הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופות טורנדות הרסניות ברחבי פלורידה בישרו את בואו של ההוריקן מילטון
סופות הטורנדות ההרסניות הפתיעו את תושבי פלורידה החרדים, גם כשעין ההוריקן של מילטון עדיין הייתה הרחק מהם

שעות ספורות לפני שהוריקן מילטון פגע בפלורידה, סדרה של טורנדו חזקים ובלתי רגילים הכו ברחבי המדינה, גורמים להתהפכות משאיות וקריעת גגות. הסופות המפתיעות הפתיעו את התושבים החרדים, בעוד עין הסערה עדיין הייתה רחוקה. הרשויות דיווחו על מספר הרוגים כתוצאה מהטורנדו העזים וההרסניים.

מרבית דרום פלורידה מצאה את עצמה תחת אזהרת טורנדו לפחות פעם אחת ביום רביעי אחר הצהריים, ובמקרים מסוימים מספר פעמים. שירות מזג האוויר הלאומי הוציא לפחות 98 אזהרות טורנדו ברחבי המדינה בין השעות 12 בצהריים ל-6 בערב, כאשר כ-19 טורנדו נחתו, על פי דיווחי המושל רון דסאנטיס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטורנדו גרמו לנזק משמעותי ברחבי פלורידה. במחוזות מרטין וסנט לוסי, עצים נפלו ונגרם נזק לגדרות ולפטיו

 

מטאורולוגים הזהירו מראש כי טורנדו עלולים להיות אחד מארבעת הסיכונים העיקריים של הסערה, יחד עם רוחות הרסניות, גשמים שוטפים וסערת גאות. אולם אפילו המומחים לא צפו את חומרת התפרצות הטורנדו, שעשויה להיות אחת הפעילות ביותר בהיסטוריה של המדינה המועדת לטורנדו.

בעוד שטורנדו הם סכנות נפוצות בשולי סופות טרופיות, יוצא דופן שהוריקן יגרום לכל כך הרבה סופות ציקלון הרסניות וארוכות טווח. ג'יימי רום, מנהל המרכז הלאומי להוריקנים, ציין כי בדרך כלל מקבלים רק כמה מהסכנות הללו, אך לקבל את כל הארבע יחד הוא באמת יוצא דופן.

הטורנדו גרמו לנזק משמעותי ברחבי פלורידה. במחוזות מרטין וסנט לוסי, עצים נפלו ונגרם נזק לגדרות ולפטיו. משאית התהפכה על כביש 95 במחוז מרטין. אחד הטורנדו עבר ישירות מעל שדה תעופה בווסט פאלם ביץ', שם נמדדה רוח במהירות של 148 קמ"ש - רמה שעשויה להצביע על טורנדו בדרגה EF-2 לפחות.

שירות מזג האוויר הזהיר מפני "מצב מסכן חיים במיוחד", תווית שהם משתמשים בה רק לעתים נדירות, כאשר צפויים טורנדו ארוכי טווח, חזקים ואלימים. בחוף המערבי של פלורידה, טורנדו גרם נזק למשרד השריף במחוז לי במטלאצ'ה.

 

 

הסיבה להיווצרות טורנדו בזמן הוריקנים קשורה למעבר הסערה מהים ליבשה. כאשר הסערה עוברת מעל מים, היא גולשת על פני שטח חלק. אך כאשר הרצועות החיצוניות של הסערה מגיעות ליבשה ופוגשות עצים ובניינים, הסיכון לטורנדו עולה. החיכוך עם הקרקע מאט את הרוחות קרוב לפני השטח, בעוד רוחות מהירות יותר למעלה גורמות לאוויר להסתובב אנכית. זרמי אוויר עולים בעננים סוערים ברצועות החיצוניות של ההוריקן יכולים לגרום לסיבוב זה לשנות כיוון וליצור טורנדו.

התפרצות הטורנדו הזו עשויה להיות אחת החזקות בהיסטוריה של פלורידה. פעמיים בהיסטוריה המודרנית, 22 טורנדו נחתו במדינה ביום אחד: ב-23 באפריל 1997 וב-24 ביוני 2012. התפרצות הטורנדו הקטלנית ביותר בהיסטוריה המודרנית של פלורידה התרחשה בפברואר 1998, כאשר תשעה טורנדו לילה הרגו 42 אנשים.

שנה זו עשויה להסתיים כשנה היסטורית עבור טורנדו שנוצרו על ידי הוריקנים בארצות הברית, כאשר הוריקנים אחרים כמו הלן ובריל גם יצרו מספר רב של טורנדו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE