הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום השנה לטבח: תיעודים חדשים מה-7 באוקטובר
הרגע שבו המחבלים פרצו לחצר וזרקו רימון אל תוך המקלט, עליו גיל תעסה קפץ והציל את חייהם של שני בניו הצעירים, הותר לפרסום לראשונה. כמו גם שני סרטונים של כוחות צה"ל נלחמים במחבלים

יום השנה הראשון לטבח ה-7 באוקטובר, וצה"ל פרסם שני תיעודים שלא נחשפו קודם לכן מאותו בוקר הנורא ביותר שידעה מדינת ישראל. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הסרטון הראשון מראה כוחות של יחידת העילית הרב-תחומית, או יחידת 'הרפאים', פועלים בקיבוץ רעים בבוקר ה-7 באוקטובר.

במהלך הקרב נגד עשרות מחבלי חמאס, נהרג מפקד היחידה, אל"מ רועי לוי בן 44, יחד עם קצין נוסף, סרן יותם בן בסט, בן 24 במותו.

סרטון שני שפורסם על ידי צה"ל ביום ראשון מראה תיעוד שלא נראה קודם לכן מזירת הקרב בתחנת המשטרה בשדרות, לאחר שמחבלי חמאס השתלטו על הבניין, והרגו מספר שוטרים. הסרטון צולם מהטנק של מפקד חטיבה 401 דאז, אל"מ בני אהרון.

 

 

זוועות בנתיב העשרה

חדשות 12 שידרה ביום ראשון תיעוד נרחב יותר ולא ערוך מהזוועות שבוצעו בביתו של גיל תעסה, כבאי שהתגורר ביישוב הגבול נתיב העשרה.

הסרטון מראה את גיל ושניים מבניו רצים למקלט בחצר האחורית בשל האזעקות מהרקטות ששוגרו בתחילת המתקפה מוקדם בבוקר. בשלב כלשהו, גיל נראה רץ בחזרה לתוך הבית ולוקח את כלי הנשק הפרטי שלו.

אחרי כשבע דקות מתחילת האזעקות, מחבלי חמאס נחתו בנתיב העשרה עם מצנחי הרחיפה, ושניים מהם הגיעו לבית של משפחת תעסה. המחבלים נכנסו דרך החצר האחורית וזרקו רימון לתוך המקלט. גיל קפץ על הרימון ונהרג במקום, ובכך למעשה הציל את חייהם של שני בניו – קורן ושי, שנפצעו.

 

 

התיעוד ממשיך כאשר המחבלים מאלצים את שני הילדים שזה עתה ראו את אביהם מת מול עיניהם לחזור אל תוך הדירה. בזמן שהילדים המדממים מתחננים על חייהם ומבקשים שישחררו אותם, מנסים להשתמש בגוגל טרנסלייט כדי לתקשר עם המחבלים, אחד ממחבלי חמאס פותח את דלת המקרר, שולף בקבוק קולה ופשוט שותה.

לאחר שהמחבלים עזבו את הדירה, שני הבנים רצו לבית הסמוך של אמם, סבין — שהייתה פרודה מגיל, וגרה בדירה צמודה. בסופו של דבר הם חולצו בחיים. בנם הבכור של משפחת תעסה, אור, נהרג בנפרד באותו יום, בחוף זיקים, שם בילה עם חברים בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת.

התיעוד המקורי מתוך בית משפחת תעסה היה חלק מסרט שערך צה"ל על זוועות חמאס שהוקרן לעיתונאים מקומיים ובינלאומיים בשבועות ובחודשים שלאחר המתקפה של חמאס. הוא לא שודר בישראל עד מרץ 2024, כאשר תוכנית התחקירים "עובדה" של ערוץ 12 פרסמה חלקים מהתיעוד המטושטש.

בנובמבר 2023, סבין תעסה אמרה שהיא לא רוצה שהתיעוד ישודר, והסבירה: "אני לא רוצה שזה ייצא החוצה. לעולם לא אסכים לזה. אני מנציחה את חייהם, לא את מותם".

חודשים לאחר מכן, סבין אישרה את פרסום התיעוד, באומרה שהיא רוצה שהעולם יראה את הזוועות. בדבריה בפני ועדת האו"ם לזכויות הילד בז'נבה בחודש שעבר, אמרה סבין כי בנה הצעיר, שי, איבד את הראייה בעין אחת במתקפה, ו"אינו יכול לישון בלעדיי. הוא זקוק לי 24/7".

היא העידה שבנה מתקשר אליה "כל דקה", ואם עוברת שעה בלי שהם מדברים, הוא אומר לה: "אמא, הייתי בטוח שמשהו רע קרה לך. אני לא רוצה שתמותי".

בחודש שעבר, צה"ל אישר כי הרג את אחמד פאוזי נאסר מוחמד ואדיה, המחבל שהוביל את הטבח בנתיב העשרה ושתה קולה בבית משפחת תעסה, בתקיפה אווירית בעזה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE