הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האריס שחררה את הרשומות הרפואיות שלה: "עכשיו תורך, טראמפ"
נמנעת מטבק, שותה אלכוהול במתינות ובעלת היסטוריה של אלרגיות - כך דיווח הרופא הראשי של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות

דונלד טראמפ נמצא תחת לחץ גובר לשחרר את הרשומות הרפואיות המלאות שלו לאחר שקמלה האריס פרסמה את שלה.

במכתב שפורסם ביום שבת, ד"ר ג'ושוע סימונס, קולונל בצבא ארה"ב ורופאה של סגנית הנשיא, כתב כי האריס, בת 59, שומרת על אורח חיים בריא ופעיל וכי הבדיקה הגופנית האחרונה שלה באפריל האחרון הייתה "לא יוצאת דופן".

היא "בעלת החוסן הפיזי והמנטלי הנדרש כדי לבצע בהצלחה את חובות הנשיאות, כולל אלה של המנהל הכללי, ראש המדינה והמפקד העליון", כתב במכתב בן שני עמודים.

סימונס, שהיה הרופא הראשי של האריס במשך שלוש וחצי השנים האחרונות, הוסיף כי לסגנית הנשיא יש היסטוריה של אלרגיות ואורטיקריה, הידועה גם כפריחה, עבורה היא נמצאת בטיפול חיסוני לאלרגנים במשך שלוש השנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ והאריס | צילום: Getty Images

 

הפריחה שלה היו "ספורדיות וחולפות ולא נראה שהן מופעלות על ידי חשיפה מסוימת ואינן קשורות לתסמינים אחרים" ומגיבות היטב לטיפול אנטיהיסטמיני, כתב סימונס.

בינתיים, הדוח גם חשף כי האריס נמנעת מטבק, שותה אלכוהול במתינות, יש לה היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס מצד האם, ומקפידה על טיפול מונע, כולל בדיקות קולונוסקופיה סדירות וממוגרפיות שנתיות.

מטה הקמפיין של האריס שחרר את הדוח במאמץ ליצור ניגוד עם יריבה דונלד טראמפ, ששחרר רק מידע מוגבל על בריאותו, כך אמר עוזר קמפיין לסוכנות הידיעות AP.

איאן סאמס, דובר מטה הקמפיין של סגנית הנשיא, כתב ב-X: "סגנית הנשיא האריס שחררה דוח המפרט את ההיסטוריה הרפואית שלה ומידע בריאותי.... תורך, דונלד טראמפ".

בעקבות שחרור הרשומות הרפואיות של האריס, דובר מטה הקמפיין של טראמפ הדגיש כי דוחות רפואיים ששוחררו בהתנדבות על ידי הנשיא לשעבר מצאו כי הוא ב"בריאות מושלמת ומצוינת להיות המפקד העליון".

"הנשיא טראמפ שחרר בהתנדבות עדכונים מהרופא האישי שלו, כמו גם דוחות מפורטים מד"ר רוני ג'קסון שטיפל בו לאחר ניסיון ההתנקשות הראשון. כולם הסיקו שהוא בבריאות מושלמת ומצוינת להיות המפקד העליון. הוא שמר על לוח זמנים עמוס ופעיל במיוחד בקמפיין שלא כמו כל אחד אחר בהיסטוריה הפוליטית, בעוד שקמלה האריס לא הצליחה לעמוד בדרישות של הקמפיין ומגלה על בסיס יומי שהיא לא מוכשרת בכלל להיות נשיאת ארצות הברית. לוח הזמנים שלה קל יותר כי, כך נאמר, אין לה את הסיבולת של הנשיא טראמפ. הסקרים משקפים זאת", אמר סטיבן צ'אנג, מנהל התקשורת של מטה הקמפיין של טראמפ, בהודעה לעיתונות.

צ'אנג שלח מכתב רפואי עבור טראמפ מנובמבר 2023, שקבע כי "הבדיקות הפיזיות שלו היו היטב בטווח הנורמלי והבדיקות הקוגניטיביות שלו היו יוצאות מן הכלל".

הוא גם שלח שני מכתבים מד"ר רוני ל. ג'קסון ביולי בנוגע לבריאותו של טראמפ בעקבות ניסיון ההתנקשות בבטלר, פנסילבניה. ג'קסון כתב כי "הנשיא טראמפ מתפקד מצוין... הוא מחלים במהירות מפצע הירי באוזן ימין".

טראמפ, בן 78, טען שוב ושוב כי יריבו לשעבר, הנשיא ג'ו ביידן, בן 81, אינו מתאים להתמודד לכהונה שנייה, כינה אותו "זומבי מת-מוח" ו"ג'ו הישנוני", בין חששות לגבי גילו ויכולתו הקוגניטיבית. בן ה-81 סיים את מסע הבחירות שלו לכהונה שנייה ביולי בעקבות הופעה כושלת בלשון המעטה בעימות מול טראמפ שבו הוא גמגם ונראה כי איבד את חוט המחשבה.

עם זאת, טראמפ עצמו לא היה חסין מספקולציות סביב יכולתו הקוגניטיבית.

 

טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

 

בינואר, הועלו חששות כאשר נראה כי הוא מבלבל בין ניקי היילי לבין יו"ר בית הנבחרים לשעבר מהמפלגה הדמוקרטית, ננסי פלוסי.

בסקר של תושבי וירג'יניה באוגוסט, 61% מהמצביעים בני 65 ומעלה במדינה אמרו שהם חושבים שהכושר הפיזי והמנטלי של טראמפ הוא "גרוע מאוד". בסך הכל, 50% מ-934 המשיבים אמרו שהכושר הפיזי והמנטלי של טראמפ היה "גרוע מאוד".

לאחרונה, מושל ניו ג'רזי לשעבר ובן בריתו של טראמפ, כריס כריסטי, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי הוא ראה ירידה בחדות המנטלית וביכולת הדיבור של המועמד הרפובליקני.

"הוא לא היה טוב ב-2020 כמו שהיה ב-2016", אמר כריסטי. "ראיתי ירידה בכישוריו ב-20' לעומת 16', ואתה רואה ירידה משמעותית עדיין. מה שמסווה את זה הוא שהוא עדיין תוסס ואנרגטי פיזית, בניגוד לנשיא. אבל אם אתה מקשיב לו וליכולת שלו להביע נקודה, זה לא קרוב להיות טוב עכשיו כמו שהיה ב-2016, לא קרוב".

טראמפ אמר בעבר כי הוא "הצטיין" במבחנים קוגניטיביים ביותר מהזדמנות אחת וכי הוא מרגיש "חד יותר עכשיו מאשר לפני 20 שנה".

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE