הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איך ה-7 באוקטובר שינה את המפלגה הדמוקרטית
עוד שממשל ביידן ממשיך לתמוך בישראל, גוברים הקולות במפלגה הדמוקרטית הקוראים לשינוי במדיניות ולסיום המלחמה. האתגר עבור המפלגה יהיה לאזן בין התמיכה המסורתית בישראל לבין הדאגה הגוברת לזכויות אדם ולמצב ההומניטרי בעזה

שנה חלפה מאז מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, אירוע שהוביל למותם של כ-1,200 ישראלים, לקיחת 250 בני ערובה, ולמלחמה בעזה שגבתה, לפי משרד הבריאות בעזה, את חייהם של יותר מ-40,000 פלסטינים. המלחמה לא רק שינתה את המזרח התיכון, אלא גם יצרה פיצול משמעותי במפלגה הדמוקרטית בארצות הברית.

הפיצול הזה בא לידי ביטוי במספר דרכים. מאות אלפי מצביעים דמוקרטים בחרו להצביע "לא מחויב" או "ללא הוראות" במקום לתמוך בנשיא ביידן, כמחאה על הסיוע הצבאי לישראל. בנוסף, 22 דמוקרטים בבית הנבחרים הצטרפו לרפובליקנים בהצבעה לגינוי חברת הקונגרס רשידה טליב על ביקורתה כלפי ישראל. שני חברי קונגרס דמוקרטים, קורי בוש וג'מאל באומן, אף הפסידו בפריימריז לאחר שמפא"ק (AIPAC) השקיעה יותר מ-23 מיליון דולר כדי להדיחם בגלל ביקורתם על ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת הקונגרס אילהן עומאר (דמוקרטית-מינסוטה) מצלמת את חברות הקונגרס רשידה טליב (דמוקרטית-מישיגן) וקורי בוש (דמוקרטית-מיזורי) בעת שהן קוראות להפסקת אש בעזה בנובמבר

 

בעוד שתומכי ישראל במפלגה, כמו השגריר לשעבר טום נידס, טוענים שהתמיכה בישראל נותרה חזקה, מבקרים מצביעים על שינוי בדעת הקהל. סקר של מרכז פיו מצא ש-50% מהדמוקרטים סבורים שמבצע ישראל בעזה "הולך רחוק מדי", עלייה מ-45% בדצמבר.

למרות שרק 1% מהמצביעים הדמוקרטים במישיגן דירגו את המצב בעזה כנושא החשוב ביותר, יש חשש שהנושא עלול להשפיע על תמיכה בסגנית הנשיא קמלה האריס בבחירות הקרובות. האריס נקטה צעדים לחיזוק תמיכתה בקרב מצביעים המודאגים מהמצב, כולל פגישה עם מנהיגים ערבים-אמריקאים ומוסלמים במישיגן.

חבר הקונגרס בראד שרמן, תומך חזק של ישראל, הזהיר שישראל מתקשה לזכות בתמיכת דעת הקהל בארה"ב, במיוחד בקרב השמאל האמריקאי. למרות זאת, התמיכה בישראל נותרה חזקה בקרב מחוקקים דמוקרטים. רק 37 חברי בית הנבחרים הדמוקרטים הצביעו נגד שליחת סיוע צבאי נוסף לישראל באפריל, לעומת 173 שהצביעו בעד. מפא"ק תמכה ב-115 מתוך 185 הדמוקרטים המתמודדים לבחירה מחדש לבית הנבחרים.

יש הטוענים שהפוליטיקה השתנתה בעקבות המלחמה האגרסיבית של ישראל בעזה, ושמצביעים דמוקרטים השתנו יותר מאשר נבחרי הציבור של המפלגה. מט דוס, יועץ לשעבר של הסנאטור ברני סנדרס, טוען שליברלים רואים את המלחמה בעזה כחלק מסדר היום הרחב יותר של צדק חברתי וגזעי.

בעוד שממשל ביידן ממשיך לתמוך בישראל, גוברים הקולות במפלגה הדמוקרטית הקוראים לשינוי במדיניות ולסיום המלחמה. האתגר עבור המפלגה יהיה לאזן בין התמיכה המסורתית בישראל לבין הדאגה הגוברת לזכויות אדם ולמצב ההומניטרי בעזה. ככל שמתקרבות הבחירות, יהיה מעניין לראות כיצד המפלגה הדמוקרטית תתמודד עם מורכבות זו ואיך היא תשפיע על תוצאות הבחירות.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE