הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב שוקלת לפרק את גוגל
משרד המשפטים הציג בפני בית משפט פדרלי מגוון אפשרויות פוטנציאליות שמטרתן לסיים את מה ששופט כינה מונופול בלתי חוקי של גוגל בתחום החיפוש

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גוגל ביססה את המונופול שלה על ידי תשלום מיליארדי דולרים למפעילי דפדפנים ויצרני טלפונים

 

השופט הפדרלי עמית מהטה קבע באוגוסט כי גוגל ביססה את המונופול שלה על ידי תשלום מיליארדי דולרים למפעילי דפדפנים ויצרני טלפונים כדי להיות מנוע החיפוש ברירת המחדל שלהם. כעת, מהטה יקדיש את רוב השנה הקרובה להחלטה מה לעשות בנוגע לכך.

גוגל עומדת בפני איום פירוק גם בתביעה ממשלתית נפרדת המתמקדת בעסקי הפרסום המקוון שלה. בנוסף, Live Nation (בעלת Ticketmaster) ומטא (פייסבוק לשעבר) הן נתבעות בתיקי הגבלים עסקיים שעלולים להוביל את משרד המשפטים ואת הרשות הפדרלית לסחר (FTC) לבקש מבתי המשפט לבטל את המיזוגים הענקיים שעזרו ליצור את האימפריות התאגידיות שלהן.

הסוכנויות הממשלתיות לבדן אינן יכולות להורות על פירוק; סמכות זו נתונה בידי בתי המשפט. אולם קיים תקדים מודרני מועט להנחיית השופטים מתי תרופה כה חזקה היא מתאימה. פסק הדין המשמעותי האחרון ניתן בשנת 2001, כאשר בית משפט לערעורים בוושינגטון הבירה קבע כי שופט בית משפט קמא חרג מסמכותו כשהורה על פירוק מיקרוסופט.

ג'ונתן קאנטר, ראש מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים, אמר כי פירוקים מוקדמים היו הכרחיים כדי לסיים ולתקן את הנזק ממונופולים ארוכי טווח. הוא ציין כי למשרדו יש כעת כמה תיקים מסוג זה, מבלי לחשוף אילו תביעות עשויות להיכנס לקטגוריית הפירוק.

בחלק מהמקרים, כוונות הממשלה ברורות. התביעה נגד Live Nation מבקשת במפורש את הפיצול של Ticketmaster. ה-FTC תבעה את פייסבוק וקראה לכפות את מכירת אינסטגרם וואטסאפ.

כדי להבטיח פירוק, עורכי הדין של הממשלה יצטרכו לשכנע את בתי המשפט כי תרופות פחותות לא יעבדו. שופטים רואים בפירוקים תרופה קיצונית שעלולה להיות לה השלכות בלתי מכוונות.

טים וו, פרופסור למשפטים באוניברסיטת קולומביה שייעץ לנשיא ביידן בנושא מדיניות הגבלים עסקיים, טען בספר משנת 2018 כי פירוקים אינם שונים כל כך מהפיצולים שוול סטריט לעתים מהנדסת כדי להזריק חיים חדשים לחברות מאטות.

למשרד המשפטים יש עד ה-20 בנובמבר להחליט על התיקון הספציפי שיציע בתיק החיפוש של גוגל. בתיק השני של גוגל, מחלקת ההגבלים העסקיים קראה לפירוק של עסקי הפרסום הדיגיטלי של גוגל כשהגישה את התיק בינואר 2023.

תוצאות תיקים אלה עשויות לקבוע את העתיד של אכיפת ההגבלים העסקיים בארה"ב ואת גורלן של כמה מהחברות הגדולות והמשפיעות ביותר בעולם הטכנולוגיה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE