הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלונות משפחת טראמפ מתעניינים בעסקאות מלונאות בישראל
ארגון טראמפ נמצא במגעים לגבי מלונות בישראל לפני התקפת חמאס בשנה שעברה. הוא אומר שהוא רוצה לחדש אותם בעתיד, מה שמעלה שאלות לגבי התערבות של פוליטיקה וכסף במקרה של כהונה שנייה לטראמפ.

בלב ירושלים, במרחק הליכה קצר מבית המשפט העליון ומשרד ראש הממשלה, זיהה העסק המשפחתי של דונלד טראמפ הזדמנות עסקית מפתה. ארגון טראמפ ניהל משא ומתן בשנה שעברה לפתיחת מלון יוקרה באתר לשעבר של משרד החוץ הישראלי, כך עולה מראיונות ומסמכים שנחשפו בפני הניו יורק טיימס.

המיקום האסטרטגי של הנכס, בקרבת מוקדי הכוח הממשלתיים, מזכיר את מלונו של טראמפ ליד הבית הלבן, שהיה מוקד משיכה לדיפלומטים ותומכים במהלך כהונתו כנשיא. במקביל, החברה בחנה גם אפשרות להפוך גורד שחקים מתוכנן בתל אביב למלון ממותג טראמפ. מגדל זה, שייבנה מזכוכית ופלדה, ממוקם בקרבת מטה צה"ל ועתיד להכיל את מספר חדרי המלון הגדול ביותר במדינה עם השלמת בנייתו.

אריק טראמפ, המנהל את העסק המשפחתי, החל במשא ומתן זמן רב לאחר שאביו הכריז על מועמדותו לנשיאות בנובמבר 2022. למרות שאף אחת מהעסקאות טרם הושלמה - השיחות לא חודשו מאז התקפת חמאס על ישראל לפני כשנה - ארגון טראמפ ממשיך להביע עניין בפתיחת מלון בישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במהלך מסע סיור בפברואר 2023, אריק טראמפ, משמאל, נפגש עם אילן בן חקון, מנהל מלון דן תל אביב. מר בן חקון שיתף מאוחר יותר את התמונה בפייסבוק.

 

מאמצי החברה בישראל מדגישים חששות אתיים מתמשכים לגבי ערבוב ההון הפוליטי והכלכלי של הנשיא לשעבר - הפעם במדינה הנמצאת במרכז סכסוך ובלב הפוליטיקה האמריקאית והעולמית.

טראמפ לא הסתיר את אהדתו לישראל בסכסוכיה עם שכנותיה. בקיץ האחרון, הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במר-א-לאגו, אחוזתו בפלורידה, וגינה את הקוראים להפסקת התמיכה האמריקאית במלחמת ישראל כ"בריונים פרו-חמאס" ו"אוהדי ג'יהאד". כנשיא, טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והורה על העברת שגרירות ארה"ב לעיר, צעד שעורר ביקורת בקרב מנהיגים ערביים ואירופאים מחשש להתלקחות אלימה.

בראיונות, אריק טראמפ אישר כי החברה ניהלה שיחות רציניות בשנה שעברה לפתיחת מלונות בירושלים ובתל אביב. הוא טען כי ארגון טראמפ נסוג לאחר התקפת חמאס. "העסקה בהחלט הייתה יוצאת לפועל אלמלא 7 באוקטובר," אמר, והוסיף כי בניית מלון "הייתה נראית טריוויאלית וחסרת רגישות לאור הדברים הנוראיים שהמדינה והאזור חווים." עם זאת, הוא הדגיש כי ארגון טראמפ "בהחלט" יסגור עסקה בישראל "כאשר המצב הנוכחי שכולנו צופים בו בטלוויזיה מדי יום ייפתר."

כבר כמעט שני עשורים שמשפחת טראמפ מנסה להניף את דגלה בישראל. הפעם, הם תכננו לשתף פעולה עם שני אנשי עסקים מפלורידה - שניהם תומכים פוליטיים של הנשיא לשעבר - שהיו אמורים לחכור את המלונות בירושלים ובתל אביב. שני הנכסים בבעלות קבוצת ניצבא, חברת נדל"ן ישראלית.

אולם, בעוד שאריק טראמפ ייחס את הפסקת המשא ומתן למלחמה, גורמים ישראלים המעורבים בשיחות סיפרו סיפור שונה. לדבריהם, הדיונים הסתיימו באופן פתאומי מספר שבועות לפני התקפת חמאס - כאשר חברת Lockwood טענה בשיחת וידאו עם ניצבא כי מסע הבחירות של טראמפ מנע ממנה להמשיך.

למרות זאת, הסבר זה אינו עולה בקנה אחד עם פעילות עסקית אחרת של ארגון טראמפ לאחרונה. החברה חתמה על עסקה להצבת שם טראמפ על מגדל חדש בג'דה, ערב הסעודית, הכריזה על תוכניות למגדל טראמפ בדובאי, ורק השבוע הודיעה על פרויקט מלון וגולף בווייטנאם.

 

באילת, בקצה הדרומי של ישראל, אריק טראמפ נפגש עם אלי לנקרי, ראש העיר. מר לנקרי אף פרסם על הביקור בפייסבוק.

 

הפעילות העסקית של טראמפ במזרח התיכון מעלה שאלות לגבי התנהלותו האתית אם ייבחר שוב לנשיאות. בתקופת כהונתו הראשונה, החברה הפסיקה עסקאות בינלאומיות חדשות ונקטה צעדים להפגת חששות אתיים. אולם, אריק טראמפ רמז על שינוי גישה אפשרי, באומרו: "בתקופה הראשונה עשינו הכל כדי להימנע מכל מראית עין של חוסר תקינות, ובכנות, נפגענו בכל מקרה... אנחנו לא יכולים פשוט לשבת בצד לנצח, ואני לא אעשה זאת."

בעוד שהחברה מצהירה על כוונותיה להמשיך בפיתוח עסקי בישראל, השאלות האתיות והפוליטיות ממשיכות לרחף מעל פעילותה הבינלאומית של משפחת טראמפ. האיזון העדין בין אינטרסים עסקיים לבין תפקידו הפוליטי של דונלד טראמפ ממשיך להיות נושא לדיון ציבורי, במיוחד כאשר מדובר במדינה כה מרכזית בזירה הבינלאומית כמו ישראל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE