הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כ-3.5 מיליון מיהודי ארצות הברית חוו השנה אנטישמיות על בשרם
הסקר שפורסם ביום השנה לטבח ה-7 באוקטובר, ממחיש עוד יותר את מצבם העגום והמסוכן של היהודים בארה"ב ובעולם בכלל

כ-3.5 מיליון יהודים אמריקאים חוו אנטישמיות מאז טבח ה-7 באוקטובר, מספר המייצג כמעט שני שליש מכלל הקהילה היהודית בארה"ב, על פי סקר שפורסם ביום שני.

מבין המשיבים לסקר של תנועת Combat Antisemitism Movement,  61%אמרו שהם עברו חוויה אנטישמית אישיות במהלך השנה האחרונה.

עם סך הקהילה היהודית בארה"ב המוערך ב-5.8 מיליון, ארגון הפיקוח העולמי CAM אמר שהנתונים הראו שחמישית מהילדים היהודים - 380,000 - חוו אנטישמיות באופן אישי מאז ה-7 באוקטובר.

המשיבים דיווחו על חשיפה לסטריאוטיפים אנטישמיים, כאשר 28% אמרו ששמעו בנוכחותם ש"יהודים חושבים יותר מדי על כסף", 25% שמעו ש"יהודים שולטים בעולם", 14% שמעו ש"יהודים אמריקאים דואגים יותר לישראל מאשר לארה"ב", ו-13% שמעו שהשואה לא התרחשה או ש"חומרתה הוגזמה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

למעלה מחמישית (21%) אמרו ששמעו את השימוש במילה "ציוני" ב"צורה שלילית כשמישהו מתכוון ליהודים".

הקבוצה העיקרית מאחורי המקרים החמורים ביותר של אנטישמיות היו פרו-פלסטינים, המהווים 17%, לפי המשיבים.

"ההתפרצות של שנאת יהודים מאז ה-7 באוקטובר במדינה זו השפיעה עמוקות על יחידים, משפחות וקהילות", אמר מישה גלפרין מתנועת Combat Antisemitism Movement, בהצהרה. "היקף ההשפעה על יהודי אמריקה המתועד בסקר זה הוא פשוט מדהים".

הסקר הטלפוני והמקוון דגם 1,075 יהודים אמריקאים בין ה-12 באוגוסט ל-3 בספטמבר 2024. הוא נערך על ידי ד"ר אירה שסקין מאוניברסיטת מיאמי ונוהל על ידי מרכז המחקר הלאומי לדעת קהל באוניברסיטת שיקגו.

קהילות מקומיות חוו גם "עלייה חדה", כאשר 25% מהמבוגרים היהודים אמרו שהייתה אנטישמיות באזורם, שיעור שהיה יותר מכפול מזה שנמצא בדוחות קודמים.

רבע מהיהודים המשויכים לארגון יהודי או לבית כנסת אמרו שהמוסד היה מטרה לגרפיטי, איומים או התקפות במהלך השנה האחרונה. באופן דומה, 21% אמרו שעסקים מקומיים היו מטרה לונדליזם במהלך אותה תקופה ו-18% מהמשיבים אמרו שהם מרגישים לא בנוח או לא בטוחים במקום עבודתם.

לפי המשיבים, רק אחד מכל ארבעה יהודים מדווח על אירועים אנטישמיים למישהו מלבד משפחתם.

רק 21% אמרו שדיווחו למשטרה על אירועים אנטישמיים בהם התוקף נגע בהם פיזית. אחוז דומה אמר שפנה למשטרה אם הם היו מטרה לונדליזם או הודעות כמו עלונים או חוברות שהושארו על רכושם.

הסקר מצא ש-61% מהיהודים האמריקאים אמרו שהם מרגישים פחות בטוחים מאז התקפת חמאס. חמישית (20%) אמרו שהם לא השתתפו באירוע יהודי כי הרגישו פחות בטוחים מאשר לפני ה-7 באוקטובר.

למעלה מרבע (27%) אמרו שהם כעת נמנעים מלהראות את זהותם היהודית במקום העבודה, לעומת 18% שאמרו שהיו עושים זאת לפני ה-7 באוקטובר.

חששות בטחוניים הביאו לירידה בתפיסת היעילות של אכיפת החוק כאשר פחות ממחצית (46%) אמרו שהם חשבו שאכיפת החוק הייתה "במידה מסוימת או מאוד יעילה", ירידה מדוחות קודמים לעומת 81% בסקר הקונגרס היהודי האמריקאי משנת 2019.

דאגה מיוחדת היא לקמפוסים האוניברסיטאים, שם 39% אמרו שהם הרגישו "לא בנוח או לא בטוחים" באירוע בקמפוס בעוד 29% אמרו שהם הרגישו מודרים או הודרו מקבוצה או אירוע בגלל היותם יהודים.

בין המשיבים, 13% הוגדרו כ"קשורים למכללה" או כ-750,000 מבוגרים יהודים, לפי הדוח.

העוינות הגיעה גם מצד הסגל, כאשר רבע מהמשיבים הקשורים למכללה אמרו שהם הופלו לרעה או גרמו להם להרגיש לא בנוח על ידי חבר סגל, עוזר הוראה או מדריך בגלל זהותם היהודית. "אקלים של פחד" גרם לצנזורה עצמית, כאשר 35% מהסטודנטים היהודים לא הביעו את דעותיהם על ישראל בקמפוס בגלל פחד מאנטישמיות, לעומת 29% בעבר.

 

 

האנטישמיות ברשתות החברתיות גם עלתה, כאשר 58% מהמשיבים אמרו שראו תוכן אנטישמי באינטרנט מאז ה-7 באוקטובר ו-16% אמרו שהם היו מטרה בגלל זהותם היהודית, שיעור שהיה כפול מזה שדווח ב-2020.

הפלטפורמה הגרועה ביותר הייתה פייסבוק, כאשר 59% אמרו שזה היה המקום בו ראו את התוכן הפוגעני, אחריה אינסטגרם (39%), X (28%), יוטיוב (23%), וטיקטוק (19%).

האנטישמיות גם חדרה לפוליטיקה, כאשר 43% אמרו שזה ישפיע על הצבעתם.

מבין אלה שאמרו שזה ישפיע, 17% אמרו שהם בדרך כלל מצביעים דמוקרטים אבל יעברו לרפובליקנים, בעוד 9% אמרו שיעברו מרפובליקנים לדמוקרטים.

בצד החיובי, כמעט מחצית (49%) אמרו שקיבלו תמיכה מאנשים לא יהודים בגלל זהותם היהודית, עלייה מ-33% שנמצאו במחקרים קודמים.

אירה שסקין, פרופסור לגיאוגרפיה ומנהל פרויקט הדמוגרפיה היהודית של מרכז סו ולאונרד מילר ללימודי יהדות עכשווית באוניברסיטת מיאמי, אמר בהצהרה: "התוצאות מדאיגות מאוד ומדגישות את הצורך בפעולה מיידית לטיפול באנטישמיות הגוברת באמריקה".

הסקר של CAM פורסם יום אחרי שהליגה נגד השמצה (ADL) דיווחה שהיו מעל 10,000 אירועים אנטישמיים בארה"ב במהלך השנה מאז ה-7 באוקטובר, המספר השנתי הגבוה ביותר מאז שהארגון החל לעקוב ב-1979.

זו הייתה השנה השנייה ברציפות של שיאים גבוהים לאחר 8,873 אירועים אנטישמיים ב-2023, שהיוו עלייה של 140% לעומת השנה הקודמת.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE