הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וושינגטון: זינוק במספר רעידת האדמה בהר הגעש הפעיל במדינה
בשל עלייה חריגה בפעילות הסיסמית שהר הגעש אדמס, מדענים החלו לנקוט בצעדים שונים כדי להרחיב ולהגביר את המעקב אחר המתרחש באזור. בינתיים, אין כל חשש מפני התפרצות

מדענים מציבים מכשירי ניטור בהר הגעש אדמס במדינת וושינגטון, בעקבות עלייה בפעילות הסיסמית.

המכון הגיאולוגי של ארצות הברית, ה-USGS, דיווח כי בהר אדמס מתרחשת בדרך כלל רעידת אדמה אחת כל שנתיים עד שלוש, אך בספטמבר היו שש רעידות אדמה בלבד, מה שמסמן את המספר הגבוה ביותר בחודש אחד מאז תחילת הניטור ב-1982.

רעידות האדמה נוטרו על ידי מצפה הרי הגעש של USGS בקסקייד (CVO) ורשת הסיסמית של צפון מערב האוקיינוס השקט (PNSN), והיו בעוצמות שנעו בין 0.9 ל-2.0. אף אחת מרעידות האדמה לא הורגשה על פני השטח, כך לפי ה-USGS.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הר הגעש אדמס, וושינגטון | צילום: Getty Images

 

עם תחנה סיסמית אחת בלבד ליד הר הגעש, ה-USGS ציין כי יכולות הניטור מוגבלות.

CVO ו-PNSN מתכננים להתקין תחנות סיסמיות זמניות ליד הר אדמס כדי לעזור בזיהוי רעידות אדמה קטנות יותר תוך קבלת הערכות טובות יותר של גודל, מיקום ועומק. הנתונים יעזרו למדענים להעריך את משמעות הפעילות הסיסמית המוגברת ליד הר הגעש.

באישור שירות היערות של ארצות הברית, CVO ימקם את התחנות הזמניות דרומית ודרום-מערבית להר אדמס. לאחר הפעלתן, הנתונים יועברו ל-CVO ו-PNSN בזמן אמת.

למרות העלייה בפעילות הסיסמית, ה-USGS אומר כי אין סימן לדאגה ורמת ההתרעה וקוד הצבע עבור הר אדמס נשארים בירוק ונורמלי.

הר אדמס ממוקם בדרום מרכז וושינגטון, כמעט 50 מייל דרום מערבית ליאקימה.

בשדה הוולקני של הר אדמס-קינג מאונטיין המתמשך מצפון לדרום ובו יותר מ-120 הרי געש קטנים יותר, הר אדמס הוא הפסגה הבולטת ביותר. זהו גם הר הגעש השני בגובהו בוושינגטון והוא הר הגעש הפעיל הגדול ביותר במדינה מבחינת נפח ושטח, על פי ה-USGS.

 

מדעני המכון הגיאולוגי פועלים באזור הר הגעש אדמס | צילום: USGS

 

הסוכנות אמרה כי במהלך 12,000 השנים האחרונות, היו ארבעה זרמי לבה שהתחילו על המדרון של הר הגעש ושני פתחים לאורך הרכס הדרומי. הזרמים בדרך כלל נעו רק מספר מיילים בודדים מהפתחים שלהם.

הפעם האחרונה שהר אדמס התפרץ היה בין 3,800 ל-7,600 שנים לפני זמננו, הוסיף ה-USGS.

אך אחד האיומים הגדולים ביותר על אנשים החיים בקרבת הר הגעש הם להארים, או סוג של זרימות בוציות של סלעים, אפר וקרח הזורמים במורד כמו בטון זורם במהירות.

הפסגה, המכוסה בקרח, מכסה גם נפחים גדולים של סלע שנחלש הידרותרמלית, אשר אם ייחלש על ידי מפולות עתידיות, עלול לייצר להארים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE