הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מונית הרובוט של טסלה, Cybercab, סוף סוף כאן עם תג מחיר של 30 אלף דולר
"נעבור מנהיגה עצמית מלאה בפיקוח, לנהיגה עצמית מלאה ללא פיקוח," אמר מאסק. כלומר, המכוניות שישתמשו בתוכנה החדשה הזו לא יזדקקו יותר לאינטראקציה של בני אדם במקרה הצורך

טסלה (TSLA) והמנכ"ל שלה, אילון מאסק, חשפו סוף סוף ביום חמישי בערב את הרובוטקסי החשמלי ללא נהג שציפו לו זמן רב, לצד הפתעה - רכב Robovan אוטונומי גדול יותר המיועד להסיע הרבה יותר אנשים.

לאחר עיכוב של כמעט שעה, המשתתפים באירוע "We, Robot" בלוס אנג'לס זכו להיכרות קרובה עם שתיים מיצירותיה האחרונות של טסלה, מוקד אסטרטגי מרכזי עבור חלוצת הרכב החשמלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כצפוי, ל-Cybercab אין הגה או דוושות, כך שהוא מתוכנן להיות אוטונומי לחלוטין

 

מאסק הגיע באמצעות הרובוטקסי - שכונה "Cybercab" - שכלל פס תאורה בסגנון ה-Cybertruck בחזית, פרופיל זוויתי קטן, דלתות מספריים ופנים מינימליסטי. נראה כי ה-Cybercab ניווט במגרש הסגור של אולפני Warner Bros בדרכו לבמת האירוע.

התגובה הראשונית ביום שישי בבוקר הראתה שהמשקיעים רצו יותר, כאשר המניה ירדה ביותר מ-8% במסחר המוקדם.

כצפוי, ל-Cybercab אין הגה או דוושות, כך שהוא מתוכנן להיות אוטונומי לחלוטין.

"נעבור מנהיגה עצמית מלאה בפיקוח, לנהיגה עצמית מלאה ללא פיקוח," אמר מאסק, כלומר המכוניות שישתמשו בתוכנה החדשה הזו לא יזדקקו יותר לאינטראקציה של בני אדם במקרה הצורך.

מאסק אמר שהוא מצפה שהרכב החשמלי הקטן יעלה פחות מ-30,000 דולר כשיגיע לשוק לפני 2027. ה-Cybercab יטען באמצעות טכנולוגיית השראה אלחוטית, כנראה באמצעות משטחים או מסלולים בכבישים.

טסלה תתחיל ניסויים בנהיגה עצמית מלאה ללא פיקוח בטקסס ובקליפורניה בשנה הבאה, עם רכבי מודל 3 ומודל Y לבדיקה. מאסק אמר שניסויי נהיגה עצמית נוספים ללא פיקוח יתקיימו בכל מקום שבו הרגולטורים יאפשרו זאת.

טסלה לא חשפה את הדגם ה"דור הבא" הזול יותר הצפוי שלה, שרבים מהאנליסטים ציפו לו. עם זאת, ייתכן שה-Cybercab למעשה חולק את אותו שלדה כמו הרכב הנוסעים החדש, כפי שיצרנית הרכב רמזה בעבר. טסלה אישרה בעבר כי הרכב החשמלי מהדור הבא שיעלה פחות מ-30 אלף דולר יגיע מאוחר יותר השנה.

במהלך הארוע, במהלך בלתי צפוי, טסלה הציגה את ה-Robovan - רכב חשמלי גדול בהרבה עם גלגלים נסתרים וללא שמשה קדמית אמיתית. העיצוב של ה-Robovan הדהד את סרט המדע הבדיוני "בלייד ראנר", עם פסי תאורה רחבים לאורך החזית ועיצוב מונוליתי. מאסק אמר שה-Robovan מתוכנן להסיע עד 20 אנשים או כמות גדולה של מטען וניתן להתאימו לשימוש מסחרי או אישי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE