הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס תארח הערב אירוע לציון שנה לטבח | קרן באס: "מחויבים לקהילה היהודית"
אירוע הזיכרון בלוס אנג'לס החלו אתמול בערב, עם טקס הדלקת נרות במוזיאון הסבלנות בהשתתפות ראשת העיר ובכירים אחרים. היום בערב, הפדרציה היהודית תקיים אירוע אונליין

יום השנה הראשון לטבח ה-7 באוקטובר מצויין ברחבי העולם, ברחבי ארצות הברית וגם כן בלוס אנג'לס – שם אירועים ומחוות החלו כבר אתמול אחר הצהריים ויימשכו עד היום בערב.

היום בשעה 7:00 בערב, הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס תארח את אירוע "לוס אנג'לס זוכרת" לכבוד יום השנה הראשון. האירוע מוצג כדרך "לזכור את הקורבנות, לכבד את החוסן של הניצולים, לעמוד בסולידריות עם החטופים ולהביט לעבר עתיד מלא תקווה".

"ההתכנסות יחד לציון ה-7 באוקטובר מציעה לכולנו הזדמנות לאסוף כוח תוך שאנו חולקים תחושת קהילה התומכת בישראל ונלחמת לשמור את פני החטופים במרכז ליבו של כל אחד עד שכולם יחזרו הביתה למשפחותיהם", אמרה רוז רוטשטיין, מייסדת ומנכ"לית StandWithUs, בהצהרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בין הנוכחים יהיו השחקנית מיים ביאליק, השחקנית הישראלית מורן אטיאס, הזמר הישראלי רביב קנר ויותר מ-30 נבחרי ציבור כולל חבר הקונגרס בראד שרמן, דמוקרט משרמן אוקס. יתקיים גם טקס הדלקת נרות ונאומים מפי קרובי משפחה של חטופים.

האירוע ישודר בשידור חי - אליו ניתן להירשם כאן.

נשיא ומנכ"ל הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס, הרב נח פרקס, אמר בהצהרה: "כשהתכוננו לכבד יום זה של התבוננות וזיכרון, היה חיוני שנעשה זאת יחד - כקהילה מאוחדת אחת של לוס אנג'לס, כמשפחה אחת. נמשיך לשמור את זכר אלה שאיבדנו בליבנו ולעמוד בסולידריות עם החטופים ומשפחותיהם עד שכולם יחזרו הביתה. אירועים אלה אורגנו עם שותפינו כדי להראות שלמרות הטרגדיה של ה-7 באוקטובר, אנחנו נשארים ולעולם נהיה עם חסון, מלאי תקווה ומאוחדים".

אתמול, ראשת העיר לוס אנג'לס קרן באס השתתפה בטקס הדלקת נרות במוזיאון הסובלנות, שם אמרה למאות המשתתפים כי "אנו מחויבים להבטיח שהקהילה היהודית תמיד תרגיש בטוחה".

באס הוסיפה כי לוס אנג'לס הושפעה עמוקות "ממתקפת הטרור ההרסנית" שהתרחשה ב-7 באוקטובר.

"כאשר הסכסוך במזרח התיכון מתגבר, אנו רואים לעיתים קרובות עלייה מדאיגה באנטישמיות ברחבי העולם, כולל כאן בלוס אנג'לס", אמרה. "אז הרשו לי להיות ברורה לחלוטין: לאנטישמיות אין בהחלט מקום בלוס אנג'לס".

בטקס של יום ראשון, שאורגן על ידי מוזיאון הסובלנות ומרכז סימון ויזנטל, נכחו בו מספר מנהיגי העיר, כולל שריף מחוז לוס אנג'לס לשעבר ג'ים מקדונל, המועמד החדש של ראש העיר לתפקיד מפכ"ל המשטרה. הטקס, שתואר כערב של זיכרון והרהור, היה אחד מכמה אירועים שנערכו בלוס אנג'לס בסוף השבוע לציון יום השנה הראשון להתקפה.

 

 

בסן פרננדו ואלי, כ-200 איש השתתפו בעצרת "להחזיר אותם הביתה עכשיו" ביום ראשון שהדגישה את מצוקתם של החטופים הישראלים. האירוע הזה, שנערך מחוץ למרכז הספורט בלבואה באנסינו, נועד לתת למשפחות החטופים הנותרים לדעת שהם אינם לבד, אמרה ג'סיקה ליפמן, העומדת בראש הסניף של לוס אנג'לס של פורום משפחות החטופים והנעדרים.

"אנחנו לא רוצים שאנשים ישכחו שאנשים עדיין מוחזקים כבני ערובה", אמרה ליפמן.

במהלך האירוע, חבר הקונגרס בראד שרמן (דמוקרט-שרמן אוקס) הגיש ליהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד כהן, דגל אמריקאי שהתנופף בקפיטול בתמיכה בחטופים הישראלים המוחזקים בידי חמאס.

ביום שבת, מאות מפגינים פרו-פלסטינים צעדו במרכז לוס אנג'לס, קראו "תחי האינתיפאדה" וגינו את המלחמה של ישראל בעזה ובלבנון. במהלך האירוע הזה, הדוברים קראו להפסקת אש ולסיום התמיכה האמריקאית בישראל.

משטרת לוס אנג'לס דיווחה על מעצר בודד בהפגנה בכיכר פרשינג, כאשר עצרה את אלכס גילן בן ה-26 בחשד לוונדליזם בדרגת פשע חמור. גילן נצפה מרסס "פלסטין חופשית!" על מטה משטרת לוס אנג'לס, לפי גורמים במחלקה.

ביום ראשון אחר הצהריים, יותר מ-100 מפגינים המתנגדים להתקפות ישראל בעזה התאספו בפארק אקו לייק כדי לדרוש מארצות הברית להפסיק לשלוח נשק לישראל. הקהל, רבים מהם לבושים בלבן, פתח את האירוע בשירת המילים "לא נסיט את עינינו" ו"פלסטין תהיה חופשית".

בנג'מין ויזקרה-ברטון, מארגן מטעם הקול היהודי לשלום-לוס אנג'לס, אמר כי הוא מתאבל על האנשים שמתו או נחטפו ב-7 באוקטובר ועל הדורות של פלסטינים שסבלו או נהרגו במהלך הכיבוש הישראלי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE