הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פקידי ממשל נתקלים בתקיפות אנטישמיות על תגובתם להוריקן הלן
הדוח מוצא כי X של אילון מאסק מזין תאוריות קונספירציה שמסכנות את מאמצי ההצלה וההכנות להוריקן מילטון.

בעקבות הוריקן הלן, בכירים בצפון קרוליינה ובסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) מתמודדים עם גל של התקפות אנטישמיות, המעוררות חשש לביטחונם האישי בזמן שהם נערכים להוריקן נוסף שעומד לפגוע בפלורידה.

דו"ח שפורסם על ידי מכון המחקר הלא ממשלתי ISD חושף כי ההתקפות, הכוללות טענות פרועות על קנוניה יהודית מאחורי האסונות, מתרחשות בעיקר ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). הדו"ח מצביע על כך שסטריאוטיפים אנטישמיים מתערבבים עם שמועות שווא ותיאוריות קונספירציה בתוך הכאוס של מאמצי ההתאוששות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן מחבק את אסתר מנהיימר, ראש עיריית אשוויל, צפון קרוליינה, ביום רביעי בשדה התעופה בגריר, דרום קרוליינה

 

הדו"ח התמקד ב-33 פוסטים ויראליים שהפיצו מידע כוזב על הוריקן הלן, אשר גרם למותם של לפחות 231 אנשים והרס נרחב בשישה מדינות. הפוסטים הללו צברו יחד 159 מיליון צפיות, למרות שטענותיהם הופרכו על ידי תושבים מקומיים, FEMA, הבית הלבן ופקידי ממשל אחרים. עשרה מהפוסטים הכילו תכנים אנטישמיים וצברו יחד 17.1 מיליון צפיות.

ההתקפות האנטישמיות כוונו בעיקר לשלושה בכירים: ג'קלין רוטנברג, מנהלת יחסי הציבור ב-FEMA; אלחנדרו מיורקס, מזכיר המחלקה לביטחון המולדת; ואסתר מנהיימר, ראש עיריית אשוויל בצפון קרוליינה. רבות מההתקפות באו מחשבונות שהפיצו גם סוגים אחרים של מידע כוזב ב-X.

רוטנברג, שנאלצה לנעול את חשבונה האישי ב-X בעקבות ההתקפות, אמרה כי מעולם לא חוותה כל כך הרבה מידע כוזב והתעללות. "העובדה שאנשים מפיצים מידע כוזב ואנטישמיות היא באמת מייאשת," היא אמרה. "התפקיד שלנו הוא לתקשר מידע שעוזר לאנשים ביום הגרוע ביותר שלהם, והמידע הכוזב משפיע לרעה על האנשים שזקוקים לעזרתנו יותר מכל."

מנהיימר, שסקרה את הנזק מהוריקן הלן במהלך טיסה במסוק מרין 1 עם הנשיא ביידן בשבוע שעבר, הביעה דאגה לגבי בטיחותה ובטיחותם של פקידים יהודים אחרים באזור שנפגע קשות. "הערות אלה יוצרות חשש לביטחון אישי בזמן שאנו מנסים לבצע את העבודה הנדרשת כדי להתגבר על האסון הזה," היא אמרה.

מומחים מזהירים כי ההתקפות האנטישמיות מסכנות לא רק את הפקידים עצמם, אלא גם את הציבור הרחב. "כשכבר יש נרטיבים שהממשלה רעה, ש-FEMA יכולה להחרים את הרכוש שלך, ואז מוסיפים לזה ש-FEMA נשלטת על ידי 'המדינה העמוקה' היהודית, זה רק מערער עוד יותר את אמון האנשים," אמרה איזבל פרנסס-רייט, מנהלת הטכנולוגיה והחברה ב-ISD.

מומחים מציינים כי חוסר היכולת או חוסר הרצון של פלטפורמות מקוונות כמו X למנוע את התפשטות הרטוריקה הזו יצר "סערה מושלמת של מידע כוזב הקשור למזג האוויר ותיאוריות קונספירציה המשתלבות עם פרנויה אנטי-ממשלתית ורטוריקה אנטישמית".

41% לא
59% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE