הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל דה-סנטיס מאיים על תחנת טלוויזיה מקומית על כך ששידרה פרסומות קמפיין לזכויות הפלה
מבקרים האשימו את ממשלת המדינה ב"פשיזם" ובניסיון להשתיק יריבים פוליטיים

ממשל המושל רון דסנטיס בפלורידה נראה כמאיים בפעולה משפטית נגד תחנת טלוויזיה מקומית בגלל שידור פרסומת התומכת בזכויות הפלה. הפרסומת, ששודרה במהלך עימות סגני הנשיאים בין טים וולץ לג'יי די ונס, מציגה אישה בשם קרוליין שנזקקה להפלה ולטיפולי סרטן לאחר אבחון גידול במוח ב-2022.

מצב קשה כזה היה מסתבך עוד יותר תחת איסור ההפלות של פלורידה כיום, האוסר הפלות אחרי שישה שבועות. בפרסומת, קרוליין אומרת: "הרופאים ידעו שאם לא אסיים את ההיריון, אאבד את התינוק שלי, אאבד את חיי, והבת שלי תאבד את אמה. פלורידה אסרה כעת על הפלות... אפילו במקרים כמו שלי. תיקון 4 יגן על נשים כמוני."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה רון דסנטיס מואשם בשימוש בממשל שלו כדי לאיים על תחנות טלוויזיה מקומיות המשדרות פרסומות קמפיין התומכות בהצעה לזכויות הפלה

 

מחלקת הבריאות של פלורידה שלחה מכתב לסגן נשיא תחנת הטלוויזיה WFLA, מארק היגינס, בטענה שהפרסומת מפרה את החוק הפלורידני המאפשר למדינה להסיר כל "מטרד" המאיים או פוגע בבריאות הציבור. המחלקה טוענת שהפרסומת "לא רק שקרית; היא מסוכנת" ודורשת להסירה תוך 24 שעות, אחרת תפתח בהליכים משפטיים.

מבקרים האשימו את ממשלת המדינה ב"פשיזם" ובניסיון להשתיק יריבים פוליטיים. הדמוקרטים במחוז ליאון הגיבו: "בריונות מחרידה תוך שימוש בממשלה. פשיזם טהור." ניקי פריד, יו"ר המפלגה הדמוקרטית בפלורידה, אמרה: "תושבי פלורידה, זו אינה דמוקרטיה! איננו חיים במדינה חופשית, חופשייה מהתערבות ממשלתית, הפחדה ממשלתית וחריגה ממשלתית."

תיקון 4, שיועלה להצבעה בנובמבר, מבקש לעגן את הזכות להפלה בחוקה של פלורידה, ולמעשה לבטל את איסור ההפלות אחרי שישה שבועות. התיקון יקודד את הזכות להפלה בכל נקודה לפני יכולת קיום העובר מחוץ לרחם, וימנע חוקים המגבילים גישה לפני נקודה זו. הוא גם ימנע חוקים המתערבים בהפלות אחרי נקודה זו בהיריון אם הדבר נחוץ להגנה על בריאות המטופלת.

איסור ההפלות של פלורידה בשבוע השישי להיריון - לפני שנשים רבות יודעות שהן בהיריון - הוא מהחוקים הנוקשים ביותר נגד הפלות במדינה. הוא נכנס לתוקף במאי האחרון לאחר שבית המשפט העליון ביטל את הזכות החוקתית להפלה בפסק דין רו נגד וייד ב-2022.

המאבק על זכויות ההפלה בפלורידה משקף מגמה רחבה יותר בארצות הברית, כאשר מדינות רבות מתמודדות עם סוגיה זו בקלפי בנובמבר הקרוב. המקרה מדגיש את המתח בין זכויות נשים, חופש הביטוי וכוחה של הממשלה המדינתית להתערב בסוגיות רפואיות ואתיות מורכבות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE