הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האריס עולה בסקרים כשהיא מאתגרת את טראמפ בנושא שינוי הסטטוס קוו
סקר ארצי של הטיימס/סיינה מצא שלקמלה האריס יש יתרון קל על דונלד ג'. טראמפ, משום שהבוחרים נטו יותר לראות בה, ולא בטראמפ, כמי שמובילה ומייצגת שינוי

סקר הניו יורק טיימס/מכללת סיינה האחרון מגלה תמונה מעניינת במרוץ לנשיאות ארצות הברית. סגנית הנשיא קמלה האריס מובילה בפער קטן על הנשיא לשעבר דונלד ג'. טראמפ, כאשר הבוחרים נוטים לראות בה יותר כמייצגת שינוי וכמי שדואגת לאנשים כמותם.

הסקר, שנערך בין ה-29 בספטמבר ל-6 באוקטובר בקרב 3,385 בוחרים סבירים, מצא שהאריס מובילה על טראמפ ב-49% לעומת 46%. אמנם זהו יתרון קטן שנמצא בתוך טווח הטעות של הסקר, אך הוא מסמן שינוי משמעותי בדינמיקה של המרוץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רבים מהבוחרים מאמינים שהמדינה הולכת בכיוון הלא נכון. האריס, בת 59, זוכה לתמיכה משמעותית בקרב צעירים ובוחרים שאינם לבנים, שרואים בה מועמדת של שינוי בפער גדול

 

לראשונה, האריס נתפסת כמועמדת המייצגת שינוי, עם 46% מהבוחרים הרואים בה כך לעומת 44% עבור טראמפ. זהו גורם קריטי בבחירות אלו, שבהן רבים מהבוחרים מאמינים שהמדינה הולכת בכיוון הלא נכון. האריס, בת 59, זוכה לתמיכה משמעותית בקרב צעירים ובוחרים שאינם לבנים, שרואים בה מועמדת של שינוי בפער גדול.

האריס חיזקה את התמיכה בה בקרב מצביעים מבוגרים ואף מתחילה לחדור לקהל הרפובליקני. כעת, 9% מהרפובליקנים מתכננים לתמוך בה, עלייה מ-5% בחודש שעבר. יתרה מזאת, היא נתפסת כיותר כנה, אמינה ואפילו מהנה בהשוואה לטראמפ. 48% מהנשאלים חושבים שהיא סביר יותר שתעזור "לאנשים כמוך", לעומת 43% עבור טראמפ.

עם זאת, לטראמפ עדיין יש יתרונות משמעותיים. הוא שומר על יתרון כמנהיג חזק ונתפס כאמין יותר בנושאים כלכליים, שממשיכים להיות הדאגה העיקרית של הבוחרים. טראמפ מוביל בקרב בוחרים גברים ב-11 נקודות, שיפור ניכר לעומת יתרון של 2 נקודות ב-2020. כמו כן, 42% מהנשאלים אמרו שמדיניות טראמפ עזרה להם אישית, לעומת 22% שאמרו זאת על מדיניות ביידן, שהאריס מזוהה איתה.

המצב הכלכלי ממשיך להיות נושא מרכזי, כאשר 75% מהנשאלים מעריכים את הכלכלה כסבירה או גרועה. כמעט שלושה רבעים מהנשאלים דיווחו על צמצום בקניות מזון בשנה האחרונה בגלל העלויות הגבוהות.

חשוב לציין שבעוד הסקר הארצי מראה יתרון קל להאריס, המצב במדינות המפתח עדיין צמוד מאוד. סקרים ממדינות כמו ג'ורג'יה, פנסילבניה וויסקונסין מצביעים על אחד המרוצים הצמודים ביותר בהיסטוריה המודרנית. יתרה מזאת, סקרים נפרדים מצאו שטראמפ מוביל ב-13 נקודות בפלורידה וב-6 נקודות בטקסס, מה שמדגיש את השינויים הדרמטיים במפה האלקטורלית בשנים האחרונות.

המתודולוגיה של הסקר הייתה מקיפה, וכללה יותר מ-365,000 שיחות לכמעט 150,000 בוחרים, עם התאמות שנעשו כדי להבטיח ייצוג של כלל אוכלוסיית הבוחרים. טווח הטעות עבור הסקר הארצי הוא פלוס או מינוס 2.4 נקודות.

ככל שהמרוץ נכנס לחודש האחרון שלו, התוצאות מצביעות על תחרות מתהדקת. האריס צוברת תאוצה במדדים מרכזיים, אך עם דאגות כלכליות נפוצות ומדינות מפתח עדיין מתחרות בצמידות, התוצאה הסופית של הבחירות נשארת רחוקה מלהיות ודאית. המרוץ לבית הלבן ב-2024 ממשיך להיות אחד המרתקים והבלתי צפויים בהיסטוריה האמריקאית המודרנית.

98% לא
2% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE