הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עובד נקיון במוזיאון חשב שיצירת אמנות היא זבל והשליך אותה לאשפה
המוזיאון המתמקד באמנות מזון, הציג את עבודת האמנות הכוללת פחיות בירה בתוך פיר מעלית הזכוכית של המוזיאון, כאילו הושארו על ידי פועלי בניין

אמנותו של אדם אחד היא הזבל של אדם אחר? כך היה במקרה של מוזיאון בהולנד, שם עובד תחזוקה בטעות חשב יצירות אמנות היפר-ריאליסטיות לאשפה. מוזיאון LAM תיאר את שרשרת האירועים המפתיעה שכללה טכנאי מעליות ופחיות בירה שנוצרו על ידי האמן הצרפתי אלכסנדר לבט.

לבט יצר את המיצב בשם "כל הזמנים הטובים" בשנת 2016 כדרך להנציח את החברים שרכש כשעבר לבריסל. היצירות, כולל פחיות הבירה, עשויות מצבע אקרילי על אלומיניום ולכה, והוצבו בפינות בלתי צפויות במוזיאון LAM.

המוזיאון, המתמקד באמנות מזון, הציג את עבודתו של לבט "בתוך פיר המעלית הזכוכית של המוזיאון, כאילו הושארו על ידי פועלי בניין". מנהלת המוזיאון, סיטסקה ון זנטן, אמרה שהתצוגה הלא שגרתית נועדה לשמור על המבקרים ערניים. אולם, נראה שאדם אחד לא קיבל את המזכר הזה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפחיות נמצאו, נוקו והוחזרו זמנית "למקום של כבוד" ליד כניסת המוזיאון

 

המוזיאון הסביר כי טכנאי המעליות שבטעות זרק את עבודתו של לבט מילא את מקומו של הטכנאי הקבוע של המוזיאון, "המכיר היטב את הבניין ואת התערוכות שלו". בהצהרה מה-1 באוקטובר הובהר כי המוזיאון אינו נוטר טינה לטכנאי המעליות. "הוא פשוט עשה את עבודתו בתום לב," אמרה ון זנטן. "בדרך מסוימת, זו עדות ליעילות האמנות של אלכסנדר לבט."

המוזיאון החל בחיפוש "יסודי" אחר היצירות המושלכות של לבט לאחר שהאוצרת הבחינה כי הפחיות נעלמו מהתצוגה. האוצרת מצאה את עבודתו של לבט "בשקית אשפה, מוכנה להשלכה."

הפחיות נמצאו, נוקו והוחזרו זמנית "למקום של כבוד" ליד כניסת המוזיאון. במקום להיות מוצבות על מעלית זכוכית, עבודתו של לבט נמצאת כעת על כן מסורתי. עם זאת, זה לא יהיה המצב לאורך זמן, אמרה האוצרת אלישה ון דן ברג. "אנחנו נהנים להפתיע את המבקרים שלנו, אז אף מקום אינו מחוץ לתחום," היא אמרה.

שבוע לאחר תיאור התקרית, המוזיאון ועובדיו נהנים מהוויראליות שלה. ברשתות החברתיות, המוזיאון שיתף סרטון המכיל סיקור תקשורתי, תוך שהוא מעלה את השאלה: "אמנות או זבל?"

נציג של לבט לא הגיב מיד לבקשת התגובה של הטיימס ביום רביעי, אך דובר של LAM אמר כי תשומת הלב הבינלאומית הייתה "מוחצת."

ביום רביעי הדובר אמר כי המוזיאון הפך ל"עמוס משמעותית יותר", במיוחד עם מבקרים המתעניינים ספציפית בעבודתו של לבט. "המבקרים לוקחים את הזמן שלהם ומתעמקים בעבודה כדי לגלות את כל הפרטים. נוצרות שיחות נהדרות על מהי אמנות," אמר הדובר. "אנשים לעתים קרובות אומרים שהם כל כך מופתעים שמשהו שנראה כל כך רגיל במבט ראשון מתברר כנושא כל כך הרבה אומנות וסיפורים שהם מזהים."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE