הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק נכנע לדרישות בית המשפט העליון בברזיל
פלופורמת המדיה החברתית X חזרה לפעילות ברחבי המדינה בת למעלה מ-200 מיליון התושבים, זאת חודש אחרי שנסגרה בשל חוסר שיתוף הפעולה של המנכ"ל

ברזיל הסירה את החסימה על פלטפורמת המדיה החברתית X, טוויטר לשעבר, לאחר שהבעלים אילון מאסק נענה לדרישות המדינה.

ביום שלישי, שופט בית המשפט העליון הברזילאי אלכסנדר דה מוראס אישר את החזרה לפעילות של הרשת החברתית, יותר מחודש לאחר ש-X נסגרה ברחבי המדינה, על פי מסמך בית משפט שפורסם לציבור.

הפלטפורמה של מאסק נחסמה ב-30 באוגוסט במדינה בת 213 מיליון תושבים ואחד השווקים הגדולים ביותר של X, עם בסיס משתמשים מוערך של 20 עד 40 מיליון.

הסגירה נקבעה על ידי דה מוראס בעקבות עימות ממושך עם מאסק בנושאים הכוללים חופש הביטוי, חשבונות ימין קיצוני והפצת מידע כוזב. מאסק ביקר בפומבי את השופט, כינה אותו אוטוריטרי וצנזור, למרות שפסיקותיו של דה מוראס, כולל השעיית X, אושרו שוב ושוב על ידי בית המשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק הסכים לציית לדרישות בית המשפט בברזיל | צילום: Getty Images

 

בחודש שעבר, דה מוראס קרא למאסק למנות נציג משפטי ל-X בברזיל או שהפלטפורמה תיאסר במדינה.

"אילון מאסק הראה את זלזולו המוחלט בריבונות הברזילאית ובפרט ברשות השופטת, מציב את עצמו כישות על-לאומית אמיתית וחסינה מפני החוקים של כל מדינה", כתב דה מוראס בהחלטתו בחודש שעבר.

למרות עמדתו המתריסה בפומבי של מאסק, X בסופו של דבר נענתה לכל דרישותיו של דה מוראס. אלה כללו חסימת חשבונות ספציפיים, תשלום קנסות שטרם שולמו ומינוי נציג משפטי בברזיל - דרישה שכאשר התעלמו ממנה בתחילה, הובילה להשעיית הפלטפורמה.

"חידוש פעילותה של X בשטח הלאומי הותנה אך ורק בציות מלא לחוקים הברזילאיים ושמירה מוחלטת על החלטות הרשות השופטת, מתוך כבוד לריבונות הלאומית", אמר דה מוראס במסמך בית המשפט השבוע.

רק יומיים לפני שהפלטפורמה נאסרה, X הודיעה ב-28 באוגוסט כי היא מפטרת את כל העובדים הנותרים בברזיל, "באופן מיידי". החברה טענה שדה מוראס איים לעצור את נציגתה המשפטית, רחל דה אוליביירה וילה נובה קונסיסאו, אם X לא תציית להוראות לחסום חשבונות מסוימים.

על פי החוק הברזילאי, חברות זרות חייבות למנות נציג משפטי מקומי לטיפול בהודעות בית משפט והבטחת ציות - במיוחד במקרה של X, להסרת חשבונות. קונסיסאו מונתה כנציגת X באפריל, אך התפטרה ארבעה חודשים לאחר מכן. החברה מינתה אותה מחדש לתפקיד ב-20 בספטמבר, על פי הגשה פומבית למרשם המסחרי של סאו פאולו.

כדי להגן על קונסיסאו מפני הפרות חוק פוטנציאליות על ידי X, ולהימנע מסיכון של מעצר, נוסף סעיף להסכם הייצוג החדש שלה. הוא מפרט כי קונסיסאו חייבת לציית לחוק הברזילאי ולפסיקות בית המשפט, וכל אחריות משפטית שהיא לוקחת על עצמה בשם X דורשת הוראה בכתב מהחברה, על פי ההגשה שלה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE