלמד אותם ליצור את הקסם של האוכל שלו אבי: ״אלעד, אתה בטח טועם הרבה אוכל בגלל העבודה שלך; תן לי להכין לך מהיד שלי״, אמר לי בקול בטוח ושקט.ֿ הוא נכנס מאחורי הדלפק הגדול להכין מנת שווארמה בעצמו. מה אומר לכם, לביג דאדי יש אחלה של יד! הוא הכין לי מנת שווארמה מופלאה: הפיתה הייתה רכה ופריכה, כמעט נמסה בפה. שווארמת העגל הייתה עשויה מושלם- עסיסית, שמנונית ומלאה בטעמים שהתפוצצו לי בפה. תענוג!
לאחר מספר ביסים חלומיים, חשתי בטוויסט המיוחד - אבי הוסיף תבלינים כמו חוויאג׳ וכמון לבשר. כל ביס הייתה חוויה בלתי נשכחת.
בצד, ניסיתי טורשי עיראקי - ירוקות כבושים שהוא מכין בעצמו בעבודת יד, ממש כמו בבית. צבעים מרהיבים, קראנץ; נפלא וטעמים מצויינים.
אוהבי החריף שבינכם חייבים, אבל פשוט חייבים, לנסות את הסחוג המצויין שנעשה במקום. חריפות טובה ורעננות עם טריות שלא מוצאים בכל מקום.
כל חובב אוכל יבחין בהשפעות המטבח העיראקי במקום, אבל בעיקר בחום והאהבה לאוכל שבא לידי ביטוי במנות כמו: קובה אורז מטוגנת, שנקראת ״קובה קריספי רייס בורגר״- היא מוגשת בצלחת כמנה בפני עצמה עם רוטב עמבה מעולה שנעשה במקום וטחינה. החגיגה העיראקית נמשכת בחצילים מטוגנים (אחח, כמו שאמא שלי עושה בשבת...) מהם הוא מוציא פיתת סביח מצויינת.


חובבי הקבב ימצאו במקום מנת קבב עסיסית במיוחד בעבודת יד שנעשית במקום עם תיבול סודי. על הגריל עולים בזה אחר זה שיפודים, שקדי עגל, שיפודי אנטריקוט, הודו עם כבש ועוד. במקום תוכלו ליהנות גם מסטייקים מיושנים איכותיים והמבורגר עסיסי.
גם בגזרת התוספות יש מבחר רב (לא שצריך, לדעתי כדאי להתמקד בבשרים) תוכלו למצוא את כל סוגי האורז, צ׳יפס, מבחר סלטים כמו כרוב לבן, כרוב סגול, תירס, סלט ירקות וגם פסוליה - מרק שעועית ובשר מנחם, שלבטח יהפוך ללהיט בימי הסתיו והחורף הקרובים.


תוך כדי שיחתנו אבי מקפיד להחמיא גם למתחרים בסביבה: ״בגלל שאני שומר כשרות אני אוכל או במסעדה שלי או בבית. אבל כשאני יוצא למסעדות אני תמיד אוהב ללכת לאכול אצל ד״ר סנדוויץ, תל אביב גריל, נקסט דור, בכיף מפרגן להם; אני חושב שהם אנשים אמיצים, הם באו לפה והשקיעו המון כסף כדי לעשות מקומות עם אוכל ישראלי טוב לקהילה שלנו. זה סיכון לפתוח מסעדות כאלה והם לקחו אותו״.


אולי זה אחד הדברים שעושים את אבי ביג דאדי לגדול הוא שבנוסף לאוכל המצויין הוא פשוט יודע לתת את הנשמה. הוא אוהב אנשים; הוא מקפיד לברך בבוקר טוב כל עובד ועובדת, מדריך ומלווה את הדור הצעיר והכל בשם השווארמה. בהחלט מומלץ לקפוץ לביקור במסעדה שחולמת להפוך למוסד אוכל ישראל גדול בעיר. בנוסף למלבי ולקינוחים הקיימים, הם הולכים להכניס בקרוב סדרת קינוחים מפוארת פרווה, לארגן ערבי אוכל מעניינים עד השעות המאוחרות של הלילה בימי חמישי ובעיקר, לעשות לכם המון המון אוכל טוב!

 

Big daddy’s shawarma Kosher
12103 Ventura Blvd, Studio City, CA
747.205.2406

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE