הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש הוציא צו סגירה לחברת גבינות ומוצרי חלב בקליפורניה
החברה נקשרה להתפרצות ליסטריה שנמשכה לפחות עשר שנים שלמות, וגרמה לשני מקרי מוות ולעשרות אשפוזים

חברת גבינות ומוצרי חלב מקליפורניה קיבלה צו המחייב אותה להפסיק את הייצור בעקבות התפרצות ליסטריה שנמשכה שנים רבות, אשר גרמה למותם של שני אנשים ולמחלתם של עשרות נוספים, כך הודיע משרד המשפטים האמריקאי ביום רביעי.

Rizo-López Foods ובעליה הפסיקו את כל הפעילויות הקשורות להכנה ועיבוד של מזון, על פי צו מניעה שאושר ביום שלישי על ידי בית המשפט המחוזי של ארצות הברית למחוז המזרחי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביהמ"ש הורה על החברה להפסיק את הייצור באופן מיידי 

 

ראיות שהתגלו מוקדם יותר השנה קשרו מוצרים שיוצרו על ידי Rizo-López, שבסיסה במודסטו, להתפרצות שהתגלתה לראשונה לפני יותר מעשור, ביוני 2014, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC. לפחות 26 אנשים ב-11 מדינות נפגעו בהתפרצות, כאשר 23 אושפזו כתוצאה מכך, כולל שני מקרי מוות, מסרה הסוכנות הפדרלית.

אדם אחד מת בקליפורניה בשנת 2017, ומקרה מוות נוסף אירע בטקסס בשנת 2020, ציין הארגון. ה-CDC חקר את ההתפרצות בשנים 2017 ו-2021, אך לא היה לו מספיק מידע כדי לזהות מותג ספציפי.

ה-CDC ומנהל המזון והתרופות, ה-FDA, פתחו מחדש חקירה בינואר לאחר שפקידים בהוואי גילו ליסטריה בדגימה של Rizo Brothers Aged Cotija. זה הוביל לריקול מוגבל של מוצרים, שבפברואר הורחב לכלול יותר מ-60 מוצרים שנמכרו ברחבי המדינה.

"משרד המשפטים וה-FDA ימשיכו לעבוד בצמוד על פעולות אכיפה נגד יצרני מזון שאינם עומדים בהתחייבויותיהם ומסכנים את בריאות לקוחותיהם", אמר בריאן מ. בוינטון, סגן העוזר הראשי לתובע הכללי וראש המחלקה האזרחית של משרד המשפטים, בהודעה לעיתונות.

ליסטריה היא בעלת סבירות גבוהה יותר להשפיע על נשים בהריון ותינוקות, אנשים בני 65 ומעלה, ואנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, על פי ה-CDC. תסמיני הזיהום בדרך כלל מתחילים תוך שבועיים מאכילת מזון מזוהם ויכולים לכלול חום, כאבי שרירים, בחילה, עייפות, הקאות ושלשול. מקרים חמורים יותר עשויים לכלול גם כאב ראש, צוואר נוקשה, בלבול, אובדן שיווי משקל ופרכוסים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE