הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ פופולרי יותר מתמיד - בקרב גברים
על פי הסקרים, נראה שהנשיא לשעבר ימשיך לצבור תאוצה בקרב גברים - כאשר פרופ' למדעי המדינה הסביר כי המגמה נובעת דווקא בגלל שיריבתו האריס שמה מוקד על זהויות

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ זוכה לתמיכה חזקה יותר בקרב גברים מאשר במערכות הבחירות לנשיאות ב-2016 וב-2020, על פי מספר סקרים אחרונים.

טראמפ זכה בקולות הגברים הן בבחירות 2020 והן ב-2016, על פי סקרי יציאה של הניו יורק טיימס, וקיטוב מגדרי - מונח המתאר מגמות אחרונות של גברים הנוטים לכיוון הרפובליקנים בעוד נשים הופכות יותר דמוקרטיות - צפוי להימשך במרוץ בין טראמפ לסגנית הנשיאה קמלה האריס.

יום הבחירות ייערך בעוד פחות מחודש, ושני המועמדים עושים את המהלכים האחרונים שלהם כדי לזכות בקולות הבוחרים המתלבטים ולמקסם את ההצבעה בקרב בסיס הבוחרים שלהם.

שלושה סקרים אחרונים מרמזים שטראמפ עשוי לצבור תאוצה בקרב בוחרים גברים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ | צילום: Getty Images

 

סקר של מרכז המחקר פיו שפורסם בתחילת אוקטובר הראה כי טראמפ מוביל ב-8 נקודות על האריס. 51 אחוז מהמשיבים הגברים אמרו שהם מתכוונים להצביע עבורו, לעומת 43 אחוז שאמרו שהם מתכוונים לתמוך בהאריס בנובמבר.

הסקר, שכלל 4,025 בוחרים רשומים מה-30 בספטמבר עד ה-6 באוקטובר, הראה שהאריס מובילה בנקודה אחת בקרב כלל הבוחרים (50 אחוז לעומת 49 אחוז).

סקר פיו שפורסם באוקטובר 2020 הראה שהנשיא ג'ו ביידן זוכה בקולות הגברים בפער של 4 נקודות, כאשר 49% אמרו שיצביעו לביידן ו-45% אמרו שיצביעו לטראמפ.

עם זאת, באוקטובר 2016, סקר פיו הראה שטראמפ מוביל בשבע נקודות בקרב גברים, עם 41% מתמיכתם לעומת 34% של מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון.

סקרים אחרונים של הניו יורק טיימס/מכללת סיינה ושל YouGov/The Economist הראו ממצאים דומים.

סקר הטיימס, שנערך בקרב 3,385 בוחרים מה-29 בספטמבר עד ה-6 באוקטובר, הראה שטראמפ מוביל ב-11 נקודות על האריס בקרב גברים (53 אחוז לעומת 42 אחוז).

סקר טיימס מאוקטובר 2020 הראה שטראמפ מוביל בשש נקודות בקרב גברים - 48 אחוז לעומת 42 אחוז.

סקר YouGov, שסקר 1,230 בוחרים מה-6 עד ה-7 באוקטובר, הראה שטראמפ מוביל בחמש נקודות בקרב גברים (48 אחוז לעומת 43 אחוז), בעוד שסקר מאוקטובר 2020 הראה שהוא מפגר אחרי ביידן בחמש נקודות בקרב גברים, כאשר 50% תמכו בביידן לעומת 45% שתמכו בטראמפ.

גרנט דייוויס ריהר, פרופסור למדע המדינה באוניברסיטת סירקיוז, אמר ל'ניוזוויק' שלא הרבה השתנה בנוגע לטראמפ, כך שכל הבדל עשוי להיות קשור יותר למסע הבחירות של האריס.

"האריס והקמפיין הדמוקרטי הדגישו מאוד את היבט הזהות במסרים של המפלגה הדמוקרטית, והיא גם הדגישה את המגדר שלה בפניותיה", הוא אמר.

המסרים שלהם, כמו גם הדגש על הפלות כדי "להישען על היתרון שלהם עם נשים", עשויים לגרום לחלק מהגברים להיות "יותר קשובים למסר ומועמד חלופיים", הוא אמר.

רוברט י. שפירו, פרופסור למדע המדינה באוניברסיטת קולומביה, אמר : "זהו המשך של המשיכה שלו לבוחרים גברים שבה הוא כנראה מתקדם בקרב גברים לטינים ושחורים ללא תואר אקדמי. גברים עשויים להיות פחות נוטים להצביע למועמדת שאינה לבנה".

עם פחות מחודש עד הבחירות, זכייה בקולות הבוחרים הנוטים לטראמפ תהיה קשה להאריס, אמר שפירו. היא "בצדק" מתמקדת בבוחרים כמו גברים שאינם אוהבים את טראמפ אך אולי עדיין לא מוכנים להצביע עבורה, הוא אמר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE