הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגע לפני סוף הקנדציה: הנשיא ביידן מקדם את דוברת הבית הלבן
קארין ז'אן-פייר תשמור על תפקידה כדוברת אך תיכנס כעת גם לנעלי יועצת בכירה לנשיא ארצות הברית – וזו תהיה הפעם הראשונה מזה עשורים שהתפקידים מתערבבים

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר קודמה ביום שני לתפקיד יועצת בכירה לנשיא ארצות הברית.

"קארין הייתה יועצת מהימנה לנשיא ולכולנו כאן בבית הלבן מהיום הראשון. עצתה תהיה קריטית כדי להשיג כמה שיותר עבור העם האמריקאי בחודשים הקרובים", אמר ראש הסגל של הבית הלבן ג'ף זיינטס

בדיווח של רשת החדשות ABC, נטען כי ז'אן-פייר תתחיל בתפקיד החדש "באופן מיידי" תוך שמירה על תפקידה כדוברת הבית הלבן. זו תהיה הפעם הראשונה מזה עשורים שדובר משמש גם כיועץ בכיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דוברת הבין הלבן ז'אן-פייר והנשיא ביידן | צילום: AFP

 

גורם רשמי בבית הלבן אמר לרשת החדשות כי "הקידום שלה מראה את האמון שיש לביידן בה, כמו גם את מחויבותו לכך שקולות מגוונים ובין-דוריים ינחו אותו בהחלטותיו".

מוקדם יותר השנה, דיווחים רמזו כי היו מאמצים פנימיים להדיח את ז'אן-פייר מתפקיד הדוברת.

ה'ניו יורק פוסט' דיווח באפריל כי מקורבים של ביידן, כולל זיינטס והיועצת הבכירה הוותיקה אניטה דאן, גייסו דמוקרטים בולטים כדי לשכנע את ז'אן-פייר להתפטר לאחר מה שהם ראו כתפקוד גרוע.

מקורות אמרו ל'פוסט' כי הדוברת הסתמכה יותר מדי על הערותיה כדי לספק את התגובה המהירה הנדרשת בתפקיד, כאשר אחד טען כי "אין לה הבנה בנושאים" למרות שז'אן-פייר חושבת שהיא "עושה עבודה מדהימה".

סגן דובר הבית הלבן אנדרו בייטס הכחיש טענות אלה באותו זמן.

"לא רק שטענות אלה שקריות לחלוטין, אלא שהמציאות היא ההפך הגמור. אף אחד לא פנה לקארין עם מסר כזה. היא מבלה ארבע שעות בהכנות כל יום. וגם ג'ף וגם אניטה לא עשו דבר כזה; שניהם תמכו בה ללא היסוס", אמר בייטס.

בנוגע להסתמכותה של ז'אן-פייר על הערות, הוא הוסיף: "כל דובר משתמש בקלסר. למה הביקורת היא דווקא עליה?".

לז'אן-פייר היו גם מספר רגעים מתוחים עם העיתונות מאז שנכנסה לתפקיד במאי 2022. העיתונות קראה לה שוב ושוב על סירובה לענות על שאלות בנוגע לנושאים שנויים במחלוקת כמו גילו ובריאותו של ביידן.

ז'אן-פייר נכנסה לחילופי דברים מתוחים עם פיטר דוסי מרשת 'פוקס ניוז' ביום שני האחרון בנוגע למימון אסון ההוריקן, כאשר הדוברת כינתה את ההנחה בשאלתו של הכתב הבכיר של הבית הלבן "מידע מוטעה".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE