הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיליונים בורחים מבתיהם בפלורידה
יותר מ-5.5 מיליון אנשים קיבלו הנחיה לעזוב את חוף מערב פלורידה, אחת מהפינויים הגדולים ביותר בהיסטוריה של המדינה. אפילו חלק מהאנשים שנשארו בסופות קודמות החליטו ללכת הפעם

האיום של הוריקן מילטון על אזור מפרץ טמפה בפלורידה הוביל לאחד מפינויי האוכלוסייה הגדולים ביותר בהיסטוריה של המדינה השבוע. הרשויות דחקו במיליוני אנשים לעזוב את האזורים המסוכנים.

הפינויים החלו ביום שני, האטו את התנועה בכבישים המהירים, והתרחבו ביום שלישי. מילטון צפוי לפגוע באזור טמפה הפגיע, עם המפרץ הרדוד שלו ומאות קילומטרים של קו חוף מפותח, בסוף יום רביעי או בתחילת יום חמישי. האזור לא חווה פגיעה ישירה של הוריקן למעלה ממאה שנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דסאנטיס, אמר שהמדינה פורסת משאיות דלק כדי לספק לתחנות עד שהמשלוחים יפסיקו להגיע לנמל טמפה

 

כ-5.5 מיליון אנשים חיים באזור טמפה ובאזורים סמוכים שהיו תחת צווי פינוי חובה או התנדבותי נכון לבוקר יום שלישי. הרשויות הרחיבו את אזור הפינוי במהלך היום.

כדי למנוע עומסי תנועה בדרכי המילוט העיקריות, הרשויות דחקו בתושבים להגיע למקלטים קרובים ולא לנסוע רחוק יותר פנימה מהנדרש. למרות זאת, הכבישים חוו 150 אחוז מהתנועה הרגילה ביום שני.

הפינויים כללו שכונות חופיות ונמוכות בטמפה, סט. פטרסבורג וקלירווטר, אחד האזורים המטרופוליטניים הצומחים ביותר במדינה, עם כ-3.5 מיליון תושבים. אחרים נמצאים דרומה יותר, באיים ובערי חוף שנפגעו מהוריקן איאן ב-2022.

ביום שלישי בבוקר, פקידים במחוז הילסבורו, הכולל את טמפה, אמרו שתושבים שמתפנים צריכים להיות במקום בטוח עד השעה 7 בבוקר ביום רביעי, לפני שההשפעות החזקות ביותר של מילטון יתחילו להשפיע על האזור.

צווי הפינוי נועדו להרחיק אנשים מסכנת הצפות קטלניות, ולא מרוחות הסופה המזיקות. קוד הבנייה החזק של פלורידה מבטיח שרוב הבניינים החדשים יותר יכולים לעמוד אפילו בפני הוריקן גדול, אם כי התושבים עלולים לאבד חשמל, מים, ביוב ושירותים אחרים.

המתפנים נתקלו גם בתורים ארוכים בתחנות דלק או במחסור בדלק. מושל פלורידה, רון דסאנטיס, אמר שהמדינה מפרסת משאיות דלק כדי לספק לתחנות עד שהמשלוחים יפסיקו להגיע לנמל טמפה.

הפינוי הגדול ביותר בפלורידה התרחש לפני הוריקן אירמה ב-2017, כאשר כ-6.8 מיליון אנשים היו תחת צווי פינוי. לאחר שהסופה לא הוכחה כה הרסנית בחלק מהאזורים, חלק מהאנשים אמרו שכנראה לא יתפנו שוב.

אך הוריקן איאן לפני שנתיים עשוי היה לשנות את החישובים שלהם. כ-150 אנשים מתו, רבים מהם בטביעה, לאחר שמסלול הסופה הוסט דרומה מאזור טמפה לכיוון פורט מיירס ביץ'. מנהלי החירום במחוז לי, שם הסופה נחתה, ספגו ביקורת על כך שחיכו זמן רב מדי להורות לאנשים להתפנות.

לקראת הוריקן מילטון, המושל דסאנטיס ופקידים מקומיים יעצו לאנשים תחת צווי פינוי לנוע רק כמה קילומטרים פנימה כדי להימנע מהסערה המסוכנת אך להימנע מלחסום את הכבישים המהירים פנימה יותר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE