הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדריך טיולים נהרג לאחר שמבקרים נלכדו במכרה זהב בעומק של 1,000 רגל בקולורדו
תקלה במעלית גרמה למותו של מדריך הטיולים והותירה קבוצת תיירים לכודה עמוק באדמה למשך שעות ארוכות בעומק של 1,000 רגל

אירוע טרגי התרחש ביום חמישי במכרה הזהב מולי קתלין בעיירה קריפל קריק שבקולורדו, כאשר תקלה במעלית גרמה למותו של מדריך טיולים והותירה קבוצת תיירים לכודה עמוק באדמה למשך שעות ארוכות.

פטריק וייר, מדריך טיולים בן 46 ואב לילד בן 7, זוהה ביום שישי כקורבן התאונה. וייר, שהיה מתנדב מתלמד בכיבוי אש, נהרג כתוצאה מהתקלה במעלית. עשרה תיירים נוספים, כולל שני ילדים, שהיו במעלית בזמן התקלה, חולצו במהירות. ארבעה מהם טופלו בגין פציעות קלות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקבוצה הלכודה בתחתית המכרה הייתה בקשר רציף עם כוחות החירום באמצעות מכשיר קשר דו-כיווני והיה להם גישה למים

 

התקלה אירעה בסביבות השעה 12:00 בצהריים, כאשר המעלית הייתה בעומק של כ-300 מטרים, בערך במחצית הדרך לתחתית המכרה. במקביל, קבוצה נוספת של 12 מבקרים ומדריך נוסף, שהמתינו בתחתית המכרה, נותרו לכודים למשך כשבע שעות עד לחילוצם.

שריף מחוז טלר, ג'ייסון מייקסל, דיווח כי הקבוצה הלכודה בתחתית המכרה הייתה בקשר רציף עם כוחות החירום באמצעות מכשיר קשר דו-כיווני והיה להם גישה למים. צוותי החילוץ היו מוכנים להשתמש בחבלים כדי להעלות את הלכודים לפני השטח במידה ולא היה ניתן להפעיל מחדש את המעלית.

החקירה הראשונית מצביעה על כך שהתקלה נבעה מבעיה מכנית הקשורה לתקלה בדלת המעלית. הרשויות פתחו בחקירה מקיפה של האירוע.

מושל קולורדו, ג'ארד פוליס, הביע את תנחומיו למשפחתו וחבריו של וייר, והודה לכוחות החירום על פעולתם המהירה בחילוץ שאר הלכודים.

 

 

מכרה מולי קתלין, שאינו פעיל עוד כמכרה זהב, משמש כאטרקציה תיירותית כבר למעלה מ-50 שנה. הוא מציע סיורים של שעה המדמים את חוויית כריית הזהב ב"מחנה הזהב הגדול בעולם". בעקבות התאונה, הנהלת המכרה הודיעה על סגירתו עד להודעה חדשה והביעה את תנחומיה לכל המעורבים באירוע.

על פי מחלקת השיקום, הכרייה והבטיחות של קולורדו, כל המכרות במדינה המקבלים תיירים נדרשים לעבור בדיקה יומית הכוללת בחינה של מערכות האוורור, תנאי הקרקע, סכנות חשמליות וסכנות כלליות אחרות.

האירוע הטרגי מדגיש את הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בתיירות במתקנים תעשייתיים היסטוריים, ומעלה שאלות לגבי בטיחות המבקרים באתרים כאלה. הוא גם מזכיר את חשיבותם של נהלי בטיחות קפדניים ותחזוקה שוטפת במתקנים המשמשים לתיירות.

בעוד שהקהילה המקומית והמדינה כולה מתאבלות על אובדנו של פטריק וייר, הרשויות ממשיכות בחקירת האירוע במטרה למנוע תקריות דומות בעתיד ולהבטיח את בטיחותם של המבקרים באתרי תיירות דומים ברחבי המדינה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE