הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפילנתרופ היהודי הפסיק לתרום לאונ' פנסילבניה - והעביר את כספיו למוסדות אקדמיים בישראל
אחרי שדיוויד מגרמן, בעל קרן הון סיכון, זעם על האנטישמיות באקדמיות האמריקאיות - כעת הוא מביע במי ובמה הוא באמת תומך

לאחר שעצר בשנה שעברה תרומות כספיות גדולות לאוניברסיטת פנסילבניה, שם למד, בשל חוסר התמודדותה עם אנטישמיות, דיוויד מגרמן החליט לתרום 5 מיליון דולר למוסדות אקדמיים בישראל.

מגרמן, איש הון סיכון ופילנתרופ, הקצה מחדש מיליוני דולרים בתרומות לאוניברסיטאות בישראל לאחר שהיה עד למחאות האנטי-ישראליות והאנטישמיות שחדרו לקמפוסים של מכללות בארה"ב בחודשים שלאחר ה-7 באוקטובר, כך אמר ל'פוקס ניוז'.

מגרמן אמר כי יעניק מענקים של מיליון דולר לחמישה מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי ישראל, כולל אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, אוניברסיטת בר-אילן והמכללה האקדמית ירושלים.

הוא גם חשף כי בכוונתו לתרום למטרות ישראליות נוספות בחודשים הקרובים. תרומותיו יתמכו בתוכניות לסטודנטים דוברי אנגלית ללמוד עברית אקדמית ולהשתלב בתוכניות לימודי STEM בישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מגרמן אמר כי הוא מקווה שתרומותיו יעניקו לסטודנטים יהודים-אמריקאים השוקלים לעבור לישראל אפשרויות נוספות ללמוד בחו"ל לאחר שהתעייפו מחיי הקמפוס בארה"ב.

"התוכנית שלי היא להפנות מחדש את מאמציי הפילנתרופיים בעתיד בעיקר לישראל", אמר לפוקס ניוז. "אני לא רואה ערך רב בתרומה לאוניברסיטאות אמריקאיות. אני חושב שמכללות ליברליות באמריקה הן מוסדות פגומים שעושים עבודה גרועה בהכנת סטודנטים לעולם האמיתי".

כשנשאל מה המסר שלו לתורמים יהודים בולטים אחרים שעדיין תורמים לבתי ספר הגבוהים של ארה"ב, מגרמן אמר בחדות, "תפסיקו". הוא אמר שזה נאיבי להאמין שאוניברסיטאות עילית בארה"ב הן "ניתנות לרפורמה".

"הם ממלאים את המשימה שהם רוצים למלא. המטרה שלהם, כך נראה, היא להטמיע בסטודנטים שלהם לערער על לגיטימיות הציביליזציה המערבית, לערער על הערך של האבות המייסדים ולבקר את החברה המערבית. אני לא חושב שזה מה שהפילנתרופים האלה מאמינים בו ואני לא חושב שהם צריכים לתרום כסף כדי לתמוך בהפצת האידיאולוגיה הזאת".

עם זאת, מגרמן אמר שסטודנטים יהודים שכבר רשומים לאוניברסיטת אייווי ליג או חלמו להגיש מועמדות לא צריכים לתת לגורמים רעים למנוע מהם לרדוף אחר תואר.

"אם התוצאה הטובה ביותר עבורם היא ללכת לקולומביה, או פנסילבניה, או הרווארד, הם לא צריכים לתת לאנטישמים לעצור אותם", הוא אמר.

אבל, הוא הוסיף, "אני חושב שהם צריכים להעריך מחדש האם זה המקום הטוב ביותר עבורם ללמוד... האם ללכת למוסד שבו ברור שההנהלה, בחלק גדול מהסגל ובחלק גדול מגוף הסטודנטים, לא רוצים אותך שם. האם זו באמת הסביבה שאתה רוצה ללכת אליה כדי ללמוד נושא שאתה יכול ללמוד באינטרנט או בחו"ל או במכללות שונות ברחבי ארה"ב?".

"למה לחשוף את עצמך לסביבה הזאת רק כדי שתוכל לקבל את השם הזה על הדיפלומה שלך?", הוא המשיך.

 

דיוויד מגרמן 

 

מגרמן אמר שמעסיקים ומנהלים בכירים בחברות מסכימים בעיקר עם הרעיון, והוסיף שהם כעת שמים פחות דגש על גיוס בוגרי אייווי ליג מאשר בעבר.

ימים לאחר הטבח ב-7 באוקטובר, מגרמן שלח מכתב לאוניברסיטת פנסילבניה בו הודיע כי הוא מנתק קשרים עם האוניברסיטה בה למד על כך שלא נקטה עמדה נחרצת יותר נגד אנטישמיות בעקבות מתקפות הטרור שבוצעו נגד ישראל. לאחר שתרם כ-10 מיליון דולר לאורך השנים, מגרמן אמר כי הוא "מתבייש" להיות מזוהה עם האוניברסיטה.

"הראיתם לי מי אתם. תקוותי היחידה שנותרה היא שכל היהודים בעלי הכבוד העצמי, וכל האזרחים המוסריים בעולם, ינתקו את עצמם מפנסילבניה", נכתב במכתב, מתאריך 15 באוקטובר אשתקד.

כאשר מחאות ומאהלים אנטי-ישראליים צצו באוניברסיטאות גדולות ברחבי המדינה, תורמים בולטים אחרים הלכו בעקבותיו.

מארק רואן, מנכ"ל אפולו, שתרם 50 מיליון דולר לאוניברסיטת פנסילבניה ב-2018, קרא לתורמים אחרים באותה עת לשלוח המחאות של דולר אחד בתקווה לכפות שינוי בהנהגת האוניברסיטה. הוא דחק בכל התורמים היהודים "לסגור את פנקסי הצ'קים שלהם".

רוס סטיבנס, מייסד ומנכ"ל Stone Ridge Asset Management, משך את תרומתו המוערכת בכ-100 מיליון דולר זמן קצר לאחר מכן, וכתב במכתב כי "הגישה המתירנית של בית הספר לדיבור שנאה הקורא לאלימות נגד יהודים והגישה הלא אכפתית כלפי הטרדה ואפליה נגד סטודנטים יהודים תפר כל מדיניות או כללים האוסרים על הטרדה ואפליה על בסיס דת".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE