הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אם יקיים את הבטחות הבחירות שלו, טראמפ יוסיף פי שניים לחוב הלאומי לעומת האריס
הבטחות מסע הבחירות של טראמפ יגדילו את החוב הלאומי המנופח ב-7.5 טריליון דולר. אלו של האריס יוסיפו 3.5 טריליון דולר, על פי מחקר ארגון בלתי מפלגתי

מחקר חדש שפורסם ביום שני חושף כי הצעותיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יוסיפו יותר מפי שניים לחוב הלאומי בהשוואה להצעותיה של סגנית הנשיא קמלה האריס, אם כי שתי התוכניות יובילו להלוואות של טריליוני דולרים חדשים אם יבוצעו.

לפי מחקר של הוועדה הלא-מפלגתית לתקציב פדרלי אחראי (CRFB), הארכת קיצוצי המס של טראמפ משנת 2017 תוסיף יותר מ-5 טריליון דולר לחוב הלאומי של ארצות הברית העומד על 35.7 טריליון דולר על פני עשור. תוכניתו לבטל מיסים על שכר נוסף, הטבות ביטוח לאומי וטיפים תוסיף עוד 3.6 טריליון דולר לחוב. בסך הכל, המדיניות של טראמפ תוסיף 7.5 טריליון דולר לחוב - יותר מפי שניים מההצעות של האריס שנבחנו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שהמצב הפיסקלי של ארה"ב מדאיג, שני המועמדים מציעים הצעות שיחמירו את המצב במקום לשפר אותו

 

האריס, מצדה, תוסיף 3 טריליון דולר לחוב על ידי הארכת קיצוצי המס משנת 2017 עבור אלה שמרוויחים פחות מ-400,000 דולר בשנה, ו-1.35 טריליון דולר נוספים דרך הרחבה משמעותית של זיכוי המס לילדים וזיכוי מס הכנסה. עם זאת, הקמפיין של האריס טוען שתוכניות אלה יעלו הרבה פחות.

למרות שחלק גדול מתוכניות המועמדים הן היפותטיות וידרשו אישור מקונגרס מפולג עמוקות, מיסים, חוב ומדיניות פיסקלית יגדירו חלק גדול מנשיאותם של האריס או טראמפ ויהיו במרכז הקרבות הפוליטיים בוושינגטון בשנה הבאה.

לשני המועמדים יש תוכניות להעלאת הכנסות פדרליות: המכסים שטראמפ הציע יכולים להגיע עד 20 אחוז על כל 3 טריליון דולר של יבוא שנתי, מה שעשוי להביא 2.7 טריליון דולר בהכנסות. אולם, לפי ניתוח של חלק מיועציו הכלכליים, המכסים עלולים גם להעלות מחירים באופן דרמטי ולדכא את התפוקה הכלכלית של ארה"ב.

האריס, לעומת זאת, אמרה שהיא תממן כל אחת מהצעותיה. היא מתכננת להעלות 900 מיליארד דולר בהכנסות על ידי העלאת שיעור מס החברות מ-21% ל-28%, ועוד 900 מיליארד דולר מהכנסות מס נוספות. חלק גדול מזה יופק ממימון חדש ל-IRS לחקירת מעלימי מס.

למרות שהמצב הפיסקלי של ארה"ב מדאיג, שני המועמדים מציעים הצעות שיחמירו את המצב במקום לשפר אותו, כאשר טראמפ יחמיר אותו משמעותית יותר. זה מעלה שאלות חשובות לגבי היציבות הפיננסית העתידית של המדינה ויכולתה לממן תוכניות חשובות כמו ביטחון סוציאלי, מדיקר, חינוך ותשתיות.

בעוד שהדיון על מדיניות כלכלית ופיסקלית עשוי להיראות מופשט, השלכותיו על האמריקאים הממוצעים עלולות להיות משמעותיות. אם לא יטופל ברצינות, החוב הגובר עלול להוביל לירידה בערך הדולר, עלייה בשיעורי הריבית ואינפלציה, מה שיעשה דברים יקרים יותר עבור צרכנים ומשקיעים. האתגר עבור המועמדים והבוחרים כאחד יהיה לאזן בין הרצון להשקעות ממשלתיות לבין הצורך ביציבות פיסקלית לטווח ארוך.

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE