הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אתם באמת כל כך טיפשים?": הכוכבת ההוליוודית נגד חבריה לתעשייה הפרו-פלסטינים
מאז הטבח, פטרישה היטון הנוצריה הפכה לאקטיביסטית נגד האנטישמיות - ובראיון אחרון תקפה את חבריה השחקנים, עליהם אמרה: אם שהם טיפשים, או שהם רעים

השחקנית האמריקאית פטרישה היטון ממשיכה באקטיביזם האמיץ שלה למען העם היהודי, ומנצלת את הפלטפורמה שלה ככוכבת מוכרת כדי להעלות את המועדות למצב האנטישמיות – לצד עידוד נוצרים לתמוך באופן גלוי ביהודים, זאת בין היתר על ידי הקמת קולאיציית ה-7  באוקטובר, O7C.

בראיון אחרון שהעניקה ל'פוקס ניוז', היטון סיפרה כיצד ראתה ברשתות החברתיות תיעודים רבים מהטבח – ופשוט נדהמה שרוב מוחלט של חבריה לתעשייה לא רק שמרו על שתיקה, אלא אף התבטאו בצורה אנטישמית.

"זה היה כל כך מזעזע", היא אמרה על סרטוני חמאס מהטבח. "אני זוכרת שחשבתי לעצמי, 'ובכן, תהיה התקוממות, כמו שהיה בג'ורג' פלויד בגלל שזה מחריד באופן בלתי רגיל ומטורף לחלוטין. ולא ראיתי שום תגובה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פטרישה היטון 

 

אבל הוליווד הפתיעה את היטון, שכן לא הייתה כל התקוממות.

"כל תנועה או אירוע אחר שקרה וגרם לתגובה לאומית, הוליווד הייתה ראשונה בתור", אמרה היטון. "בהתחשב בכך שכל כך הרבה מעמיתינו לעבודה בהוליווד הם יהודים, היית חושב שכולנו היינו מתאחדים סביב חברינו היהודים בהוליווד".

היטון תקפה את המהומה בטקס האוסקר 2024, שבו חברים ידועים בתעשיית הבידור קישטו את בגדיהם המפוארים בסיכות יד אדומות אנטי-ישראליות.

הסיכות הן סמל של "ברוטליות ושפלות אנושית", לפי אן ביאפסקי, נשיאת Human Rights Voices ומנהלת מכון טורו לזכויות אדם והשואה.

 

רמי יוסוף, בילי אייליש, מרק רופאלו 

 

"הייתי המומה," אמרה היטון ל'פוקס ניוז'. "חשבתי, 'האם הם באמת כל כך טיפשים?'. אני מקווה שזה שהם באמת טיפשים, כי אז אפשר לסלוח להם על 'או, אתם לא מבינים מה זה אומר'. אם הם יודעים מה זה אומר, והם עונדים את הסיכה הזו, אז הם רעים. הם רעים. אז אני מקווה שהם פשוט טיפשים".

בהמשך, בראיון, היטון סיפרה מה הניע אותה לפעול למען העם היהודי: "גדלתי מאוד מאוד קתולית, ויש לי פחד בריא מאלוהים... אני באמת חושבת על לעמוד בפני האל ולענות על איך השתמשתי במה שהוא נתן לי בשירות, במיוחד לעם היהודי, לעמו הנבחר".

השחקנית שמוכרת בעיקר מתפקידה ב'כולם אוהבים את ריימונד', הביעה עד כמה היא בזה להנהלות המוסדות האקדמיים אשר ממומנים פדרלית ועדיין מאפשרים לסטודנטים יהודים בארה"ב להרגיש נרדפים.

"מה שראינו בקמפוסים של מכללות מצד ההנהלה היה מחריד, שהם לא מוכנים לתמוך בסטודנטים יהודים", היא אמר. "אני מאמינה שאם קמפוס מאפשר לזה להימשך, הוא צריך לאבד את המימון הפדרלי שלו כי הם מפרים את החוק".

 

סוזן סרנדון

 

"אנשים עם כל מיני אג'נדות ומערכות אמונה פוליטיות מביעים את עצמם באופן מלא ורועש כל הזמן, כולל סטודנטים ל'צדק בפלסטין', והם עושים זאת בצורה מאוד אלימה. ונראה שאין שום התנגדות אליהם".

היטון והארגון שלה ללא מטרות הרווח שיתפו פעולה עם ארגון בינאלומי בשם MyZuzah, שמספק ליהודים מזוזות בחינם.

השחקנית מעודדת את כל הסטודנטים באוניברסיטאות, במיוחד נוצרים, לרכוש ולתלות מזוזת סולידריות על משקוף דלת – ובתוך המזוזה יש סרט צהוב הקורא לשובם של החטופים הישראלים.

"כשלכולם יש אותן על הדלת שלהם, אני חושבת שזה מעביר את המסר שאנחנו לא נעמוד מנגד", היא אמרה בראיון.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE