הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראיון ב-CBS על ישראל עורר מאבק ברשת והבעלים התערבה
הביקורת על ספרו החדש של טה-נהסי קואטס מעוררת סערה, ובעלת השליטה בפאראמאונט מתנגדת לאופן שבו הרשת טיפלה בעניין

ראיון בתוכנית הבוקר של CBS עם הסופר טה-נהסי קואטס בנושא ישראל עורר סערה ברשת. הראיון, ששודר ב-30 בספטמבר, התמקד בספרו החדש של קואטס, "המסר", המותח ביקורת על ישראל. המנחה טוני דוקופיל פתח את הראיון באמירה שתוכן הספר "לא היה חריג בתיק גב של קיצוני".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דוקופיל סטה מהתכנון המקורי של הראיון בביקורתו החריפה על ספרו של קואטס

 

דוקופיל סטה מהתכנון המקורי של הראיון בביקורתו החריפה על ספרו של קואטס. מחלקת הגזע והתרבות של CBS הביעה חשש שהטון והניסוח של דוקופיל יצרו תפיסה של הטיה. האירוע היה אחד מכמה שהובילו את ההנהלה לבקר את עבודתו של דוקופיל - מבלי לציין את שמו במישרין - במהלך ישיבת צוות ביום שני.

שרי רדסטון, בעלת השליטה בחברת האם של CBS, פאראמאונט גלובל, העבירה למנהלי CBS כי היא לא מסכימה עם האופן שבו טופל המצב וכי היא לא מאמינה שהראיון הפר את הסטנדרטים העריכתיים. רדסטון, המקדישה זמן למאבק באנטישמיות, אמרה לאנשים כי היה חסר רגישות מצד CBS News לדון בנושא ב-7 באוקטובר, יום השנה למתקפת חמאס על ישראל.

במהלך הראיון, דוקופיל שאל את קואטס מדוע השמיט מידע היסטורי חשוב, כמו העובדה שישראל מוקפת מדינות שרוצות להשמיד אותה. קואטס השיב כי "אין מחסור בפרספקטיבה הזו בתקשורת האמריקאית".

לאחר הראיון, עשרות עובדי CBS העלו שאלות לגבי התנהלותו של דוקופיל בפני נשיאת CBS News, ונדי מקמהון, ואדריאן רוארק, ראש איסוף החדשות ומנהלת העריכה. בישיבת העריכה ביום שני, מנהלי CBS התייחסו לנושא מבלי לציין את שמו של דוקופיל במפורש. רוארק אמרה כי "זה הרבה מעבר לראיון אחד, הערה אחת, סיפור אחד. זה עניין של שמירה על המורשת של ניטרליות ואובייקטיביות שהיא CBS News".

חלק מהמנהלים והעובדים היו מודאגים גם מכך שדוקופיל, לדעתם, השתלט על השיחה. גייל קינג, המנחה המשותפת, הייתה אמורה לשאול את קואטס על תפקידו של חמאס בסכסוך עם ישראל, אך היא ונייט בורלסון, המנחה השלישי של תוכנית הבוקר, נדחקו לשוליים במהלך הדיון בין דוקופיל לקואטס.

היו שני קטעים נוספים בשידור של ה-30 בספטמבר שחלק ממנהלי ועובדי CBS לא היו מרוצים מהם. באחד מהם, דוקופיל סיכם דיווח של כתב החוץ של CBS, אימתיאז טיאב, באופן שעורר גבות מורמות בקרב עובדי הרשת וההנהגה.

בעקבות האירועים, שונה לואנה תומאס, המפיקה הבכירה של "CBS Mornings", הודיעה לצוות כי העובדים לא יוכלו עוד להשתתף בישיבות העריכה של תוכנית הבוקר מהבית באמצעות שיחת וידאו, מהלך שהחברה מקווה שיצמצם הדלפות.

המחלוקת סביב הראיון משקפת את המתחים הגבוהים בחדרי החדשות סביב הסיקור של המזרח התיכון, ומדגישה את האתגרים שבשמירה על איזון ואובייקטיביות בסיקור נושאים רגישים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE