הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ טוב ליהודים? 70% מיהודי ארה"ב חושבים אחרת
היהודים הגרים בשבע המדינות המתנדנדות עשויים אכן להכריע איזה מועמד יקבל את קולות האלקטורליים של מדינתם – וסקר חדש מצביע כי 71% מהם תומכים בהאריס

סקר שהוזמן על ידי שלוחה יהודית של המפלגה הדמוקרטית מראה כי המועמדת הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, זוכה ל-71% מקולות היהודים בשבע המדינות המתנדנדות שסביר להניח שיכריעו את הבחירות.

הסקר שפורסם ביום רביעי על ידי המועצה היהודית הדמוקרטית של אמריקה, ה-JDCA, שנערך בין ה-26 בספטמבר ל-2 באוקטובר הראה כי דונלד טראמפ מקבל 26% מהקולות – זאת רק ארבעה שבועות לפני הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר. המדינות הן פנסילבניה, מישיגן, ויסקונסין, אריזונה, ג'ורג'יה, צפון קרוליינה ונבדה.

הסקר שנערך על ידי GBAO, חברה העורכת סקרים עבור קבוצות ליברליות ודמוקרטיות, תואם את הסקר הארצי של בוחרים יהודים שנערך בחודש שעבר, גם הוא הוזמן על ידי JDCA ובוצע על ידי GBAO. אותו סקר הראה כי האריס מובילה על טראמפ בקרב יהודים 68%-25%, ו-72% לעומת 25% במירוץ ראש בראש. היהודים הצביעו היסטורית ברוב גדול עבור המועמד הדמוקרטי לנשיאות.

חלק גדול מהיהודים חיים במדינות שאינן נחשבות לשדות קרב - כמו המעוזים הדמוקרטיים של ניו יורק, קליפורניה, ניו ג'רזי ואילינוי, או פלורידה, שצפויה להצביע רפובליקנית - וככאלה לא צפויים לקבוע איזה מועמד יקבל את הקולות האלקטורליים של מדינתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ | צילום: AP 

 

אבל הסקר האחרון הזה - על ידי התמקדות במדינות המתנדנדות האלה - טוען כי בוחרים יהודים יכולים לעזור להביא את הניצחון בבחירות להאריס.

"במדינות שיכריעו את תוצאות הבחירות האלה, אמריקאים יהודים מאוד מונעים להצביע - והרוב המכריע מתכנן להצביע עבור קמלה האריס", אמרה הלי סוייפר, מנכ"לית JDCA.

הסקר גם מתנגש עם טענות של רפובליקנים יהודים שיהודים במדינות המתנדנדות עתידים להצביע במספרים גבוהים יותר עבור טראמפ. בכנס של הקואליציה היהודית הרפובליקנית בספטמבר, המנכ"ל מט ברוקס אמר שלקבוצה יש נתונים המראים שכמעט מחצית מהבוחרים היהודים במדינות האלה יצביעו עבור טראמפ. סקר שנערך על ידי האיחוד האורתודוקסי הראה גם מירוץ צמוד יותר על הקול היהודי במדינה הקריטית פנסילבניה.

על פי הסקר הדמוקרטי, בוחרים יהודים במדינות חגורת השמש - נבדה, אריזונה, צפון קרוליינה וג'ורג'יה - נטו להיות מבוגרים יותר ושמרנים יותר מבוחרים יהודים בוויסקונסין, מישיגן ופנסילבניה, אמר ג'ים גרשטיין, מנהל GBAO, בראיון.

עם זאת, הוא אמר, הנטייה להעדיף את האריס על פני טראמפ הייתה עקבית בכל המדינות והייתה בשורה טובה לדמוקרטים.

"טראמפ שנוא במדינות שדה הקרב כפי שהוא שנוא באוכלוסייה הכללית בקרב בוחרים יהודים", אמר גרשטיין.

גם עקבי, לפי הסקר, הוא כיצד המשיבים אינם רואים בישראל את הנושא העיקרי שלהם בקלפי.

 

טראמפ והאריס בעימות הנשיאותי | צילום: AFP

 

המדינה היהודית היא דורגה רביעית בין הנושאים שהוצגו למשיבים, כאשר 16% אמרו שזה הנושא העיקרי שלהם - אם כי זה היה גבוה יותר מהסקר הארצי של יהודים, שדירגו אותה במקום התשיעי. לפני ישראל בסקר של היהודים שגרים במדינות המתנדנדות, היה עתיד הדמוקרטיה, ש-44% מהמשיבים רואים כנושא העיקרי שלהם; הפלות שזכו ל-36%, ואינפלציה וכלכלה, שזכו ל-24%.

למרות היתרון ההיסטורי של הדמוקרטים בקרב יהודים, הרפובליקנים מאמינים כי המהומות הפנימיות וזינוק באנטישמיות שהתפרצו בשנה שעברה בעקבות הפלישה של חמאס לישראל - כולל בהפגנות נגד התנהלות ישראל במעוזים פרוגרסיביים כמו קמפוסים של מכללות, יערערו את התמיכה היהודית בהאריס. הרפובליקנים מצביעים גם על קריאות מוגברות בקרב חלק מהדמוקרטים הפרוגרסיביים לקצץ בהוצאות הביטחון לישראל.

טראמפ אמר שראה סקרים שיעניקו לו 40% מהקול היהודי, בערך 10 נקודות יותר ממה שמועמדים רפובליקנים אחרונים בדרך כלל קיבלו, אם כי הוא לא ציין את הסקרים הספציפיים. הוא גם אמר ש-40% זה לא מספיק - הוא רוצה 100% - ואמר ש"העם היהודי" יהיה אשם אם הוא לא ייבחר.

דמוקרטים יהודים אומרים שאזהרות כאלה וטענותיו החוזרות ונשנות של טראמפ שדמוקרטים יהודים צריכים "לבדוק את הראש שלהם" הן אנטישמיות. פרסומת של JDCA שפורסמה ביום שלישי מראה אישה יהודייה צעירה "בודקת את הראש שלה" - ואז מפרטת מדוע היא לעולם לא תצביע עבורו.

סקר אחר של בוחרים יהודים הראה תוצאה חיובית יותר לרפובליקנים. מחקר שנערך בסוף יולי ותחילת אוגוסט עבור קואליציית החינוך של האיחוד האורתודוקסי מצא כי בקרב בוחרים יהודים בפנסילבניה, ההובלה של האריס הייתה 52% לעומת 41% של טראמפ, פער צר בהרבה מה-65%-70% שבוחרים יהודים מסורתית מעניקים למועמדים דמוקרטים.

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE