הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אזורים בקליפורניה מחזירים את חובת עטיית המסכות
עונת השפעת מתקרבת וכך גם העלייה במקרי הקורונה, ובשל כך החל מתחילת החודש הבא מחוזות מסוימים בצפון הגולדן סטייט מחזירים את דרישת המסכות

חובת עטיית מסכות חוזרת לזמן מוגבל במהלך עונת השפעת בלב אזור מפרץ סן פרנסיסקו בקליפורניה.

עם התקרבות החורף, מספר מחוזות באזור המפרץ הוציאו לאחרונה צווי בריאות המחייבים עטיית מסכות פנים בבתי חולים, מתקני סיעוד ומסגרות בריאות אחרות החל מה-1 בנובמבר ועד ל-31 במרץ או 30 באפריל 2025, כך דווח ב-San Francisco Chronicle.

ההנחיות החדשות הוכנסו לתוקף כדי למנוע את התפשטות השפעת, הקורונה ומחלות עונתיות אחרות. הדרישות חלות רק על עובדי בריאות, למעט במחוזות סנטה קלרה וסן מתיו, שם גם מבקרים נדרשים לעטות מסכות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חובת עטיית המסכות חוזרת לחלק מהאזורים בקליפורניה | צילום: Getty Images

 

האזורים שהוציאו צווי בריאות כוללים את מחוזות אלמדה, קונטרה קוסטה, סנטה קלרה, סן מתיו ונאפה.

מתקני בריאות שחייבים לציית לצווים כוללים בתי חולים, בתי חולים פסיכיאטריים, מתקני סיעוד, מרכזי דיאליזה ומרכזי עירוי.

מחוז סנטה קלרה יפטור ילדים מתחת לגיל שנתיים ואנשים עם מצבים רפואיים שעבורם עטיית מסכה עלולה להפריע לנשימה או שהם מחוסרי הכרה, חסרי יכולת או שאינם מסוגלים להסיר מסכה ללא עזרה.

למרות שהן מגבילות הרבה פחות מהנחיות הקורונה בתקופת המגפה, דרישות המסכה עדיין עוררו התנגדות מצד מבקרים.

"חובת עטיית מסכות חוזרת לקליפורניה", אמר חבר הקונגרס הרפובליקני קווין קיילי, שמתמודד מול הדמוקרטית ג'סיקה מורס. "היריבה שלי, עובדת של ניוסום, תומכת במיסוך פעוטות. כך גם חבייר בסרה, שמתכונן לרוץ למשרת מושל קליפורניה. עלינו לבחור את האנשים הנכונים כדי להבטיח שההיסטוריה לא תחזור על עצמה".

דרישות עטיית המסכות דומות לצווי הבריאות שהוצאו במהלך עונת השפעת אשתקד. בינואר למשל, מספר בתי חולים ציבוריים בניו יורק הצטרפו למתקני בריאות במדינות ברחבי המדינה בהחזרת חובת עטיית מסכות בתגובה לעלייה במקרי הקורונה והדבקות בשפעת. ההנחיות הללו בוטלו עם סיום עונת השפעת.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE