הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אזרח אפגני באוקלהומה סיטי נאשם בתכנון פיגוע טרור ביום הבחירות
טאוהדי הודה כי הוא וגיסו קנו את הנשק כדי לבצע פיגוע ביום הבחירות "שיפגע בהתקהלויות גדולות של אנשים", וציין כי הם ציפו למות בהתקפה ולהפוך לשהידים

נאסר אחמד טאוהדי, אזרח אפגני בן 27 המתגורר באוקלהומה סיטי, הואשם ביום שלישי בקשירת קשר לביצוע פיגוע טרור ביום הבחירות בארצות הברית בשם דאעש (ISIS), כך הודיע משרד המשפטים האמריקאי. על פי ההודעה, טאוהדי קשר קשר וניסה "לספק תמיכה חומרית לדאעש והשיג נשק ותחמושת כדי לבצע התקפה אלימה על אדמת ארה"ב בשם דאעש". אם יורשע בכל האישומים, הוא צפוי לעונש של עד 35 שנות מאסר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טאוהדי וגיסו נעצרו ביום שני לאחר שרכשו שני רובי AK-47 ותחמושת מסוכן FBI סמוי באזור כפרי באוקלהומה

 

טאוהדי וגיסו נעצרו ביום שני לאחר שרכשו שני רובי AK-47 ותחמושת מסוכן FBI סמוי באזור כפרי באוקלהומה. לאחר מעצרו, טאוהדי הודה כי הוא וגיסו קנו את הנשק כדי לבצע פיגוע ביום הבחירות "שיפגע בהתקהלויות גדולות של אנשים", וציין כי הם ציפו למות בהתקפה ולהפוך לשהידים.

ב-25 ביולי, טאוהדי השתמש בחשבון הגוגל שלו כדי לגשת למצלמות האינטרנט של הבית הלבן ואנדרטת וושינגטון.

שר המשפטים מריק גרלנד אמר כי משרד המשפטים סיכל את המזימה. מנהל ה-FBI כריסטופר ריי הוסיף כי המזימה נחשפה ונעצרה לפני שמישהו נפגע.

טאוהדי הגיע לארה"ב ב-9 בספטמבר 2021 עם ויזת מהגר מיוחדת, בתקופה שבה אלפי אפגנים שנמלטו ממדינתם בעקבות השתלטות הטאליבן יושבו מחדש בערים ברחבי ארה"ב. כ-1,000 אפגנים יושבו מחדש באוקלהומה סיטי.

הסנאטור ג'יימס לנקפורד תיאר את טאוהדי כפליט אפגני. על פי ה-FBI, טאוהדי התגורר בדירה עם אשתו וילדו בן השנה.

גיסו של טאוהדי זוהה כאזרח אפגניסטן המתגורר עם הוריו בבית משפחתי במור, אוקלהומה. הוא לא זוהה בשמו כיוון שה-FBI דיווח עליו כקטין. הגיס נכנס לארה"ב ב-27 במרץ 2018 עם ויזת מהגר מיוחדת.

מקרה זה מדגיש את האתגרים הביטחוניים הכרוכים בקליטת פליטים ומהגרים, ואת המאמצים המתמשכים של רשויות אכיפת החוק האמריקאיות לסכל פיגועי טרור פוטנציאליים. הוא גם מעלה שאלות לגבי תהליכי הסינון והשילוב של מהגרים ופליטים בארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE