הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
MADELA פיצת שף במחיר כיף
יצאתי לנסות את מסעדת הפיצה פסטה המדוברת של שף טל גול (גן סיפור, צ׳ארקול), וגיליתי תפריט מעורר תיאבון עם חומרי גלם איכותיים ומנות יצירתיות שעושות המון כבוד למטבח האיטלקי והים תיכוני. המלצה בפה מלא!

פתיחת מסעדות פיצה חדשות בלוס אנג׳לס הם תמיד חדשות מסקרנות. אחת הסיבות לכך היא המרדף הבלתי פוסק של עיר המלאכים אחר הפיצריה שתצליח להתחרות באימפריות הפיצות של ניו יורק ושיקגו- ערים, שכידוע נחשבות למעצמות קולינריות עם פיצות בעלות שם עולמי: הניו יורק פיצה המופלאה שהביאו המהגרים האיטלקים ונחשבת לאחת הטובות בעולם, והדיפ דיש פיצה העבה והמפנקת, שהפכה לאחד הסמלים של עיר הרוחות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מסעדת הפיצה החדשה במרכז לוס אנג׳לס מביאה בשורה של פיצה איטלקית קלאסית בהשראת פיצת הנפוליטנה, עם מתכוני שף מודרנים ונגיעות ים תיכוניות. הבצק המיוחד והטרי נעשה מהקמחים האיטלקיים האיכותיים ביותר, עם תוספת של קמח סאוור דו שמעניק לפיצה קלילות, אווריריות וקראסט נפלא.
MADELA מכינים את הפיצה בתנור לבנים הידרו משולב, המופעל על גז ובתוכו גזעי עץ, שמעניקים ארומה וריחות מטריפים. הבצק נעשה בטכניקת טאבון שמאפשר יצירת מרקמים המזכירים לעיתים פיתה דרוזית נוסטלגית מצפון הארץ, אתם יודעים, אלו עם החברבורות עשן השחורות (השרוף), הכל כך טעימות.
שילוב של איטליה והמזרח התיכון כבר אמרנו? אחד הדברים בהם הבחנתי בביקורי ב- MADELAהיא האחידות. כל הפיצות נעשות בגודל זהה על מגשי 11 אינץ. עיצוב המסעדה מודרני, עם מראה נקי ומינימליסטי: אריזות ממותגות עם לוגו ומסר ברור: PIZZA FOR THE PEOPLE, המטרה היא להנגיש פיצת שף איכותית במחירים שכולם יכולים להרשות לעצמם.
כשאתם מגיעים למסעדה תוכלו להזמין בדלפק אך גם בעזרת מסכי נגיעה חדשניים בנוחות ובקלות. למרות שמיתוג המסעדה מצניע את שורשיו הישראלים של שף גול, הקהילה היהודית חובבת האוכל הכשר מיהרה לחבק את MADELA והעניקה לה את הכינוי מיידלה (נערה צעירה ביידיש). בכל מוצאי שבת משתרך תור ארוך של יהודים מאזור פיירפקס, פיקו רוברטסון ובוורלי הילס, הפוקדים את המקום או הזמנות דרך חברות המשלוחים השונות שלא מפסיקות להגיע.
MADELA הפכה למקום עצירת חובה לפודיז׳ הצעירים וחובבי האינסטגרם, עם לוקיישן פריים במרכז לוס אנג׳לס על בוורלי בולווארד, סמוך למרכז הקניות היוקרתי של הגרוב. בין לבין, צוות המסעדה מפנק את הלקוחות בכדורי שוקולד חלומיים כמו שהאמהות שלנו היו עושות בישראל.

המיידלה שלו

שף טל גול, שאחראי על החזון הקולינרי של MADELA, בעל ניסיון עשיר בעבודה עם בצקים ומאפים בכלל. לפני שהגיע לארצות הברית עבד בתור שף ברשת ״גן סיפור״ ובהמשך פתח את הסניף הכשר בלב גן סאקר בירושלים בלוקיישן מפואר מתחת לבניין משכן הכנסת. זו הייתה מסעדה חלבית כשרה למהדרין עם כ300-
מקומות ישיבה ואורחים מכל רחבי הארץ ומחו״ל. שם גם פגש דרך קבע סועדים מרחבי ארצות הברית שהחמיאו לו על האוכל והציתו במוחו את הרעיון להביא את הידע והניסיון שלו לארץ האפשרויות בלתי מוגבלות.

יצאתי לנסות את האוכל ב- MADELA ובדרך חשבתי לעצמי: ארצות הברית היא הרי אימפריה של פיצות, אולי רק שניה לאיטליה. מה יכול שף ישראלי, טוב ככל שיהיה, לחדש כאן. האמת? המון! החזון של שף גול הוא לא רק לעשות עוד מסעדת פיצה כשרה. למעשה הכשרות RCC, חלב ישראל… ידה ידה ידה, היא לא העניין כאן.
שף גול מביא מתכוני גורמה שיצר במסעדות שלו אל תוך עולם הפיצות והפסטות. הוא מחבר מתכונים עם השראה ממטבחים אחרים בעולם, ביניהם אפילו המטבח היפני. כך, תמצאו בתפריט מנות מטורפות של פיצות עם שמנת כמהין, רטבי פסטות מלווים בחמאה צרפתית, קרם חציל שנעשה על האש או פיצה עם רוטב פסטו ונגיעות לבנה מהמטבח הערבי. מטרה נוספת ששף גול הציב לעצמו היא להביא את כל הטוב הזה במחיר שווה לכל נפש; כך גיליתי ב- MADELA מנות פסטה עם רוטב שמנת ורודה או פיצת גבינה אישית (4 משולשים) עם רוטב מרינרה ומוצרלה איכותית במחיר של 9.99 דולר בלבד! מטורף.
חייבים להודות שבמדינת קליפורניה, שרק הולכת ומתייקרת כל יום, מדובר במשב רוח מרענן. אבל החגיגה האמיתית מתחילה בתפריט ה- Signature המיוחד של שף גול. מנת הפסטה המצטיינית היא ה- Black Forest, הרוטב שלה נעשה על בסיסי שמנת טריאקי עם שילוב של 2 פטריות בדואט מושלם: שמפיניון וקרמיני. כמו גם עגבניות שרי, טימין ובצל סגול, שמעניק טעם מתקתק. ברגע שתנסו לא תוכלו להפסיק לאכול, באחריות!
תוכלו לבחור גם את כל סוגי הפסטה המגיעות בגדלים שונים: ארוכות וקצרות, כמו גם פטוצ׳יני, ספגטי, לומאקה, ריגטוני ופסטת פוזילי ללא גלוטן.
עוד מנת פסטה מצטיינת היא הטל-עזים; מנה מנחמת מבוססת חמאה, שום, בצל אדום פרוס, יין לבן, שמנת ונגיעת גבינת עזים- כל המרכיבים מצומצמים לרוטב מדהים בתוכו נעשת הפסטה ומוגשת עם אגוזי פקאן מסוכרים גרוסים מלמעלה, פרמזן ונגיעות של פלפל שאטה שמעניק קיק פיקנטי. אחח, כמה טעים.
אם נשאר לכם מקום כדאי לנסות גם את ה- Pesto Mama, פסטה עם שמנת פסטו, רוטב עגבניות שום ובזיליקום טרי.

 

הבקיע גול

עברתי לנסות את הפיצות, וגם שם הרגשתי את איכות הבצק כבר בפיצת המרגריטה: הבצק הפריך שנעשה עם רוטב עגבניות Mutti שלמות תוצרת איטליה, מהן הוא מכין את הרוטב המסורתי עם משולש של תבלינים סודי שהוא בחיים לא יגלה לנו. מעל, גבינת המוצרלה הכי איכותית שניתן למצוא ברפרטואר של חלב ישראל.
כל הפיצות נעשו מול עיניי במטבח פתוח, אחחח, הניחוחות שמילאו את המקום היו חוויה רב חושית מענגת במיוחד.
בנוסף לפיצה מרגריטה המעולה, חובה לנסות את ה- Fungi Man, עם קרים צ'יז ופטריות כמהין הנטחנים והופכים למחית שמהווה את הבסיס לפיצה. לצידם בצלים מקורמלים, פטריות ואנטיפסטי שנצרבו בטאבון עצים, יחד עם שמן זית וטימין. גבינת מוצרלה מעל והמנה נסגרת עם עלי ארוגולה ורוטב בלסמי מצומצם. ממכר!

צילום: אלעד מסורי 

שף גול הכין לי גם פיצת Miso, עם חציל שנשרף על הגז ומוסיף טעם טיפה מעושן, בצל מקורמל שצומצם חמש שעות עם יין אדום, מעט סוכר וגבינת פרמזן מעל. בשלב הראשון הפיצה נכנסת לטאבון וביציאה נסגרת עם גבינת לבנה ערבית שנעשת מיוגורט במקום ומוסיפה טעם חמצמץ- מלמעלה נגיעות פסטו שנעשה גם הוא במקום עם בזיליקום טרי, שמן זית, לימון ומעט מלח. כל ביס מה- Miso הוא עולם מופלא מפוצץ בטעמים.

אם בא לכם לגוון שווה לנסות גם את ה- Papa, פיצה על בסיסי רוטב שמנת ותפוחי אדמה עם נגיעות שמן זית ופרמזן.
MADELA מציעה גם מבחר של סלטים בריאים שהולכים נפלא לצד הפסטה והפיצה. כך שתוכלו להביא איתכם בן או בת זוג, גם אם הם בדיאטה מחמירה. סלט הקיסר שלהם הוא מנה גדולה ומפוארת עם חסה טרייה וקרוטונים מיוחדים עשויים מחלה מגורדת שזכתה לשם ההוליוודי ״אבקת כוכבים״, והכל לצד רוטב איולי בזיליקום מצויין.

עוד סלט מעולה הוא הקפרזה עם עגבניות שרי צבעוניות, בצל סגול, בזיליקום, גבינת מוצרלה, שמן זית, ארוגולה ורוטב בלסמי מצומצם.
בתוך פחות מחודש, MADELA זכתה לעדת מעריצים בעיר. העיצוב המיוחד של המסעדה בולט למרחוק עם שדה של פרחי חמניות שמקבלים את כל האורחים ומשתלב בתכלת והלבן (מישהו אמר הומאז׳ לישראל?).  אופנוע הווספה הקטן שעומד בכניסה הפך יעד לסלפי וסטוריז של העוברים והשבים, אבל יותר מהכל הם הריחות והטעמים שמגיעים מהמטבח הקטן והמופלא של המסעדה. מכנים אותה ברחוב מיידל׳ה אבל אם אתם שואלים אותי; זאת הקטנה גדולה תהיה.

 

MADELA PIZZA
7565 Beverly Blvd. Los Angeles, CA 90036


MADELA PIZZA &PASTA

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE