הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלפי מפגינים נגד ישראל בניו יורק ביום השנה הראשון ל-7 באוקטובר
המהומות החלו עם ונדליזם אנטישמי בקמפוס CUNY בצפון העיר, שם נופצו חלונות בבניין ונכתבה הודעה אנטי-ישראלית בצבע אדום

אלפי מפגינים אנטי-ישראליים הציפו את רחובות מנהטן ביום שני לציון יום השנה הראשון למתקפת הטרור ב-7 באוקטובר - יוצרים מהומה ושומרים את משטרת ניו יורק (NYPD) בכוננות גבוהה.

ההמונים האנטי-ישראליים ברובם התאספו מקצה לקצה - מאוניברסיטת קולומביה ועד לוול סטריט - כאשר המהומות הצפויות אותתו מוקדם עם ונדליזם אנטישמי בקמפוס CUNY בצפון העיר, שם נופצו חלונות בבניין ונכתבה הודעה אנטי-ישראלית בצבע אדום עליו.

משטרת ניו יורק אמרה שצפויות עשרות התקהלויות לציון יום השנה, אך שתיים היו מדאיגות במיוחד - בטיימס סקוור בשעות אחר הצהריים המאוחרות ביום שני ואחרת בסנטרל פארק בשעות הערב המוקדמות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"גייסו את האינתיפאדה!" קראו ההמונים השלווים ברובם. "פלסטין תהיה חופשית!" "שברו את השלשלאות וראו אותם נופלים!" ו"ישראל לכי לעזאזל!"

 

"אנחנו נגן על הכל, בין אם זה מפגינים, תושבי ניו יורק שפשוט עוסקים בענייניהם וכל מי שביניהם," אמר ראש סיור המשטרה ג'ון צ'ל בתדרוך בבטרי פארק.

"כשזה חוצה את הגבול לפשע, נהיה מקצועיים ככל שנוכל," אמר צ'ל. "נעשה את מה שצריך, ונשמור על היום זורם."

עד שעות אחר הצהריים המוקדמות, מאות מפגינים אנטי-ישראליים התאספו מול ספריית לואו באוניברסיטת קולומביה, מבריחים מפגינים פרו-ישראליים שהתאספו מוקדם יותר.

"גייסו את האינתיפאדה!" קראו ההמונים השלווים ברובם. "פלסטין תהיה חופשית!" "שברו את השלשלאות וראו אותם נופלים!" ו"ישראל לכי לעזאזל!"

מוקדם יותר ביום, קהל פרו-ישראלי עלה בהרבה במספרו על קומץ מפגיני הנגד.

זמן קצר לאחר הצהריים, קבוצה אנטי-ישראלית נוספת החלה להתאסף מחוץ לבורסה בוול סטריט, בזמן ששוטרים החלו להקים מחסומים בוושינגטון סקוור פארק בציפייה להפגנה המונית מתוכננת של הקבוצה האנטי-ישראלית "בתוך זמן חיינו".

המון אנטי-ישראלי נוסף התאסף מחוץ לעיריית העיר קצת לפני השעה 3 אחר הצהריים, כאשר מאות מפגינים מנופפים בדגלים וקוראים לסיום המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.

 

 

באותו זמן, קהל של עד 75 איש התאסף מחוץ לקמפוס של אוניברסיטת ניו יורק במנהטן התחתונה, כאשר מפגינים פרו-ישראליים ואנטי-ישראליים התאספו במקום.

"אנחנו רוצים את הפתיחות, אנחנו רוצים את הדיאלוג," אמר סטודנט שנה א' באוניברסיטת ניו יורק. "זה מה שאמריקה בשבילו. זה נורא שזה מה שאנחנו צריכים לעשות, שזה נורא שסטודנטים יהודים, במיוחד יהודים, צריכים להתמודד עם זה על בסיס יומי."

"התלבטתי אם ללבוש את הסיכה הצהובה שלי היום," אמר הסטודנט, בהתייחסו לסמל התמיכה בחטופים היהודים שעדיין מוחזקים בידי מחבלי החמאס הפלסטיני. "זה היה מאבק פנימי שהתכוננתי אליו מראש. החלטתי לעשות זאת כי... אני צריך."

המהומות החלו מוקדם - ונדלים ניפצו חלונות במרכז המחקר המדעי המתקדם של CUNY במנהטן העליונה, כתבו "תפסיקו להשקיע עכשיו" על הבניין סביב השעה 1 בלילה לפני שנמלטו.

המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 והמתקפה הנגדית הישראלית ברצועת עזה בשליטת הפלסטינים הציתו הפגנות אנטישמיות נרחבות ברחבי ארה"ב במהלך השנה האחרונה, כאשר אלה בחמשת הרבעים היו בין הבולטות ביותר.

המהומות המחודשות ביום שני תסכלו תושבים ופוליטיקאים יהודים, שאמרו שהם ביקשו להתאבל על המתים והנעדרים מהמתקפת הפתע המזעזעת שנה קודם לכן. "צריך לתת לנו מרחב להתאבל, להנציח את אלה שנטבחו," אמר חבר מועצת העיר אריק דינוביץ (דמוקרט-ברונקס).

חבר הקונגרס פט ראיין (דמוקרט-ניו יורק) כתב ברשת X כדי להרהר על יום השנה. "כולנו איבדנו חלק מעצמנו ב-7 באוקטובר," הוא כתב. "אבל בזמן שאנחנו לוקחים את הזמן הזה להתאבל ולהרהר על אותו יום טרגי, אני רוצה לזכור את חברי קהילת עמק ההדסון שלנו ששילמו את המחיר הגבוה ביותר."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE