הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן מילטון פגע בפלורידה - והרשויות מזהירות: "זה עוד לא נגמר"
גורמים רשמיים מפצירים בתושבים להישאר במחסה שכן אזהרות מפני שיטפונות וסופות טרופיות נותרו בתוקף. 3 מיליון תושבים מנתוקים מחשמל, וההרס מתחיל להיחשף

סופת ההוריקן מילטון הותירה הרס ברחבי פלורידה במהלך הלילה, גבתה את חייהם של מספר אנשים והותירה לפחות 3 מיליון תושבים ללא חשמל.

הקורבנות הראשונים דווחו עוד לפני שמילטון הכה כסופה מקטגוריה 3 בסביבות השעה 20:30 בשעון החוף המזרחי, מביא עמו הצפות "קטסטרופליות", רוחות במהירות 193 קמ"ש ומספר סופות טורנדו - חלקן קטלניות.

לאחר הנחיתה, מילטון החל לנוע מזרחה, הורס כל מה שבדרכו לפני שקרע את גג אצטדיון טרופיקנה פילד, ביתה של קבוצת הבייסבול טמפה ביי רייז בסנט פיטרסבורג.

לפחות 117 אזהרות טורנדו הוצאו בקהילות ברחבי המדינה במהלך הלילה ולתוך הבוקר, כאשר עשרות דווחו כי התממשו וזרעו הרס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שעות לאחר שפגע במדינה, הרשויות הודיעו לתושבים שהאירוע עדיין לא נגמר. גורמים רשמיים במחוזות שנפגעו קשות - הילסבורו, פינלאס, סרסוטה ולי - הפצירו באנשים להישאר בבתיהם, מזהירים מפני קווי חשמל שקרסו, עצים בכבישים, גשרים חסומים והצפות.

"נודיע לכם מתי בטוח לצאת", אמר השריף צ'אד כרוניסטר ממחוז הילסבורו, ביתה של טמפה – שתמכוננת ליום מלא בסערות וגלים גבוהים מאוד, עם אזהרות תקפות מפני סופות טרופיות.

סנט פיטרסבורג רשמה מעל 40 ס"מ של גשם, מה שהוביל את השירות המטאורולוגי הלאומי להזהיר מפני הצפות פתאומיות שם וכן בחלקים אחרים של מערב ומרכז פלורידה.

 

 

ראש עיריית טמפה, ג'יין קסטור, אמרה כי היא מרוצה מכך שהאזור לא חווה את סערת הגלים שנחזתה. עם זאת, היא הפצירה בתושבים להישאר בפנים והזהירה כי "זה עוד לא נגמר" מכיוון שמחוז הילסבורו עלול להיות מוצף כאשר הגאות הגבוהה תגיע בשעה 7 בבוקר בשעון החוף המזרחי.

בינתיים, גורמים רשמיים בסרסוטה אמרו: "אנחנו יודעים שכולם להוטים לראות איך הקהילה שלנו עמדה בפני הוריקן מילטון. בשלב זה, אנא הישארו במקום שבו אתם נמצאים והמשיכו למצוא מחסה. עדיין לא בטוח לצאת החוצה".

 

 

מחוז פינלאס הוציא אזהרה חמורה לתושבים ביום חמישי לאחר שהוריקן מילטון הותיר את המחוז בהריסות.

"כל התושבים, הישארו במחסה. נזקים חמורים בכל רחבי המחוז", נכתב בהתרעת החירום.

"דרכים רבות עדיין חסומות בשל קווי חשמל שקרסו, עצים שנפלו, הריסות. סנט פיט, גולפפורט וליאלמן ללא מים. אתם חייבים להישאר מחוץ לכבישים עד שתקבלו הנחיה אחרת מגורמי המחוז הרשמיים. זה נדרש כדי לאפשר לכוחות החירום וצוותים להשלים חילוץ והתאוששות. הישארו במקום עכשיו".

 

 

המחוז גם חסום בפני מפונים המנסים לחזור הביתה.

"החל מעכשיו, כל נקודות הגישה למחוז פינלאס סגורות עד להודעה חדשה בשל תנאים מסוכנים", פרסם משרד השריף.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE