הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האינפלציה פחתה מעט בספטמבר, ככל שהבחירות מתקרבות
המחירים הראו יותר רגיעה במדד מחירי הצרכן האחרון, אך לא כמו התקדמות כפי שכלכלנים קיוו לה.

נתוני האינפלציה האחרונים שפורסמו היום על ידי משרד העבודה האמריקאי מצביעים על המשך מגמת ההתמתנות במחירים, תוך שהם מעוררים דיון נרחב על מצב הכלכלה לקראת הבחירות לנשיאות.

על פי הדו"ח, מדד המחירים לצרכן (CPI) ירד ל-2.4% בספטמבר בהשוואה לשנה שעברה, ירידה קלה מ-2.5% שנרשמו באוגוסט. נתון זה, הנמוך ביותר מאז תחילת 2021, מצביע על התקדמות משמעותית בהתמודדות עם האינפלציה, אך עדיין לא הצליח לשכנע רבים מהאמריקאים בשיפור המצב הכלכלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בין אוגוסט לספטמבר, המחירים עלו ב-0.2%, כאשר העלייה העיקרית נרשמה במחירי הדיור והמזון

 

בין אוגוסט לספטמבר, המחירים עלו ב-0.2%, כאשר העלייה העיקרית נרשמה במחירי הדיור והמזון. מנגד, מחירי האנרגיה ירדו ב-1.9%, בעיקר בשל ירידה במחירי הדלק.

ד"ר סקנדה אמרנת', מנכ"ל מכון המחקר "Employ America", הדגיש כי "עלינו לצפות לתנודות בדרך, וזה לא יהיה תהליך לינארי עד ליעד האינפלציה של 2%".

דו"ח זה, האחרון לפני הבחירות ב-5 בנובמבר וישיבת הפדרל ריזרב ב-6-7 בנובמבר, צפוי להשפיע על החלטות קובעי המדיניות בנוגע לשיעורי הריבית. השווקים הפיננסיים מעריכים כי ישנו סיכוי של כ-70% להורדת ריבית של רבע אחוז בישיבה הקרובה.

במקביל, נתוני שוק העבודה ממשיכים להראות חוסן, עם תוספת של 254,000 משרות בספטמבר וירידה בשיעור האבטלה ל-4.1%.

בזירה הפוליטית, סגנית הנשיא קמלה האריס והנשיא לשעבר דונלד טראמפ מציגים תוכניות כלכליות מתחרות, כשהם מתמקדים בהורדת יוקר המחיה ומחירי הדיור. עם זאת, כלכלנים מזהירים כי חלק מההצעות עלולות דווקא להגביר את הלחצים האינפלציוניים.

לסיכום, בעוד שהנתונים מצביעים על שיפור במצב האינפלציה, השפעתם על דעת הקהל ועל תוצאות הבחירות נותרת לא ברורה. הציבור האמריקאי ממשיך לדרג את הכלכלה כנושא המרכזי בבחירתו, כאשר 52% מהבוחרים מציינים את עמדות המועמדים בנושא כגורם "חשוב ביותר" בהחלטתם, על פי סקר גאלופ האחרון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE