הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום השנה ל-7 באוקטובר: זעם ועצב בקמפוסים בלוס אנג'לס
יום השנה למתקפת 7 באוקטובר עורר גל של מחאות והפגנות בקמפוסים באזור לוס אנג'לס, כאשר תומכי פלסטין וישראל הביעו את עמדותיהם בהפגנות נפרדות וטקסי זיכרון

יום השנה למתקפת 7 באוקטובר עורר טקסי זיכרון רגשיים לצד הפגנות סוערות בקמפוסים באזור לוס אנג'לס, כאשר תומכי פלסטין ותומכי ישראל מציינים את המתקפה של חמאס ואת תוצאותיה העקובות מדם.

לפני שנה בדיוק, לוחמי חמאס מעזה תקפו את ישראל, הרגו כ-1,200 אנשים, רובם אזרחים, ולקחו כ-250 בני ערובה.

באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC), יותר ממאה מפגינים חסמו את הצומת של שדרות ג'פרסון ורחוב מקלינטוק בשעות הבוקר המאוחרות של יום שני. הקהל החזיק שלטים עם כיתובים כמו "תהילה לשהידים, ניצחון להתנגדות" ו"ידיים מחוץ לעזה". הם קראו "חופש, חופש לפלסטין". הקבוצה מאחורי הפעולה רצתה להסב את תשומת הלב להפצצות המתמשכות של ישראל בלבנון ולמותם של פלסטינים בשנה שחלפה מאז פרצה המלחמה באזור, כפי שסיפר סטודנט לתואר שני ל"טיימס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC), יותר ממאה מפגינים חסמו את הצומת של שדרות ג'פרסון ורחוב מקלינטוק בשעות הבוקר המאוחרות של יום שני

 

משרד הבריאות בעזה מדווח כי יותר מ-41,000 פלסטינים בעזה, לפחות מחציתם נשים וילדים, נהרגו בהתקפות ישראליות. בלבנון, שם ישראל תקפה את חיזבאללה, בעל ברית של חמאס, מאות נהרגו ויותר מ-1.2 מיליון אנשים נעקרו מבתיהם, על פי סוכנות הפליטים של האו"ם.

סניף USC של הארגון "סטודנטים למען צדק בפלסטין", שעזר בארגון ההפגנה ביום שני, הוביל את הקבוצה בצעדה סביב היקף הקמפוס. "USC אינה היסטורית בית ספר פעיל פוליטית, עם הסטריאוטיפ שאנחנו ילדים מפונקים ושאין לנו עניין בסוגיות חברתיות," אמרה הסטודנטית, שסירבה למסור את שמה ל"טיימס" מחשש לתגובת נגד מהאוניברסיטה. "המטרה שלנו עם USC SJP היא להפוך את הסטריאוטיפ הזה על פיו. סטודנטים ב-USC אכפת להם. הם כאן למען שחרור פלסטין."

קמפוסים אוניברסיטאיים היו זירה תכופה לוויכוח מתוח ולעתים לעימותים אלימים בין מפגינים מתנגדים. יותר מ-200 אנשים נעצרו ב-UCLA במאי לאחר שהמשטרה נכנסה למאהל הפרו-פלסטיני שהוקם בקמפוס. סטודנטים נעצרו גם ב-USC. הם קיבלו אזהרות רשמיות ברשומות הסטודנטים שלהם ונדרשו לכתוב חיבורים, בין פעולות משמעת אחרות, על פי USC Annenberg Media.

USC ספגה ביקורת לאחר סדרה של מהלכים שנויים במחלוקת, כולל ביטול טקס הסיום במאי בטענה להפגנות שסערו בקמפוס, ואי-מתן אפשרות לנואמת המצטיינת אסנא טבאסום לשאת נאום בטקס הסיום. טבאסום ספגה ביקורת על דעותיה הפרו-פלסטיניות.

חלק מהסטודנטים במכללת פומונה בקלרמונט יצאו מהכיתות שלהם זמן קצר לאחר השעה 10:00 בבוקר כדי לקרוא לאוניברסיטה למשוך השקעות מישראל.

מאות מפגינים התאספו גם עד שעות הערב ב-UCLA, במרחק הליכה קצרה ממוזיאון פאולר, שם תוכנן להתקיים מחזה לזכר מתקפת 7 באוקטובר. מספר קטן של מפגינים נגדיים נכחו גם בקמפוס, מניפים דגלי ישראל ומצלמים את הקבוצה הפרו-פלסטינית. "עברה שנה מאז ש-1,200 מבני משפחתנו, פחות או יותר, נרצחו," אמר טיילר, תושב לוס אנג'לס בן 17 שסירב למסור את שם משפחתו ל"טיימס". "עצוב לראות את כל זה, במיוחד ב-7 באוקטובר."

 

עצרת פרו-ישראלית ב-UCLA ביום השנה הראשון למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל, ביום שני, 7 באוקטובר 2024 בלוס אנג'לס, קליפורניה

 

סניף UCLA של "סטודנטים למען צדק בפלסטין" הכריז על השבוע של 7 באוקטובר כ"שבוע זעם". המפגינים דרשו את משיכת ההשקעות של UC מישראל, ביטול מחלקת המשטרה של UC, איסור על כניסת סוכנויות אכיפת חוק חיצוניות לקמפוס, וניתוק הקשרים האקדמיים עם מוסדות ישראליים.

מאוחר יותר ביום שני, תומכי ישראל התאספו בכיכר ברואין לעצרת נר לזכר אלה שנהרגו ב-7 באוקטובר והחטופים שטרם שבו הביתה. הם החזיקו ורדים צהובים ולבשו חולצות לבנות עם הכיתוב "7.10 לעולם לא נשכח". עדן עוואד, סטודנטית בשנה הרביעית ב-UCLA הלומדת ביולוגיה, החזיקה שלט בעצרת לזכרה של גילה פלד, שהייתה בין ההרוגים ב-7 באוקטובר בישראל. השנה האחרונה הרגישה כאילו "העולם התהפך על פיו," אמרה עוואד.

ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן בס, קראה בפוסט ברשת X ביום שני להמשיך "תפילות לבטיחות ושלום". ראש העיר ציינה ביום ראשון את יום השנה למתקפת חמאס בטקס הדלקת נרות במוזיאון הסובלנות, שם הביעה את תמיכתה בקהילה היהודית של לוס אנג'לס. היא אמרה כי "ככל שהסכסוך במזרח התיכון מתגבר," האנטישמיות גדלה ברחבי העולם. "אני רוצה להיות ברורה לחלוטין," אמרה. "לאנטישמיות אין בהחלט מקום בלוס אנג'לס."

מועמד לסגנות הנשיאות ומושל מינסוטה, טים וולץ, ביקר ביום שני בתערוכת פסטיבל המוזיקה נובה בקולבר סיטי. התערוכה היא לזכר פסטיבל המוזיקה שהיה זירת המתקפה של חמאס על ישראל. וולץ נאנח עמוקות כשעבר ליד שולחנות מקושטים בנעליים, כובעים ותיקים המייצגים את הקורבנות במתקפה. "תפילותינו עם אהוביהם של הקורבנות. ... אסור שהעם בישראל יתמודד שוב עם הטרור שחמאס גרם ב-7 באוקטובר," אמר וולץ בהצהרה.

הוא ציין כי בחודש שעבר נפגש עם משפחות של אמריקאים שעדיין מוחזקים כבני ערובה על ידי חמאס בעזה. "הגיע הזמן לעסקת חטופים והפסקת אש שתבטיח את ביטחונה של ישראל, שחרור כל החטופים, סיום הסבל בעזה, והעם הפלסטיני יוכל לממש את זכותו לכבוד, חופש והגדרה עצמית," אמר.

הפגנות לציון יום השנה למתקפה התקיימו ברחבי המדינה במהלך סוף השבוע. ביום ראשון, מפגינים מילאו את רובע המיסיון בסן פרנסיסקו כדי למחות על מה שהם כינו דיכוי של פלסטינים. ובאורנג' קאונטי, מפגינים התאספו לאורך רחוב ג'פרי באירווין - אחד הצירים המרכזיים בעיר - מניפים דגלי לבנון ופלסטין ומחזיקים שלטים שהתמקדו במחיר האנושי של המלחמה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE