הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוזיאון הבינה המלאכותית הראשון בעולם ייפתח בלוס אנג'לס
על אף הרעיון השנוי במחלוקת, בשנה הבאה עיר המלאכים תהיה ביתו של מוזיאון ה-AI הראשון בכל העולם שייפתח ב-Grand L.A שבמרכז העיר

בינה מלאכותית עומדת לקבל צורה פיזית בלוס אנג'לס: DATALAND, המתהדר בתואר המוזיאון הראשון בעולם לאמנויות בינה מלאכותית, ייפתח ב-Grand L.A. במרכז לוס אנג'לס בשנת 2025.

המוזיאון הוא פרי יוזמתם של המייסדים השותפים רפיק אנדול ואפסון ארקיליץ', שעומדים מאחורי סטודיו רפיק אנדול בלוס אנג'לס. עבודותיו מונעות-הנתונים של אנדול הוצגו ברחבי העולם, וכאן בלוס אנג'לס, יש סיכוי טוב שראיתם אחת מהיצירות הפסיכדליות שלו: או מוקרנת על אולם הקונצרטים וולט דיסני או על צד של בניין במרכז העיר, מוצגת בתוך גלריה בהוליווד או מוארת מחוץ לזירה החדשה של הקליפרס.

על פי הודעה לעיתונות, DATALAND יציג "חוויות אמנות המשלבות דמיון אנושי ובינה מלאכותית, ומייסד מודל חדש לביטוי אמנותי בתחילת העידן הדיגיטלי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אז למה בדיוק אפשר לצפות? הנה כל מה שאנחנו יודעים עד כה.

איזה סוג של אמנות הוא יציג?

למרות שלא פורסמו פרטים רבים על סוג האמנות שתוצג ב-DATALAND, המוזיאון אומר שהתערוכה הראשונה "תבוא לידי ביטוי באמצעות המודל הטבעי הגדול של סטודיו רפיק אנדול, מודל הבינה המלאכותית הראשון בעולם בקוד פתוח המבוסס אך ורק על נתוני טבע". תחשבו על זה כמאגר עצום של מידע על העולם הטבעי; לפי הלוס אנג'לס טיימס, זה כולל מיליוני תמונות וקולות מהאוספים של הסמית'סוניאן, מוזיאון הטבע של לונדון ומעבדת הציפורים של קורנל.

מה זה אומר ברמה המעשית? אם זה דומה ליצירות הקודמות של אנדול, אפשר לצפות לתערובת של סצנות צילומיות מהעולם הטבעי שמשתנות זו לזו, וכן סרטוני וידאו ענקיים של חלקיקים מתנודדים המונעים על ידי נתונים בזמן אמת.

איפה ייפתח מוזיאון אמנות הבינה המלאכותית בלוס אנג'לס?

DATALAND יושק במהלך השנה הבאה בתוך חלק מרכז הקניות של ה-Grand L.A., הפרויקט במגדלי מלון ודירות מעל גבעת בונקר (אולי הייתם שם לתערוכת באסקיאט בשנה שעברה).

בתכנונו של פרנק גרי (שעמד גם מאחורי אולם הקונצרטים וולט דיסני מעבר לרחוב), היעד נמצא במרחק הליכה ממוסדות תרבותיים מסורתיים יותר, כולל MOCA, ה-Broad, בית הספר קולבורן, אולם דיסני ו-REDCAT.

 

 

למה אמנות בינה מלאכותית היא לעתים קרובות שנויה במחלוקת? ומה הופך את זה לשונה?

יש הסבורים שכל יצירת אמנות שמופקת על ידי בינה מלאכותית - יחד עם כל תוכן אחר שנוצר באמצעות הטכנולוגיה - אינה מקורית ויותר תערובת של תמונות קיימות. אם מודל מאומן על חומרים מוגנים בזכויות יוצרים או פרטיים, אז גם סוגיות של הפרת זכויות יוצרים וסיכוני פרטיות מעוררות דאגה, לא לדבר על עלויות האנרגיה.

אבל DATALAND אומר שהוא ישתמש ב"שיטות אתיות לאיסוף נתונים ופרקטיקות בינה מלאכותית". כפי שהלוס אנג'לס טיימס הסביר, אנדול השיג אישור לכל התמונות שנאספו וערך מחקר על שרתים המשתמשים באנרגיה מתחדשת.

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE