הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרוץ צמוד לנשיאות ארה"ב: האריס מובילה בפנסילבניה, טראמפ באריזונה
הסקרים האחרונים מצאו את דונלד טראמפ עם יתרון של שש נקודות באריזונה, ואת קמלה האריס עם יתרון של ארבע נקודות בפנסילבניה.

סקרים חדשים שנערכו על ידי הניו יורק טיימס, הפילדלפיה אינקוויירר ומכללת סיינה, חושפים תמונת מצב מורכבת במרוץ לנשיאות ארצות הברית לשנת 2024. שתי מדינות מפתח - פנסילבניה ואריזונה - מדגימות את האתגרים העומדים בפני המועמדים קמלה האריס ודונלד טראמפ בשלב הסופי של הקמפיין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היתרון של האריס מגיע בעיקר מהובלה משמעותית של כ-20 נקודות אחוז בנושא הטיפול בהפלות. טראמפ, מצדו, שומר על יתרון של 11 נקודות בנושא הכלכלה

 

בפנסילבניה, האריס מחזיקה ביתרון צר של 50% לעומת 47% לטראמפ. זהו הסקר השלישי בחודשיים האחרונים המראה תמיכה של לפחות מחצית מהבוחרים בהאריס. היתרון שלה מגיע בעיקר מהובלה משמעותית של כ-20 נקודות אחוז בנושא הטיפול בהפלות, הנושא השני בחשיבותו עבור בוחרי המדינה.

טראמפ, מצדו, שומר על יתרון של 11 נקודות בנושא הכלכלה, עלייה מ-4 נקודות בספטמבר. שני המחנות רואים בפנסילבניה את זירת הקרב המכרעת ביותר בבחירות אלה, ומשקיעים בה משאבים רבים, כולל 350 מיליון דולר בפרסומות טלוויזיה.

באריזונה, טראמפ מוביל עם 51% לעומת 46% להאריס, כמעט ללא שינוי מספטמבר. הכלכלה היא שוב נקודת החוזק של טראמפ, עם 56% מהבוחרים המעדיפים אותו בנושא זה לעומת 41% להאריס. יותר בוחרים באריזונה מאמינים שטראמפ יהיה טוב יותר בסיוע לאנשים כמותם ולמעמד העובדים.

בשתי המדינות מתקיימים גם מרוצים מתוחים לסנאט. בפנסילבניה, הסנאטור הדמוקרטי בוב קייסי מוביל בפער קטן על המועמד הרפובליקני דייוויד מקורמיק, 48% לעומת 44%. באריזונה, המועמד הדמוקרטי רובן גאלגו מוביל על קארי לייק, בעלת ברית של טראמפ, 48% לעומת 41%.

הכלכלה נותרת הנושא המרכזי בשתי המדינות, עם יתרון לטראמפ. עם זאת, בפנסילבניה, נושא ההפלות מעניק יתרון משמעותי להאריס. באריזונה, יוזמת חוק להגנה על זכות ההפלה זוכה לתמיכה של יותר ממחצית מהבוחרים, אם כי התמיכה פחתה מאז החודש שעבר.

למרות היתרונות הקלים בסקרים אלה, הניצחון רחוק מלהיות מובטח לשני המועמדים בשתי המדינות. סקרים אחרים מראים מרוץ צמוד יותר, עם טראמפ מוביל בשתי נקודות אחוז באריזונה והאריס מובילה בנקודה אחת בפנסילבניה, על פי ממוצע הסקרים של הניו יורק טיימס.

הבחירות צפויות להיות צמודות ומכריעות, כאשר כל קול עשוי להשפיע על התוצאה הסופית. עם זאת, עדיין נותר זמן לשינויים ולהתפתחויות נוספות עד ליום הבחירות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE