הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובמה מתרה בגברים שחורים על היסוסם לתמוך בהאריס
הנשיא לשעבר טוען כי לחלק מחברי הקהילה השחורה לא נוח להצביע לאישה ולכן הם מחפשים תירוצים

הנשיא לשעבר ברק אובמה יצא במסע בחירות נמרץ למען סגנית הנשיא קמלה האריס, כשהוא מתמקד במיוחד בגיוס תמיכה בקרב גברים שחורים - קבוצה דמוגרפית מפתח שהאריס מתקשה לגייס.

בביקור הפתעה במטה הקמפיין של האריס בפיטסבורג, אובמה פנה ישירות לגברים שחורים, מביע את אכזבתו מהיעדר התלהבות ותמיכה כפי שנראו במהלך מסעות הבחירות שלו. הוא תהה כיצד בוחרים, במיוחד בוחרים שחורים, יכולים להתלבט בין האריס לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אובמה הדגיש את הרקע המשותף של האריס עם הקהילה השחורה, ואת מדיניותה התומכת בקהילה

 

אובמה הדגיש את הרקע המשותף של האריס עם הקהילה השחורה, ואת מדיניותה התומכת בקהילה. לעומת זאת, הוא תיאר את טראמפ כמי שמגלה חוסר כבוד עקבי כלפי הקהילות השחורות. הנשיא לשעבר אף העלה את האפשרות שסקסיזם עשוי להיות גורם בהיסוס של חלק מהגברים השחורים לתמוך במועמדת אישה לנשיאות.

במהלך עצרת בחירות באוניברסיטת פיטסבורג, אובמה מתח ביקורת חריפה על אופיו של טראמפ. הוא לעג לטראמפ, האשים אותו בהונאה, ואף השווה אותו לנשיא קובה לשעבר פידל קסטרו. אובמה הדגיש כי התנהגותו של טראמפ, הבריונות וההשפלה של אחרים, אינן סימן לחוזק אמיתי.

מסע הבחירות של אובמה מתמקד במדינות ומחוזות בהם החלה כבר ההצבעה המוקדמת, במטרה לעודד בוחרים להצביע מיד. הוא צפוי להופיע לצד האריס בהמשך מערכת הבחירות, אם כי מועד מדויק טרם נקבע.

האריס עצמה ממשיכה במסע בחירות אינטנסיבי ברחבי המדינה, כשהיא מתמקדת במיוחד בבוחרים צעירים ובני מיעוטים - קבוצות שאובמה הצליח לגייס במספרים חסרי תקדים במהלך מסעות הבחירות שלו ב-2008 וב-2012.

מערכת הבחירות צפויה להיות צמודה, כאשר סקרים מראים שוויון בין האריס לטראמפ בשבע מדינות מפתח. הקמפיין של האריס מצפה למרוץ צמוד שיוכרע על חודו של קול.

היחסים בין אובמה להאריס מתוארים כקרובים, עם היסטוריה של כ-20 שנה. אובמה הביע נכונות לסייע להאריס בכל היבט של הקמפיין, כולל גיוס כספים, ייעוץ מדיניות ואסטרטגי, ופעילות בשטח.

עם 25 ימים בלבד שנותרו עד לבחירות ב-5 בנובמבר, הקמפיין של האריס מגביר את מאמציו לשכנע את מספר הבוחרים הקטן שעדיין מתלבט, ולעודד הצבעה בקרב אלה שטרם החליטו אם להשתתף בבחירות.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE