הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נס וסטילה אנשי השנה, ״חרבו דרבו״ נבחר לשיר השנה בישראל!
אחרי שכבשו את המדינה עם ״תיק קטן״ והרימו את המורל של העם עם ״חרבו דרבו״ הפטריוטי, הצמד המוזיקלי הכי מצליח בישראל בראיון בלעדי לקראת ביקורם הקרוב בארצות הברית

צמד המוזיקה נס וסטילה: הזמרת ראפרית נסיה לוי והראפר מפיק דור סורוקר, הם הדבר הכי חם כרגע במוזיקה הישראלית. בראש השנה האחרון הם נבחרו לאנשי השנה ולהיטם ״חרבו דרבו״ נבחר לשיר השנה של גלגלצ ו ״וואלה״. השיג מרשים לצמד הצעיר שההצלחה הגדולה של הסינגל המשותף הראשון שלהם: ״תיק קטן״ הפתיעה גם אותם. השיר שפרץ תחילה באינסטגרם הפך ללהיט ויראלי שהגיע לפסגת המצעדים היטליסט של מגזין מאקו ומשם כבש את תחנות הרדיו בישראל. ״תיק קטן״ הקליט והסופר ממכר לא הפסיק להתנגן בכל מקום והביא את הצמד לזכיה בתואר פריצת השנה בתעשיית המוזיקה בישראל. מה שזיכה את השניים בהמשך בקמפיין פרסום יוקרתי של חברת בזק לצד גידי גוב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

נס וסטילה מתוך הקליפ של ״חרבו דרבו״ (צילום: ניר אמיתי)

מי שחשב שמדובר בהברקה חד פעמית טעה ובגדול; בנובמבר 2023, כשישראל עדיין חבולה מאירועי הטרור של ה-7 באוקטובר, נס וסטילה שחררו את הסינגל השני שלהם: ״חרבו דרבו״ - שהוקדש לחיילי צה״ל. השיר כבש את המקום הראשון במצעד ההיטליסט, וחשוב מכך, סיפק זריקת מרץ ענקית לתושבי המדינה ולחיילים ששירתו בעזה.
״חרבו דרבו״ המיליטנטי הוא קטע ראפ קליט שמדבר על המחדל של ה-7 באוקטובר אך באותה נשימה מזכיר לכולם את עוצמתם האדירה של היחידות הקרביות של צה״ל ואת השאיפה לנקום בחמאס ומנהיגיו - תוך כדי פניה ישירה בערבית: ״כל כאלב ביג׳י יומו״ להנהגת החמאס. ״חרבו דרבו״ זכה להצלחה כה גדולה שהביאה את חברת פרטנר הענקית לקנות מהצמד את הזכויות לשימוש בשיר תמורת רבע מיליון ש״ח! אין ספק, מבחן הסינגל השני של נס וסטילה עבר בהצלחה. מאז, עם להיטים כמו ״באמפרים״, הסינגל האחרון שלהם ״מגדלים״ ושיתוף פעולה מוצלח עם סטטיק בשיי ״פרינציפ״ הם הפכו לשם החם בישראל.
בימים אלו השניים מתכננים סיבוב הופעות ראשון בארצות הברית. לרגל המאורע תפסתי אותם לראיון טראנס אטלנטי על קו תל אביב לוס אנג׳לס.

אנחנו עורכים את הראיון בתקופה לא פשוטה בארץ עם המלחמה המתמשכת בעזה ובגבול הצפון, כיצד מצליחים בכלל ליצור מוזיקה בתקופה כזו?
דור: ״המציאות מורכבת מצד אחד אבל באזור המרכז אנחנו מנסים לשמור על שגרת חיים לצד המלחמה. אני מאמין שכל אחד חווה את זה שונה ברחבי הארץ. אני מנסה לא להיתקע על ערוצי החדשות. האמת היא שלא קורים בארץ מספיק דברים כדי למלא שעה וחצי של מהדורת חדשות אז סתם טוחנים לנו את המוח. אני מתעדכן במה שרלוונטי ומנסה לשמור על שגרת חיים מסוימת, אחרת זה אומר שהם (החמאס) מנצחים אותנו״.
נסיה: ״אנחנו רואים פה כל כך הרבה דברים: פיגועים וטילים שהפכו להיות סוג של שגרה. אנחנו עדיין במלחמה ומנסים לנרמל את זה״.
דור: ״אין לנו הרבה השראה כרגע, להיפך, המלחמה רומסת יצירתיות. אתה תופס אותנו באולפן עכשיו מנסים להקליט״. נסיה:״ אני מרגישה שלפעמים קשה לנו ליצור או לסיים שירים וזה מגיע מהעובדה שאנחנו נמצאים במלחמה״.

דור: ״אנחנו לא רוצים להוציא עוד שיר מלחמה. כשהוצאנו את ״חרבו דרבו״ עשינו אותו ממקום מאוד טהור של משהו שעבר עלינו. אם אנחנו נמשיך לכתוב שירים על מלחמה זה יהיה כאילו שאנחנו מנסים להצליח על חשבון המלחמה. זאת תהיה בעיניי דרך מדויקת להפסיק להיות רלוונטים כאמנים או נאמנים לעצמנו״.

השיר החדש שלכם, ״מגדלים״, באמת לא עוסק במלחמה אלא בזוגיות
דור: ״כן, הקלטנו אותו באולפן הקטן שלנו בדירה בחולון שפעם הייתי גר בה אבל היום הוא רק אולפן. הגענו לפה לקשקש, עשינו איזה ביט ומילמולים על המיקרופון וככה גילינו אוצר, יצרנו וורדס ואת הפזמון הראשון. בהתחלה לא הבנו על מה השיר מדבר אבל אחרי שנס שמעה אותו, היא חיברה את הנקודות והחלטנו שאנחנו
רוצים לעשות שיר שמדבר על המציאות של הרבה חבר׳ה צעירים כיום, הנמצאים במערכות יחסים רעילות ולא יציבות, על המצב הזה שאף אחד לא רוצה להתחייב ובו זמנית כולם רוצים אהבה כל הזמן. ניסינו לצעוק את מה שהדור שלנו מרגיש במערכות יחסים״.

איך התחיל החיבור בינכם? 
נסיה: ״היו הרבה צירופי מקרים הזויים שהיו לנו וכל מיני נקודות מפגש עד שהכרנו. היה לנו למשל את אותה המורה לפסנתר. כשהתחלתי לכתוב ראפ זה הביא אותי להתעניין בראפרים ישראלים: חקרתי את הז׳אנר לעומק וראיתי שדור היה בהרכב מצליח וממש התחברתי לזה. המוזיקה שלו תפסה אותי ותמיד חשבתי שהוא בן אדם ממש מוכשר. רציתי ללמוד ממנו. במקרה בחור אחר שיצאתי אותו הכיר לי את דור במועדון. אחרי שבועיים שלחתי לו סקיצה ואמרתי לו שאשמח אם הוא יוכל לתת לי כיוון. דור נתן לי שיעורי ראפ וזה התקדם משם. התחלנו לעבוד וגם נוצרה חברות טובה. הוצאנו את ״תיק קטן״ וככה הכל התחיל״.

 

נס וסטילה (צילום: שי פרנקו)

תיק קטן הפך להיות להיט גדול
נסיה:״ כן, למרות שהשיר התחיל באולפן ובהתחלה הוא לא זרם בכלל. חשבנו שנוציא אותו בטיק טוק, הוא ישרף ולא נשמע עליו בכלל. לא תכננו להוציא אותו כסינגל אבל אז הוא הפך ויראלי וחזרנו לאולפן להקליט אותו והוא התפוצץ.

אז השאלה המתבקשת האם יש לך תיק קטן?
נסיה: ״האמת, לא כל כך. יש לי פאוץ׳, ואני בכלל מעדיפה דגמ״ח עם כיסים״. (צוחקת)

משעורי פסנתר בקיבוץ בצפון לראפר בועט בתל אביב

דור סורוקר (26) נולד וגדל מרבית חייו בשדה נחמיה בצפון. הוא עבר לאשדוד בגיל שנתיים ומשם למושב ליד שתולים. אחרי הצבא עבר לתל אביב כדי לעשות מוזיקה. הוא התאהב בעולם הזה דרך נגינה וכבר בכיתה א ההחל בלימודי פסנתר אך כעבור שנה עבר ללמוד גיטרה חשמלית: ״זה היה נראה לי הרבה יותר מגניב. רציתי
להיות סלאש ולנגן סולואים כמו של גאנז אנד רוזס. הסאונד של החשמלית ממש שהדליק אותי״. למעשה, עד גיל 15 דור לא שר בכלל, אבל אז ,אחיו מייקל, המתגורר בלוס אנג׳לס, שלח לו דיסק של טופאק ומכאן הכל השתנה: ״טופאק הוא הראפר שהכי השפיע עליי. האלבום שלו All eyes on me שינה לי את כל ההסתכלות
על המוזיקה, בלעדיו לא הייתי עושה ראפ״. בהמשך דור הקים יחד עם חן פורתי ואוראל ״אנדרדוג״ שמאילוב את הרכב ההיפ הופ ״הלם תרבות״ והוציאו שירים שזכו לתגובות אוהדות בפייסבוק ובטיקטוק.

נסיה (22) נולדה באשדוד וכשהייתה בת עשר עברה עם משפחתה למושב שתולים. בגיל 18 הגיעה גם היא לגור במרכז ביפו. למרות שניגנה פסנתר בילדותה לא שיערה שתהפוך לזמרת או ראפרית, אבל פסטיבלי מוזיקה בהם ביקרה בחו״ל הביאו אותה להתאהב בעולם המוזיקה. לפני המוזיקה היא התעניינה במתמטיקה, עשתה
פסיכומטרי בגיל צעיר ולמדה סייבר ואבטחת מידע, אך עזבה הכל כש״תיק קטן״ זכה להצלחה הענקית.

יש שמועות שאתם גם זוג רומנטי, זה נכון?
דור: ״אנחנו זוג במוזיקה; זוג טוב ומנצח בעיניי ויש לנו חיבור מדהים קודם כבני אדם. בחיים האמיתיים אנחנו לא זוג, למרות שכולם רוצים שנהיה״.

נס וסטילה זוכים בתואר אנשי השנה של וואלה

ההצלחה הגדולה של ״חרבו דרבו״ הגיעה גם עם המון ביקורת ברחבי העולם. אמרו שהוא אגרסיבי, תוקפני ושהוא שיר שנאה נגד כל הפלסטינים. איך התמודדתם עם זה?
נסיה: ״עשינו את ״חרבו דרבו״; ממקום כל כך אמיתי ונהננו לראות איך הצלחנו להעלות את המורל במדינה. החיילים קיבלו אנרגיות מהשיר הזה והוא היה מרים ומחזק קודם כל אותנו כעם. זה מה שאנחנו לוקחים מהשיר הזה״. דור: ״לא צפינו שהשיר יחצה את גבולות המדינה או שהוא יהפוך ללהיט גדול. רצינו להוציא את הכעס שיש בנו.
יש אנשים שהם לא ישראלים או יהודים שחווים את השיר הזה כשיר שנאה לעם הפלסטיני או לערבים אבל זה לא נכון. ״חרבו דרבו״ הוא קודם כל שיר תמיכה ואהבה לעם ישראל. הגאווה שלנו היא היכולות שלנו להגן על עצמנו. להזכיר לעצמנו מה אנחנו שווים ואת הכוח שלנו. בסוף, אנחנו נלחמים על החיים שלנו כאן- אנחנו נלחמים כדי לחיות ולא כדי להרוג.
השיר הגיע בזמן הנכון; מדינת ישראל הייתה בדיכאון, אנחנו היינו בדיכאון, פחדנו פה, אנשים היו בפאניקה ורצו לקנות פאקינג אקדחים בטלגרם. העם לא סמך על הצבא שלנו, על המשטרה ועל כוחות הביטחון. מבחינתנו המדינה הייתה פרוצה ואם הם (החמאס) הצליחו להיכנס ולהרוג חברים שלנו בשדרות הם יכולים לעשות את זה גם בתל אביב או בנתניה. נשברה הקונספציה שישראל היא מדינה חזקה עם גבולות בטוחים וצבא ערני. לא הבינו כמה הם קרובים ומה הם מסוגלים לעשות לנו.
אני גדלתי בצפון והיום לא נשאר ממנו כלום. קריית שמונה היא עיר רפאים. אין יותר את הקיבוצים, כולם מפונים ולא נשאר שם אף אחד מלבד חיילים וכמה אנשים מבוגרים כמו אבא שלי, שהחליטו שהם לא מתפנים. הם פשוט תופסים נשק ועומדים בשער, אם יבואו מחבלים הם יירו בהם ויגנו על הבית. בזמן כתיבת ״חרבו דרבו״ התחושה הייתה שאם לא נגן על עצמנו אף אחד לא יגן עלינו. השיר בא להזכיר את הכוח והעוצמה של הצבא שלנו ושל העם״.

נסיה: ״נכנסנו לאולפן עם לב שבור, היה לי קשה להיות בחדר בתהליך כתיבת השיר, הייתי פשוט נשברת ובוכה. המצב היה שחברים שלי לא עונים לי כבר חודש כי הם בעזה או על הגבול. כולם נלחמים והמחשבות עליהם לא הפסיקו. כל אחד מכיר מישהו שנרצח או נחטף או שנלחם בעזה עכשיו. ואנחנו נמצאים באולפן ומקליטים שיר להרמת המורל. הייתי יוצאת במהלך ההקלטות מחוץ לאולפן בוכה ומתפרקת ואז נכנסת בחזרה ושרה שאנחנו הכי חזקים שיש״.

איך אתם מחלקים את העבודה ביניכם?
נסיה: ״דור הוא המפיק האגדי חד משמעית - הוא עושה את המוזיקה וההפקה. דור (מצטנע): ״לא תמיד, בעבודה על ״מגדלים״ עשינו את ההפקה ביחד. בעיקרון אנחנו כותבים ביחד ולפעמים יש חברים שמצטרפים אלינו. העבודה לא מתחלקת בצורה ברורה, היא משתנה בהתאם לשיר. לפעמים נס מביאה ניצוץ קטן ולפעמים אני מביא קצה חוט של משהו, עד שיוצא שיר או חצי שיר. אנחנו עובדים ביחד. בכלל, מוזיקה ה משהו מאוד חברתי בעיני. אין לנו אגו באולפן״.

איך אתם מגדירים את המוזיקה שלכם?
״אנחנו עושים ראפ והיפ הופ ודריל, אבל לא רק. ״מגדלים״; הוא למשל יותר באזור של אפרו ישראלי. אנחנו עושים מה שמרגיש לנו נכון ומה שאנחנו אוהבים. אל תגדירו אותנו, אנחנו יוצרים מוזיקה שמרגישה לנו אותנטית לתקופה שבה אנחנו נמצאים. יש מצב שמחר נעשה קאנטרי (צוחק)״.

בשנים האחרונות אנחנו עדים להצלחות רבות של שחקנים ישראלים בהוליווד. בנוסף, אמני פופ כמו נועה קירל ומרגי גם מנסים לעשות את זה בארצות הברית. מדגדג לכם אמריקה?
״דור: האמת שלא. שאלו אותי כמה פעמים אם אני רוצה לשיר באנגלית, והאמת, יש לי אח בלוס אנג׳לס מנישואים קודמים של אבא שלי, אז אני מדבר איתו המון וגם ביקרתי אצלכם ויש לי אנגלית מעולה. אבל לשיר באנגלית מרגיש לי כמו לאבד את האותנטיות או את הקרקע שלי. אז אני לא מרגיש שזה יקרה בזמן הקרוב. אולי בעתיד כמפיק. כן הייתי רוצה להיות מעורב ולעשות פרוייקטים מעבר לגבולות המדינה אבל לא כזמר כמבצע. תשמע, אני בן 26 עוד מעט ולא עשיתי אפילו טיול אחרי צבא כי אני מופיע כל הזמן ועסוק עם המוזיקה, אז בטח שלא יהיה מעבר בקרוב, אני אוהב את הארץ ואת החיים שלי כאן״. 

הייתה לכם שנה מדהימה ומלאת הצלחות. מה החלומות שלכם?
נסיה: ״כל דבר שאומר לך שהוא החלום שלי לא יהיה מדויק. אני רק בת 22 והדבר היחידי שאני יודעת הוא שאני רוצה להמשיך לעשות מוזיקה בחיים שלי״.
דור:  ״החלום הוא להיות על במות ולהצליח גם בגיל 70. שלמה ארצי הוא פאקינג השראה בשבילי... הבן אדם התחיל כשהוא היה צעיר בלהקת חיל הים ועד היום הוא על הבמות הגדולות ביותר. אני רוצה לתת בראש כמו שלמה ולעשות מוזיקה שונה כל הזמן״.

לסיום, מסר לקהל הישראלי שיבוא לראות אתכם בארצות הברית
״אנחנו אוהבים אתכם רצח, אחו שרמוטה, ובעזרת השם נתראה בקרוב ונשבור איתכם במות. אין כמו ישראלים בעולם! שמרו על עצמכם שם ובואו לבקר אותנו כאן״.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE