הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העיתונאי האמריקאי שחווה את ה-7 באוקטובר - וכתב ספר על 'השבת השחורה'
טרי ינגסט היה כתב 'פוקס ניוז' לישראל והמזה"ת כאשר טבח שמחת תורה התרחש. הוא והצוות שלו הוקפצו מיד לדרום, ומאז מדווח על המתרחש - כאשר תוך כדי הוא כתב את ספרו 'השבת השחורה'

כתב החוץ הראשי של רשת החדשות 'פוקס ניוז', טריי ינגסט, פרסם ספר המספר על מתקפת הטרור האכזרית על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר ממקור ראשון.

ינגסט החל לכתוב את הספר 'שבת שחורה: תיאור לא מצונזר של מתקפת ה-7 באוקטובר על ישראל והמלחמה בעזה', מיד לאחר הטבח המחריד שביצעו מחבלי חמאס – כל זאת במקביל שהוא עבד ללא הפסקה כדי לתאר לצופה האמריקאי את המתרחש בדרום ישראל ועזה.

ינגסט אמר ל'פוקס ניוז' שהוא מרגיש שהספר ייחודי מכיוון שנכתב בשטח על ידי כתב ש"חי את הסיפור הזה" בזמן אמת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טרי ינגסט, עיתונאי 'פוקס ניוז' 

 

"'שבת שחורה' הוא סטנדרט הזהב ב'סטורי-טלינג' כשמדובר במה שהתרחש ב-7 באוקטובר בדרום ישראל ובמלחמה שבאה בעקבותיה", אמר ינגסט, שנמצא בישראל.

"טבח נגד האוכלוסייה האזרחית של ישראל התרחש בשעות המוקדמות של ה-7 באוקטובר, כאשר מחבלי חמאס חצו את הגבול מרצועת עזה ליישובים שלאורך עזה בדרום ישראל, והרגו חיילים ואזרחים כאחד וגררו יותר מ-240 בני ערובה בחזרה לעזה", המשיך. "'שבת שחורה' מספר על החוויה שלנו, צוות פוקס ניוז בירושלים שהגיב להתקפה הזו".

ינגסט והצוות שלו היו אחראים על סיקור ישראל והמזרח התיכון כאשר הטבח התרחש, ומיד הוקפצו לדרום כדי לדווח בשידור חי.

"'שבת שחורה' מספר את הסיפור הזה, ואז את הסיפורים של החיילים והשוטרים והאזרחים בדרום ישראל שניסו להבין מה מתרחש, ואז להשיב מלחמה לחמאס בתוך עזה, יחד עם הסיפורים של אזרחים פלסטינים שהושפעו ישירות מהסכסוך הזה וממשיכים להיות מושפעים ממנו היום", אמר.

לינגסט יש מקורות נרחבים בתוך הצבא הישראלי, וגם בתוך ההנהגה הבכירה של חמאס. הוא גם מדבר באופן קבוע עם אזרחים פלסטינים בעזה, ואזרחים ישראלים שמחכים לשובם של יקיריהם שנלקחו כבני ערובה.

 

 

"הספר הזה באמת לוכד את כל הזוויות האלה. זהו ספר על ישראלים. זהו ספר על פלסטינים. זהו ספר על ה-7 באוקטובר והמלחמה שבאה בעקבותיו, וזהו ספר על בני אדם", אמר ינגסט.

הספר מפרט על החוויה המזוויעה ומראה לקוראים את הסיכונים שכתבים לוקחים כדי להביא מידע קריטי לעולם.

"החיילים שהיינו איתם איבדו את דרכם, והם נסעו דרך אזורים שלא טוהרו, שחמאס פעל בהם באופן שגרתי, יורה RPG, טילים נגד טנקים ואש על חיילים ישראלים בשבועות שלפני כן, ולא הייתה לנו דרך החוצה. היינו תקועים ברגע הזה, וכשאני פותח את הספר הזה, 'שבת שחורה', אני מדבר על הרגע הזה", הוא אמר.

"באמת חשבתי שזה יכול להיות הסוף", המשיך ינגסט. "זה יכול להיות הרגע שבו אני מת".

עבור הפרויקט, ינגסט ראיין מגוון אנשים כדי לכלול נקודות מבט שונות ומרובות, כולל שר הביטחון הישראלי יואב גלנט, חיילי צה"ל בכירים, בכיר חמאס באסם נעים והעיתונאי העזתי נאיל ע'בון.

"אני חושב שכשתקראו את זה, תלמדו יותר על איך היה הבוקר הזה עבור ישראלים שחיו דרך גיהינום על פני האדמה. תלמדו יותר על הדיווח מאחורי הקלעים שעשינו כדי להביא את הסיפור הזה לצופים שלנו תחת אש בזמן אמת", אמר ינגסט.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE